کوالکام با اسنپ‌دراگون 210، تلفن‌های‌هوشمند پایین‌رده را نیز به شبکه‌‌های LTE مجهز می‌کند

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
کوالکام اصلی‌ترین بازیگر دنیای پردازنده‌‌ی ابزار‌های موبایل اندرویدی است و بخش اعظمی از نیازهای بازار تلفن‌های‌هوشمند و تبلت‌های پرچمدار و میان‌رده را تامین می‌کند، اما با توجه به رشد فروش در بازار پایین‌رده‌ها، این کمپانی آمریکایی تراشه‌هایی را نیز برای محصولات پایین رده معرفی کرده که از قابلیت‌هایی چون پشتیبانی از شبکه‌های LTE برخوردار هستند. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 از جمله‌ی رقبای اصلی کوالکام در بازار ابزار‌های موبایل پایین‌رده، می‌توان به مدیاتک اشاره کرد که اخیراً از تراشه‌ی ۸ هسته‌ای خود با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های LTE‌ پرده برداشته است. در کنار این تراشه، مدیاتک نفوذ خوبی در بازار پایین‌رده‌ها دارد، بطوریکه فقط در بازار چین، در طول سه‌ماهه‌‌ی سوم سال جاری میلادی بیش از ۴۰ درصد از تلفن‌های‌هوشمند با استفاده از تراشه‌های مدیاتک روانه‌ی بازار شده‌اند که این رقم برای کوالکام در همین دوره‌ی زمانی ۲۷ درصد از محصولات عرضه شده را شامل می‌شود. گزارش منتشر شده توسط IDC سهم کمپانی‌هایی چون انویدیا و اینتل را در این بازار کمتر از یک درصد عنوان کرده‌اند که با نگاهی به این آمار می‌توان به پتانسیل تلفن‌های‌هوشمند پایین‌رده پی برد. با توجه به اهمیت بازار چنین محصولاتی، کوالکام نیز دست به کار شده و تراشه‌ی خود با پشتیبانی از شبکه‌های LTE‌ معرفی کرده است. کوالکام اسنپ‌دراگون ۲۱۰ را با قابلیت برقراری ارتباط با شبکه‌های LTE برای استفاده در تلفن‌های‌هوشمندی که زیر ۱۰۰ دلار قیمت خواهند داشت، روانه‌ی بازار می‌کند.

Snap210Int

تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۲۱۰ مبتنی بر لیتوگرافی ۲۸ نانومتری بوده و از چهار هسته‌ی پردازشی Cortex-A7 در فرکانس کاری ۱.۱ گیگاهرتزی به‌همراه پردازنده‌ی گرافیکی آدرنو ۳۰۴ بهره می‌برد. از قابلیت‌های این تراشه می‌توان به بلوتوث ۴.۱، پشتیبانی از استاندارد بی‌سیم 802.11n، پشتیبانی از صفحات نمایش با رزولوشن 720p، دوربین‌هایی با رزولوشن ۸ مگاپیکسل و فیلم‌برداری با رزولوشن ۱۰۸۰p در کنار پشتیبانی از کدک H.265 اشاره کرد. همچنین این تراشه از فناوری QuickCharge 2.0 کوالکام نیز پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این تراشه باید به پشتیبانی از شبکه‌های 3G مولتی‌مد و همچنین شبکه‌های LTE دوال‌مد اشاره کرد. اسنپ‌دراگون ۲۱۰ از دو سیم‌کارت پشتیبانی می‌کند و به گفته‌ی کوالکام لقب اولین تراشه‌ی محصولات زیر ۱۰۰ دلار را با قابلیت اتصال به شبکه‌های LTE را به خود اختصاص داده است.

 کوالکام این تراشه را برای استفاده در تبلت‌ها نیز آماده خواهد کرد و باید در انتظار ارائه‌ی محصولاتی مبتنی بر این تراشه در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۵ میلادی باشیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات