مروری بر اپلیکشین‌های خاص ساعت هوشمند اپل

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
مطالعه 4 دقیقه
دیشب اپل کنفرانس پر هیجان خود را برگزار کرد و از ۳ سخت‌افزار جدید رونمایی به عمل آورد. آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس و اپل واچ. شاید نگاه‌های زیادی به این ساعت هوشمند ساخته شده توسط اپل جلب شده بود و همه می‌خواستند ببینید وارد شدن اپل به دنیای دیگری از حوزه تکنولوژی‌های مصرفی چگونه خواهد بود. در ادامه به چند ویژگی خاص اپل واچ، ساعت هوشمند اپل، خواهیم پرداخت، با زومیت بمانید.
تبلیغات

دیشب در مطلب فراهم شدن راه توسعه برای WatchKit گفتیم که اپل در‌های توسعه ابزار WatchKit را برای سایر توسعه دهندگان اپلکیشن‌های جانبی باز گذاشته و از آن‌ها می‌خواهد با تولید نرم‌افزار‌ها و امکانات بیشتر برای این ساعت به غنای نرم‌افزاری آن بیفزایند.

Apple-Watch-all-there-is-to-know-header

اپل واچ از پس کار‌های زیادی برخواهد آمد که تصور آن برای یک ساعت کلاسیک سنتی و غیر هوشمند محال است. برای مثال در نظر بگیرید که برای مدتی کوتاه مجبورید در یک هتل لوکس اقامت کنید. در اتاق هتل نشسته‌اید و کاسه‌ای سوپ میل می‌کنید و پس از آن دوست دارید تا راه پله قدم بزنید. همین که در را پشت سر خود می‌بندید متوجه می‌شوید که کلید اتاق و کیف پول خود را جا گذاشته‌اید. برای وارد شدن دوباره به اتاق لازم نیست نگران شوید و تنها کاری که باید انجام دهید بالا بردن اپل واچ و نشانه گرفتن آن به سمت در اتاق است. صدای کلیک کوتاهی خواهید شنید و پس از آن در اتاق باز شده است، به همین سادگی! این اتفاق به نظر شبیه به یک معجزه است اما این کار پیش از این توسط کارت‌های پلاستیکی مغناطیسی انجام می‌شد.

Apple-Watch-faces-and-apps

این آینده‌ای است که اپل برای شما همراه با ساعت این کمپانی متصور شده است و هم‌اکنون نیز در هتل‌های Starwood این امکان فراهم شده تا این آینده رویایی، از همین الان به حقیقت تبدیل شده باشد.دیشب همچنین سناریو‌های دیگری نیز توسط کوین لینچ در جریان برگزاری مراسم کوپرتینویی‌ها مطرح شد.

اگر هتل‌های Starwood را کنار بگذاریم به خطوط هوایی American Airlines می‌رسیم که بر روی اپل واچ کار کرده است و هر این کمپانی  نیز در حال استفاده از ابزار واچ کیت اپل برای توسعه نرم‌افزار‌های جانبی است. آمریکن ایرلاین این امکان را فراهم خواهد کرد که ساعت هوشمند اپل واچ شما از این پس به عنوان کارت پرواز الکترونیکی نیز به حساب آید. اما احتمالا بزرگترین استفاده از این ویژگی برای شهروندان آمریکایی وجود خواهد داشت.

Apple-Pay-will-work-with-Apple-Watch

City Maper یک اپلیکیشن محبوب در پلتفرم‌های موبایل‌ است که یک نسخه از آن‌ بر روی اپل واچ نیز به زودی در دسترس قرار خواهد گرفت. اکنون این اپلیکیشن به عنوان یک اتوماسیون خانگی بر روی ساعت اپل واچ کار خواهد کرد. BMW نیز از قافله عقب نیافتاده و به نظر می‌رسد در حال ساخت ابزاری است که با اپل واچ بتوانید ماشین خود را پیدا کنید. تمام این‌ها را می‌توان در حوزه اینترنت اشیا به حساب آورد. اتوماسیون خانگی، راهنما در محل یابی، استفاده به عنوان یک وسیله شخصی و غیره.

البته که شبکه‌‌های اجتماعی نیز مثل همیشه خیلی زود به یک پلتفرم جدید وارد خواهند شد. برای مثال توییتر و پینترست قصد دارند شبکه‌های اجتماعی خود را بر روی اپل واچ بهینه کنند. برای مثال با توییتر می‌توانید از طریق ساعت خود توییت کنید و تایم‌لاین خود را بررسی کنید. اما پینترست دوست دارد شبیه به یادآور مکان عمل کند، به این شکل که در هر مکان که قبلا پین کرده‌اید به شما هشدار لازم را می‌رساند.

Unparalleled-beauty-in-watchfaces-live-animated

در هر حال تا شروع عرضه اپل واچ در اوایل ۲۰۱۵ اخبار بیشتری از این ساعت هوشمند خواهیم شنید. اما نظر شما درباره توسعه پلتفرم موجود بر روی ساعت هوشمند اپل چیست؟ آیا اپل خواهد توانست اندروید Wear و تایزن سامسونگ را به عقب براند و اپل واچ را با غنای نرم‌افزاری بیشتر از رقبای حاضر، عرضه کند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات