تصور کن: اگر ساعت هوشمند اپل گرد بود…

جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
گرچه رونمایی از ساعت هوشمند کمپانی اپل غافلگیری خوبی برای طرفداران ابزارهای پوشیدنی و عاشقان سینه‌چاک سیب گاز خورده دنیای فناوری بود، اما می‌توانست طراحی ظاهری و بدنه آن بهتر از این باشد! بیایید فرض کنیم سوار ماشین زمان شده‌ایم و با گفتن وردی جادویی، یک سال به جلو رفته‌ایم، درست اواسط سپتامبر 2015 زمانی که رویداد بزرگ اپلی‌ها تازه پایان یافته و رسانه‌های جهان و همین زومیت خودمان درگیر بحث پیرامون نسل بعدی Apple Watch است. ساعتی که فریمی دایره‌ای و بدنه‌ای جمع و جور و جذاب‌تر دارد. تصور کن...
تبلیغات

تصور کردن ناممکن‌ها به راستی ناممکن نیست. شاید تصور اینکه روزی مردم جهان در صلح و صفا و به دور از هرگونه خشونت در کنار هم زندگی شادی داشته باشند، تنها محدود به آدم‌های خیال‌پردازی چون «جان لنون» و ترانه معروفش «تصور کن» باشد، اما در دنیای فناوری سال‌هاست که می‌توان به خیال‌پردازی‌های بشر رنگ واقعیت زد!

CircleAppleWatchInt1

هفته قبل اپل ساعت هوشمندی که مدت‌ها شایعاتی درباره آن دهان به دهان می‌چرخید را رونمایی کرد. ابزار پوشیدنی مدرنی که در رنگ‌های مختلف و چند مدل زیبا و از ابتدای سال آینده میلادی روانه بازار می‌شود. اما در این مقاله به دنبال موضوع دیگری هستیم. بیایید یک سال به جلو برویم و نسل بعدی ساعت اپل را که یقیناً می‌تواند فریمی گرد داشته باشد را تصور کنیم. درست مانند ساعت هوشمند Moto 360 که از بدنه‌ای دایره‌ای شکل استفاده کرده است. احتمالاً طراحی آن چیزی شبیه به عکس‌های زیر می‌شود.

CircleAppleWatchInt2

Alcion که در زمینه طراحی UX و UI فعالیت می‌کند دست به کار جالبی زده و این تصورات را حداقل در طراحی‌های خود رنگ واقعیت زده. به کمک برنامه فتوشاپ معروف خودمان و چند نرم‌افزار طراحی سه بعدی، این تصاویر کانسپت بدست آمده است. جالب اینجاست که در برخی موارد اجزای UI به خوبی در صفحه گرد نشسته، به خصوص رابط خانه و بخش مدیریت فعالیت‌ها. به راستی اولین نسل از ساعت اپل شاید به نظر قدری چاق و چله باشد، اما این تصاویر مفهومی به خوبی نشان می‌دهد که در نسل‌های بعدی می‌توان انتظار ساعت‌های هوشمند زیباتری را از تیم کوک و همکارانش داشت. البته نباید به این زودی‌ها انتظار یک ساعت هوشمند نازک و جمع و جور را داشته باشیم، هرچند تصور کردنش زیاد سخت نیست!

CircleAppleWatchInt3

حالا، حتماً شما نیز با ما هم عقیده هستید که ساعت دایره‌ای جلوه و زیبایی خاص خود را دارد! گرچه ممکن است خیلی‌ها ما را افرادی خیالاتی بنامند، اما ما تنها نیستیم و امیدواریم روزی شما هم به ما بپوندید...!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات