نیکون، دوربین فول‌فریم D750 را با نمایشگر چرخشی و اتصال وای-فای معرفی کرد

جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
از حدود یک ماه پیش شایعات مربوط به دوربین فول‌فریم جدید نیکون به گوش می‌رسید و حالا نیکون این دوربین را با نام مدل D750 رونمایی کرده است. در ادامه با زومیت همراه باشید تا مشخصات فنی دوربین DSLR جدید نیکون که ۲۲۹۹ دلار قیمت گذاری شده است را مرور کنیم.
تبلیغات

نیکون در دوربین جدید خود همچون D610 از یک سنسور ۲۴ مگاپیکسل از نوع FX از خانواده CMOS بهره برده است که خروجی آن توسط تراشه‌ی Expeed 4 پردازش می‌شود. این پردازشگر تصویر پیش از این در دوربین گران قیمت D810 نیز بکار گرفته شده بود.

نیکون از همان سیستم بسیار پیشرفته فوکوس خودکارِ ۵۱ نقطه‌ای خود در دوربین D750 نیز بهره برده است. این سیستم فوکوس در دوربین‌های رده‌بالای نیکون مورد استفاده قرار می‌گیرد. از نظر حساسیت ایزو هم D750 بسیار خوب عمل می‌کند و از بازه‌ی ۱۰۰ تا ۱۲۸۰۰ را پشتیبانی می‌کند. البته اگر حالت Hi2 نیکون فعال شود میزان ایزو تا ۵۱٫۲۰۰ قابل افزایش خواهد بود.

دوربین D750 اولین دوربین مجهز به سنسور FX است که از صفحه نمایش چرخشی بهره می‌برد. این صفحه نمایش ۳.۲ اینچی در جهات مختلف می‌چرخد تا عکاس بتواند از آن در مصارف مختلف عکاسی و فیلم‌برداری بهره ببرد.

nikon1 verge super wide

این دوربین همچنین از اتصال وای-فای پشتیبانی می‌کند تا بتوانید به صورت لحظه‌ای تصاویر گرفته شده را بر روی کامپیوتر مشاهده کنید.

نیکون دو اسلات SD را برای اتصال ۲ کارت حافظه در دوربین D750 در نظر گرفته است.

D750 در حالت عکس‌برداری پشت سر هم قادر است تا با سرعت ۶.۵ فریم در ثانیه عکس بگیرد.

نیکون در ساخت بدنه‌ی این دوربین نیز هیچ چیز کم نگذاشته است و قسمت جلوی آن را با فیبر کربن و قسمت پشتی و بالایی آن را از آلیاژ منیزیم پوشانده است.

nikon2 D750

دوربین D750 برای علاقمندان فیلم‌برداری نیز گزینه مناسبی است. این دوربین بسیاری از امکانات و قابلیت‌های D810 را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. این دوربین قادر است در رزولوشن 1080p با نرخ ۶۰ یا ۳۰ یا حتی ۲۴ فریم فیلم‌برداری کند و همزمان نیز کنترل کاملی بر میزان گشودگی دیافراگم و سرعت شاتر داشته باشد.

دوربین D750 از همین ماه راهی بازار می‌شود. قیمت بدنه‌ی تنهای این دوربین ۲٫۲۹۹٫۹۹ دلار تعیین شده است. نیکون وعده داده که این دوربین را با لنز کیت 24-120 f/4 در ماه اکتبر عرضه کند اما قیمت آن با لنز کیت را اعلام نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات