وان پلاس نیز با کنایه به آیفون ۶ خوش آمد می‌گوید: به خانواده‌ پلاس خوش آمدی!

جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۲
مطالعه 3 دقیقه
چند روز پیش اپل از آیفون‌های جدیدخود رونمایی کرد. دو آیفون در دو اندازه متفاوت و با دو اسم متفاوت: آیفون ۶ و آیفون ۶ پلاس. خیلی سریع تولیدکنندگان‌ گوشی‌های اندرویدی و طرفداران آن‌ها، دیر وارد شدن اپل به بازی صفحه‌نمایش بزرگ‌تر که خیلی وقت است جریان دارد را به تمسخر گرفتند. اکنون شرکت وان پلاس نیز به روش خاص خود به اپل خوش‌آمد گفته است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا مقایسه‌ای بین دو گوشی هوشمند آیفون ۶ پلاس و وان پلاس وان داشته باشیم.
تبلیغات

«سلام اپل، به خانواده پلاس خوش آمدی!» جمله‌ای است که شرکت وان پلاس خطاب به اپل بیان کرده. پرچم‌داران اندرویدی اکنون بسیار قدرتمند شده‌اند و هر کدام علاوه بر ظاهر زیبایی که دارند از سخت‌افزار قدرتمندی نیز بهره می‌برند. اما اگر بخواهیم مقایسه مستقیمی بین پرچم‌داران اندرویدی هم اندازه در صفحه نمایش با آیفون انجام دهیم، تنها گوشی هوشمند وان پلاس وان و جی ۳ ال‌جی هستند که با سایز ۵.۵ اینچی عرضه شده‌اند.

Screenshot from 2014-09-12 130210

پیش از این آیفون ۶ را با پرچم‌داران اندرویدی نظیر اکسپریا زد۳، جی ۳ ال‌جی و نوت ۴ و غیره مقایسه کرده‌ایم. در این مطلب قصد داریم مقایسه کوچکی از مشخصات دو گوشی هوشمند وان پلاس وان و آیفون ۶ داشته باشیم.

گوشی هوشمند وان پلاس وان برای چند ماهی است که به بازار‌های مختلف عرضه شده اما هنوز بوی تازگی را می‌توان از مشخصات آن حس کرد. آیفون ۶ نیز به تازگی رونمایی شده و تا چند هفته دیگر در دسترس دوست دران شرکت اپل قرار خواهد گرفت.

آیفون ۶ در برابر وان پلاس وان

Screenshot from 2014-09-12 130136

همانطور که در جدول بالا نیز مشاهده می‌کنید، اندازه و رزولوشن صفحه نمایش هر دو دستگاه یکسان است و حتی هر دو از پنل‌های LCD بهره برده‌اند. راستش را بخواهید وان پلاس وان چند ماه پیش عرضه شده و هدف از تولید آن نیز مقایسه با گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی بوده است تا مقایسه با آیفون‌های اپل. اما حالا کار به جایی رسیده که شرکت‌های چینی نیز برای مشخصات آیفون ۶ شاخ و شانه می‌کشند و همینطور که مشاهده می‌کنید این گوشی هوشمند از نظر مشخصات مانند بسیاری از گوشی‌های پرچم‌دار اندرویدی است.

البته اپل از طرف دیگر، از خصوصیات متفاوت با آنچه معمولا در دستگاه‌های اندرویدی می‌بینیم، استفاده کرده است. اپل می‌گوید پردازه‌ای با معماری ۶۴ بیتی و سیستم عامل بهینه شده iOS 8 در عمل بهتر از بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی موجود عمل خواهد کرد. در هر حال این گوشی هوشمند از لحاظ حافظه رم و نیز تعداد مگاپیکسل دوربین اصلی، آیفون 6 را با همان حافظه‌ی 1 گیگابایتی و دوربین 8 مگاپیکسلی پشت سر می‌گذارد. پردازنده آیفون ۶ دو هسته‌ای است در حالی که وان پلاس وان به چهار هسته پردازشی مجهز شده است.

iPhone-6--amp-iPhone-6-Plus 2

این گوشی‌های هوشمند را باید در عمل مقایسه کرد و از نظر کارکرد و عملکرد‌های اجرایی مورد بررسی قرار داد. با این حال سری به جدول قیمت‌های این دو دستگاه نیز می‌زنیم:

Screenshot from 2014-09-12 130150

اپل آیفون‌های ۶ را با حافظه‌های ذخیره سازی ۱۶، ۶۴ و ۱۲۸ گیگابایت عرضه می‌کند در حالی که وان پلاس سه نسخه ۱۶ و ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی دارد.

حالا به قول شرکت وان پلاس، اپل به تازگی به خانواده پلاس‌ها وارد شده است. شما در این باره چه فکر می‌کنید؟ کدام پلاس گوشی هوشمند بهتری محسوب می‌شود؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات