همکاری شرکت‌های بزرگ بازی‌سازی با اپل برای عرضه‌ی محصولات جدید بر روی آیفون 6

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
ناشران بزرگ صنعت بازی‌سازی همواره یکی از همراهان سفت و سخت شرکت اپل برای عرضه‌ی محصولات خاص و شگفت‌انگیز بوده‌اند و حالا نیز پس از رونمایی سری جدید گوشی‌های اپل٬ گیمرها منتظر عرضه‌ی نسل جدیدی از بازی‌های موبایلی خواهند بود.
تبلیغات

آقای فیل شیلر٬ نایب رییس ارشد بخش بازاریابی جهانی شرکت اپل در جریان کنفرانس رونمایی آیفون۶ ٬ بخشی از صحبت‌های خود را معطوف به حوزه‌ی گیمینگ کرد و از همکاری ناشران و استودیوهای بزرگ‌ بازی‌سازی مانند Electronic Arts ،Ubisoft ،Disney Intrective و... پرده برداشت.

چیزی که محصولات شرکت اپل را در حوزه‌ی گیمینگ از دیگر برندها جدا می‌کند٬ امکانات سخت افزاری و دسترسی‌های فوق‌العاده برای توسعه‌ی بازی‌های متنوع و درعین حال اختصاصی است که این امر باز هم در کنفرانس اپل ثابت شد. اپل با ارایه‌ی تکنولوژی‌های منحصر به فرد در سیستم عامل iOS 8 و همینطور موتور مخصوص بازی با نام Metal که در چیپ‌ست A8 و همینطور A7 طراحی شده٬ گامی بلند در ارایه‌ی بازی‌هایی با کیفیت نزدیک به کنسول‌های خانگی برداشته است و طبق ادعای این شرکت٬ گرافیک مشاهده شده در نسل جدید گوشی‌های اپل٬ همان چیزی است که در کنسول ایکس‌باکس شاهدش بوده‌ایم که این ادعا در مورد بازی‌های موبایل بسیار بزرگ است.

iphone-6-developers

در جریان کنفرانس٬ استودیو بازی‌سازی Super Evil Megacorp بازی جدید خود را که در سبک چندنفره‌ی آنلاین نبرد میدانی (Multiplayer Online Battle Arena) است به نام Vainglory به صورت انحصاری برای پلتفرم iOS به نمایش عموم درآورد. این بازی از ویژگی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری که اپل انحصارا در پلتفرم iOS مورد استفاده قرار داده است٬ بهره می‌برد. برطبق گفته‌های سازندگان٬ این بازی دقیقا همان کیفیت و گرافیکی را ارایه خواهد داد که هم اکنون برروی دیسک‌های بلوری و تلویزیون‌های اچ‌دی شاهدش هستیم و این امر سبب می‌شود محصول ارایه شده چند قدم جلوتر از بازی‌های معمول باشد که حتی برروی کنسول‌ها عرضه می‌شود!

شیلر در صحبت‌های خود اعلام داشت که تکنولوژی Metal همانطور که سابقا گفته شده بود٬ امکان دسترسی مستفیم و عمیق‌تر بازی‌سازان به قدرت و امکانات دستگاه‌های مبتنی بر iOS را می‌دهد. در طول کنفرانس لوگوی شرکت‌های برگزیده و تاثیرگذاری که ظاهرا عناوینی در دست ساخت برای iOS دارند نیز به نمایش درآمد که در بین آنها از بزرگ‌ترین شرکت‌های بازی‌سازی مانند یوبی‌سافت و اسکویرانیکس تا استودیوهای کوچک‌تر مانند Proletariat سازنده‌ی عنوان محبوب World Zombination و استودیوی Firemonkeys که یکی از استودیوهای فرعی EA Games است و با سری بازی‌های Real Racing شناخته می‌شود به چشم می‌خورند.

آیا اپل با معرفی آیفون ۶ جدید و تکنولوژی‌های انحصاری برای بازی‌سازان٬ بستر مناسبی برای جهش هر چه بیشتر بازی‌های موبایل به خصوص از نظر جلوه‌های بصری پدید آورده است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات