چگونه در ویندوز ۸ بدون هیچ نرم‌افزار جانبی اتصال اینترنت با کابل را به اشتراک بگذاریم؟

پنج‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ممکن است ارتباط شما با اینترنت تنها از طریق کابل برقرار شود و از اینکه بخواهید اینترنت را در اختیار دیگر گجت‌ها همچون گوشی هوشمند یا تبلت خود قرار دهید، درمانده شده‌اید. اشتراک اینترنت به وسیله ویندوز قدیمی‌ 7 بسیار آسان است اما در ویندوز 8 نمی‌توان به راحتی کانکشن خاصی را بدین منظور ساخت و اینترنت را به اشتراک گذاشت. راه حل چیست؟ درادامه با زومیت همراه باشید تا ساده‌ترین راه حل را با شما در میان بگذاریم.
تبلیغات

با روشی که در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد، از این پس قادر خواهید بود در ویندوز 8.1 و بدون نیاز به هیچ‌گونه نرم‌افزار جانبی، اینترنت را با دیگردستگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

Virtual Router Manager

البته از طریق نرم‌افزار‌های جانبی همچون Virtual Router نیز می‌توان به این مقصود دست یافت و کانکشن اینترنت را با دیگر وسایل شریک شد. اما راه حل ساده‌تری نیز وجود دارد که بدون دخالت هیچ‌گونه نرم‌افزار و از طریق محیط خط فرمان ویندوز قابل اجرا است. خط فرمان را با دسترسی مدیر (Administrator ) و از طریق فشردن دو دکمه Windows+x و سپس انتخاب (Command Prompt (Admin باز کنید.

در این پنجره شما با تایپ دستوراتی باید شبکه وایرلس میزبان را سامان دهید تا دیگر دستگاه‌ها به راحتی به آن متصل شوند. دستور را زیر تایپ کنید:

netsh wlan set hostednetwork ssid=MYNETWORKNAME key=MYPASSWORD

در دستور بالا باید به جای عبارت MYNETWORKNAME نامی را بگذارید که دیگر دستگاه‌ها با جستجو آن را پیدا کنند و به آن متصل شوند. همچنین به جای عبارت MYPASSWORD باید رمز دلخواه خود را برای اتصال دیگر دستگاه‌ها به این شبکه، تعیین کنید. این دو بخش هیچ‌گاه نباید خالی رها شوند و به جای هر دو عبارت باید اسم و رمز دلخواه شما انتخاب شود.

سپس برای راه‌اندازی شبکه میزبان ساخته شده دستور زیر را وارد کنید:

netsh wlan start hostednetwork

با اعمال این دستور، شبکه بی‌سیم راه‌ اندازی می‌شود و از حالا باید توسط دیگر دستگاه‌ها قابل شناسایی باشد. در حال حاضر بسیار راحت و با وارد کردن رمز انتخابی در مراحل قبل، می‌توانید گوشی هوشمند یا تبلت خود را به این شبکه بی‌سیم متصل کنید.

تاکنون تنها توانسته‌ایم دستگاه‌ها را به شبکه بی‌سیم متصل کنیم اما برای اینکه اینترنت موجود بر روی لپ‌تاپ را با دیگر دستگاه‌ها سهیم شویم، باید اینترنت را به شبکه بی‌سیم تازه ساخته شده وارد کنید. بدین منظور به کنترل پنل ویندوز بروید و بر روی Network and Sharing Center کلیک کنید. گزینه‌ی مربوط به اینترنت خود را یافته و بر روی آن کلیک نمایید، پس از آن در بخش پایینی، گزینه‌ی properties را برگزینید.

تب مربوط به Sharing را انتخاب کنید و گزینه 'Allow other network users to connect through this computer's internet connection' را تیک بزنید. در منوی کشویی موجود در زیر بخش 'Home networking connection'، نام شبکه بی‌سیمی که قبلاً ساختید را انتخاب و سپس بر روی OK کلیک کنید.

اگر قصد داشتید این نوع اشتراک اینترنت با سایر دستگاه‌ها را غیر فعال کنید، به خط فرمان مراجعه کنید و عبارت زیر را وارد و سپس Enter کنید:

netsh wlan stop hostednetwork

امیدواریم این راهنمایی به شما کمک لازم را رسانده باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات