اولین اپلیکیشن‌های اندرویدی برای Chrome OS در دسترس قرار گرفتند

جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به وعده‌ی خود عمل کرده و اولین اپلیکیشن‌های اندرویدی را برای اجرا در سیستم‌عامل کروم آماده کرده است.
تبلیغات

رئیس بخش اندروید گوگل ساندار پیچای قول داده بود که در آینده‌ای نزدیک اجرای اپلکیشن‌های اندرویدی روی Chrome OS را شاهد باشیم و بالاخره امروز این اتفاق رخ داده است. در ادامه با زومیت باشید تا از اپلیکیشن‌های ارائه شده برای سیستم عامل کروم و آینده این پلتفرم بیشتر بدانیم.

اکنون برنامه‌های Dulingo ،Evernote و چندتای دیگر ار برنامه‌های اندروید با کمک گرفتن از Google App Runtime Chrome برای پلتفرم Chrome OS در دسترس قرار گرفته‌اند. شما در زمان کار کردن با این اپلکیشن‌ها حسی مشابه با زمان کار کردن در دستگاه اندرویدی خود خواهید داشت اما تغییرات کم و بهینه سازی‌هایی بر روی آن‌ها انجام شده تا در کروم‌بوک بهتر اجرا شوند. اگر این عملیات به خوبی اجرا شود، به زودی اپلیکیشن‌های اندروید را بر روی سیستم عامل کروم خواهیم دید. قطعا این موفقیت بزرگی برای گوگل و پلتفرم دسکتاپ این شرکت مخصوصا در زمینه‌های آموزشی به حساب خواهد آمد.

در حالی که به تازگی تنها چند اپلیکیشن کاربردی اندروید برای Chrome OS در دسترس قرار گرفته، گوگل قطعا این جاه طلبی را خواهد داشت که ابزاری را تولید کند تا توسعه دهندگان از این پس بتوانند بسیار ساده اپلیکیشن‌های اندروید را برای پلتفرم Chrome OS پورت کنند. غول جستجو می‌گوید در طی ماه‌های آینده در حال کار با چند توسعه دهنده اندروید است تا بسیاری دیگر از برنامه‌ها به این شکل برای سیستم عامل کروم قابل استفاده شوند. اپلیکشین‌های کاربردی‌تر، خلاقانه‌تر و همچنین شبکه‌های اجتماعی بیشتر به این پلتفرم وارد خواهند شد. حتی گوگل امکانی فراهم کرده که شما با نام بردن هر اپلیکیشن اندرویدی تمایل خود را برای دیدن آن‌ها در کروم OS ابراز کنید.

در چند ماه اخیر حمایت زیادی از جامعه کروم‌بوک‌ها شده است که قطعا پشتیبانی قوی گوگل، قیمت مقرون به صرفه و قدرتمندی زیاد این پلتفرم توضیح دهنده چرایی این پشتیبانی‌ها است. با وجود این، هنوز تجربه کار با کروم‌بوک‌ها به پای لپ‌تاپ‌های ویندوزی یا مک نمی‌رسد و این پلتفرم هنوز اسیر محدودیت‌های زیادی است. اگر گوگل موفق شود کروم‌بوک‌ها را تبدیل به گزینه‌ای آموزشی و البته  ارزان قیمت برای دانشجویان و دانش‌آموزان کند، قطعا فروش این نوع لپ‌تاپ‌ها چند برابر خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات