مایکروسافت کمپانی سازنده بازی Minecraft را با ارزش ۲ میلیارد دلار تصاحب می‌کند

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
مطالعه 3 دقیقه
بر اساس گزارش‌های تازه مایکروسافت نزدیک به معامله خرید محصول ساخته استادیو Mojang AB شده است، سازنده‌ای که بازی ویدیویی Minecraft را تولید کرده است. به گزارش وال‌ استریت ژورنال این معامله در صورت امضا شدن بیش از ۲ میلیارد دلار برای مایکروسافت هزینه در بر خواهد داشت. در ادامه با زومیت همراه باشید تا بیشتر درباره خرید جدید ردموندی‌ها بدانیم.
تبلیغات

تمام این معامله پول نقد نخواهد بود و مایکروسافت تنها ۸۶ میلیون دلار به سازنده این بازی ویدیوی پرداخت خواهد کرد، باقی آن محبوب کردن عنوان این بازی با دامنه نرم‌افزار‌هایی است که شرکت مایکروسافت در اختیار دارد. بلومبرگ نیز گزارش داده که صحبت‌های بین دو کمپانی شروع شده و احتمالا این خرید تا هفته دیگر رسمی خواهد شد.

بناینگذار Minecraft، مارکوس پرسون مطمئنا از این خرید بزرگ، بسیار خوشحال خواهد بود و بدست آوردن ۲ میلیارد اعتبار برای یک بازی ویدیویی شبیه به رویا برای او خواهد بود. جالب است که مارکوس پیش از این به سیاست‌های مایکروسافت و مخصوصا سیستم عامل نسخه ۸ این کمپانی انتقاد داشته است.

Minecraft برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ بیرون آمد و ۵۰ میلیون کپی از آن فروخته شد. به گفته گزارش‌هایی، استادیو سازنده این بازی که در شهر استوکهلم سوئد مستقر است توانست سال پیش ۱۰۰ میلیون دلار سود بدست آورد. با توجه به این حقیقت که Minecraft یکی بازی دنیای باز (open-world) است و بازیکن در این بازی اگر از خطر‌های مختلف دوری کند می‌تواند تقریبا هر چیزی را بسازد، شاید مایکروسافت معتقد است که این بازی پتانسیل تبدیل شدن به یک پدیده جهانی چند پلفترمی را دارا است.

استدلال وال استریت ژورنال نیز برای این خرید توسط مایکروسافت جالب است؛ این روزنامه می‌گوید خریدن Minecraft می‌تواند به کسب و کار ایکس‌باکس رونق بیشتری بدهد، هر چند که این بازی برای مدت‌ها است که از طریق این پلتفرم در دسترس است.

نکته عجیب اینجا است که مایکروسافت همیشه تمایل داشته یک پلتفرم را بنیان گذارد تا سایر توسعه دهندگان و کمپانی‌ها بر مبنای آن نرم‌افزار‌ها و بازی‌های خود را توسعه دهند و برای این پلتفرم عرضه کنند و برای مثال ما کمتر دیده‌ایم که مایکروسافت دست به ساختن یک بازی خاص بزند. شاید با خرید Minecraft مایکروسافت می‌خواهد این حقیقت را تغییر دهد. ردموندی‌ معتقدند که با افزایش کاربران پایه این بازی، می‌توانند به وسیله مقرر کردن مجوز‌های مختلف برای اسباب بازی‌ها و فیلم‌ها سود و منفعت حاصل از آن را چند برابر کند.

از هم‌اکنون می‌توان چند سناریو برای این بازی متصور شد: ماین‌کرفت با دستگاه‌های جدید ادغام خواهد شد، محتوا‌های اختصاصی برای کاربران ویندوز به آن اضافه می‌شود و همچنین اتفاقاتی مشابه محتمل است.

اما اگر بازی ماین‌کرفت را نمی‌شناسید؛ این بازی یک بازی کاملا آزاد در یک دنیای کاملا خیالی است. بازیکن می‌تواند بنا بر خواسته خود هر کاری را در این بازی شبیه به دنیای واقعی انجام دهد و تنها محدودیت موجود خلاقیت شخص بازی کننده بازی است. ریشه‌های این بازی در دنیای فیزیکی و اسباب بازی‌های مختلف دنیای کودکی ما است. بازی ماین‌کرفت از گرافیک عجیبی برخوردار است و اگر برای اولین بار به این بازی وارد شوید تصور خرید ۲ میلیارد دلاری سازنده آن توسط مایکروسافت خنده دار خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات