اینتل از ویلچر هوشمند خود برای استیون هاوکینگ پرده برداشت

جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
در اقدامی جالب توجه برای برترین  تولیدکننده‌ی چیپ‌های پردازشی، اینتل از یک ویلچر جدید پرده برداشته است. شرکت سازنده پردازنده‌ حالا از ویلچر‌ی رونمایی کرده است که مطابق با شرایط یکی از بزرگترین دانشمندان زنده جهان دکتر استیون هاوکینگ ساخته شده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا بیشتر درباره این ویلچر ساخت اینتل صحبت کنیم.
تبلیغات

این ویلچر که توسط بخش اینترنت اشیاء شرکت اینتل ساخته شده، به گونه‌ای طراحی شده تا اطلاعات بیومتریک کاربر را ثبت کند و بر روی یک صفحه نمایش لمسی به نمایش گذارد.

این دستگاه می‌تواند میزان سلامتی شخص را اندازه‌گیری کند که اطلاعاتی نظیر دمای بدن، ضربان قلب و فشار خون را شامل می‌شود و به علاوه آن، وضعیت خود ویلچر را نیز بررسی می‌کند. استیون هاوکینگ کسی است که جوانی خود را صرف «تئوری همه چیز» (Everything) کرده است و برای بیشتر از یک دهه است که با مهندسان شرکت اینتل کار می‌کند و می‌گوید صندلی‌های متصل به اینترنت می‌تواند ایده‌ای باشد از آینده‌ای که تکنولوژی برای افراد معلول در نظر دارد.

برای آشنایی بیشتر با این دانشمند بزرگ توصیه می‌کنم ادامه مطلب که از ویکی‌پدیا گرفته شده را مطالعه کنید:

استیون ویلیام هاوکینگ (به انگلیسی: Stephen William Hawking) (زادهٔ: ۸ ژانویه ۱۹۴۲) فیزیکدان نظری، کیهان‌شناس و نویسنده‌ی بریتانیایی و مدیر تحقیقات مرکز کیهان‌شناسی نظری در دانشگاه کمبریج است که کارهای علمی‌اش سابقه‌ای بیش از چهل سال دارد. کتاب‌ها و همایش‌هایش، او را به یک چهرهٔ محبوب تبدیل کرده‌است. در حال حاضر، او عضو جامعهٔ سلطنتی هنر و عضو ثابت جامعهٔ اسقفان دانشمند است. او در سال ۲۰۰۹ موفق به دریافت مدال آزادی ریاست جمهوری آمریکا شد. هاوکینگ به مدت سی سال یعنی از سال ۱۹۷۹ تا یکم اکتبر ۲۰۰۹، دارنده کرسی ریاضیات لوکاس بوده‌است. وی به خاطر فعالیت در زمینهٔ کیهان‌شناسی و جاذبه کوانتوم به ویژه در زمینهٔ سیاه‌چاله، شناخته شده‌است.هاوکینگ مبتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بوده و از هر گونه تحرک عاجز است؛ نه می‌تواند بنشیند، نه برخیزد، و نه راه برود. حتی قادر نیست دست و پایش را تکان بدهد یا بدنش را خم و راست کند و حتی توانایی سخن گفتن را نیز ندارد. وی با وجود توانایی‌های بسیار در زمینهٔ کیهان‌شناسی تاکنون جایزه نوبل را کسب نکرده است.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات