به یاد دارید که از چه گوشی‌های هوشمند ضخیمی استفاده می‌کردیم؟

جمعه ۲۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۳
مطالعه 2 دقیقه
شرکت هواوی گوشی هوشمند جدید خود را با نام Ascend P7 روانه بازار کرده است. این دستگاه ضخامتی بسیار کم و برابر با ۶.۱۸ میلی‌متر دارد. هر دوآیفون ۶ جدید اپل نیز دستگاه‌هایی کم ضخامت هستند که نسخه ۴.۷ اینچی ضخامتی برابر ۶.۹ میلی‌متر و نسخه ۵.۵ اینچی نیز تنها ۷.۱ میلی‌متر ضخامت دارد. اما زمانی بود، نه خیلی وقت پیش، وقتی که ضخامت برخی دستگاه‌ها را با یک آجر مقایسه می‌کردند. آن‌ دستگاه‌ها را به یاد دارید؟
تبلیغات

 در سال ۲۰۱۰ شرکت سونی اریکسون تبلیغی برای گوشی جدید خود با نام X10 mini منتشر کرد. این ویدیو دستگاه‌ را جالب نشان می‌دهد اما قطعا این شرکت نمی‌دانست تا چند سال دیگر حتی ضخامت این دستگاه نیز عجیب و غریب به نظر می‌رسد. اگر کنجکاوید، ضخامت این دستگاه ۱۶ میلی‌متر بود. اما اگر بخواهیم در مورد مشخصات آن صحبت کنیم، شاید فکر کنید که زمان عرضه این موبایل برای یک قرن گذشته بوده است.

اندازه کامل بخش جلویی X10 mini سونی اریکسون ۴ اینچ بود که حتی از گوشی‌های هوشمند سری مینی حال حاضر نیز کوچکتر است. صفحه نمایش این دستگاه ۲.۵ اینچ با رزولوشن ۲۴۰ در ۳۲۰ همراه بود. پردازنده‌ تک هسته‌ای Snapdragon S1 تنظیم شده بر فرکانس ۶۰۰ مگاهرتز قلب تپنده دستگاه محسوب میشد، پردازنده گرافیکی Adreno ۲۰۰ بار پردازش گرافیکی این دستگاه را به دوش می‌کشید. دوربین آن ۵ مگاپیکسل و تا ۱۶ گیگابایت درگاه کارت‌های میکرو SD را پشتیبانی می‌کرد.

حال پس از گذشت ۴ سال، هم شرکت سونی و هم دنیای تکنولوژی راهی طولانی را پشت سر گذاشته‌اند. سونی اکسپریا Z3 کامپکت طلایه دار سری مینی گوشی‌های سونی با مشخصاتی در حد یک پرچم‌دار است. این مدل از ویژگی‌هایی نظیر 4.7 اینچ صفحه نمایش با رزولوشن ۷۲۰p، قدرت گرفته از پردازنده چهار هسته‌ای Snapdragon 801، دوربین ۲۰.۷ مگاپیکسلی در عقب و دوربین ۲.۲ مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد.

می‌توانید در ویدیو زیر ضخامت زیاد گوشی اکسپریا X10 mini سونی اریکسون را در ویدیو تبلیغاتی آن مشاهده کنید.

 لینک دانلود

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات