زوم‌اَپ: با DefineNow در حال خواندن متون ترجمه آنها را ببینید

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
اگر به دنبال آن هستید که در حین مطالعه متون، وب‌گردی یا هر لحظه که در تلفن اندرویدی خود به یک واژه ناآشنا برخورد می‌کنید، بتوانید بدون خارج شدن از اپلیکیشن یا مرورگری که در آن هستید معنی کلمه را مشاهده کنید، زوم‌اپ امروز را از دست ندهید.
تبلیغات

DefineNow یک مینی‌اپلیکیشن بسیار ساده اما کاربردی است که در محیط سایر اپلیکیشن‌ها مثل مرورگرها و متن‌خوان‌ها به صورت معلق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این اپلیکیشن جز بخش تنظیمات هیچ بخش مجزایی ندارد.

کافی است هنگام وبگردی، مرور متون یا هر محیط دیگری که در آن متن قابل انتخاب وجود دارد، کلمه مورد نظرتان را انتخاب کرده، دکمه Share را لمس کرده و از لیست اپلیکیشن‌هایی که می‌توان محتوا را در آنها به اشتراک گذاشت گزینه DefineNow را انتخاب کنید. یک پنجره معلق کوچک پاپ‌آپ می‌شود که در صورت دسترسی به اینترنت معنی آن کلمه را مشاهده خواهید کرد. سرویس‌هایی  پیش‌فرضی که می‌توان برای معنی کلمات از آنها استفاده کرد عبارتند از The Free Dictionary، ویکی‌پدیا و Urban Dictionary. البته کاربر می‌تواند هر منبع دیگری را با وارد کردن نام و آدرس URL سرویس دیکشنری مورد نظر به لیست گزینه‌های این اپلیکیشن اضافه کند. بنابراین به نظر می‌رسد هیچ محدودیتی از این لحاظ وجود ندارد. از طرفی در بالای این لیت Input Word مشاهده می‌شود که به کمک آن می‌توانید کلمه مورد نظر را به صورت دستی وارد کنید.

definenow

در بخش تنظیمات امکان افزودن سرویس‌های دیکشنری دیگر، باز کردن آخرین نتیجه در مرورگر، تغییر اندازه فونت، و اضافه کردن گزینه DefineNow به نوار نوتیفیکیشن برای دسترسی سریع به آن وجود دارد.

مهم‌ترین قابلیت این اپلیکیشن به نظر من امکان اضافه کردن منابع متنوع و دسترسی سریع به آنها و همچنین امکان مشاهده معنی کلمات بدون نیاز به کمینه کردن اپلیکیشن جاری است. این اپلیکیشن برای اندروید اراسه شده و به صورت رایگان می‌توانید آن را دانلود کرده و استفاده کنید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات