افزایش ۳۵ درصد کارایی با OC Socket در مادربوردهای ایسوس

شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
این روز ها بحث داغ دنیای سخت‌افزار قطعا عرضه مادربوردهای جدید بر پایه چیپ ست حرفه ای X99 اینتل است. شرکت های بزرگ تولید کننده مادربورد در دنیا به معرفی مادربوردهای خود بر پایه این چیپ‌ست می‌پردازند و هر یک نوآوری‌های خاص خود را به رخ رقبا می‌کشند.
تبلیغات

در جدیدترین تست های معتبر انجام شده مشخص گردیده که مادربورد های سری X99 به مانند مدل X99-DELUXE ایسوس از ۳۵ درصد کارایی بیشتر نسبت به سایر برندها برخوردارند و این موضوع به علت بهره‌گیری از فناوری اختصاصی با نام OC Socket است که توسط ایسوس به ثبت رسیده و فقط ایسوس تا کنون از آن در مادربورد های X99 استفاده نموده است.

برای بررسی بیشتر موضوع و دلیل آن ابتدا باید مروری بر فناوری OC Socket کرد. این سوکت دارای پین های اضافه‌تر نسبت به سوکت استاندارد LGA2011-V3 در مادربوردهای X99 است. پردازنده‌های جدید اینتل خانواده Haswell-E یعنی Core i7-5960X، 5930X و k5280 بر خلاف اسمشان (۲۰‍۱۱) از تعداد بیشتری پین برخوردارند، که این موضوع به طراحی جدید معماری این پردازنده ها برمی‌گردد. در واقع در دل این پردازنده ها کنترلر DDR4 و همچنین رگولاتور آن جای دارد که اینتل برای تامین برق آن پین‌های بیشتری را بر روی پردازنده خود قرار داده است.

اما در مادربورد‌های X99 دیگر، در زمانی که سیستم با تمام توان مشغول پردازش است یا در حین عملیات اورکلاکینگ، ممکن است با مشکلاتی مانند صفحه آبی یا هنگ کردن سیستم مواجه شویم. اما ایسوس تنها برند در دنیا است که به این مشکل پی برده و در تمامی مادربوردهای جدید خود از OC Socket استفاده نموده است.جالب است که بدانید ایسوس این سوکت را به نام خود ثبت کرده و فقط این کمپانی تاکنون از این نوع سوکت استفاده نموده است.

به واسطه همین موضوع ایسوس توانسته است در جدیدترین تست‌های انجام شده ۳۵ درصد کارایی پردازنده و رم را در حالت عادی افزایش دهد.به طور مثال در مادربورد X99-DELUXE ایسوس توانسته است سرعت نوشتن اطلاعات بر روی رم را تا 70٫444 مگابایت بر ثانیه افزایش دهد در صورت که این موضوع برای برند های دیگر 52٫169 مگابایت بر ثانیه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات