تماشا کنید: روبات دوپای ATLAS با قابلیت حمل اشیا سنگین آماده‌ی ساخت سازه‌های سنگین است

چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۳
مطالعه 1 دقیقه
دانشگاه MIT روباتی انسان‌نما را با نام ATLAS طراحی و توسعه داده که قادر است تا کارهایی را چون راه‌رفتن و عبور از موانع انجام دهد. آخرین ویدئوی منتشر شده از این روبات قابلیت جدید اطلس را نشان می‌دهد که نشان از قدرت بالای این روبات برای حمل اشیا سنگین وزن دارد.
تبلیغات

همانطور که در این ویدئو ملاحظه می‌کنید، این روبات یک سازه‌ی فلزی بسیار سنگین وزن را به راحتی برداشته و با استفاده از تنها یک دست آن را حمل می‌کند.

دموی ویدئویی مورد نظر که در کنفرانس بین‌المللی روباتیک و اتوماسیون در هنک‌‌کنگ نمایش داده شده است، نشان از این دارد که اطلس قادر است تا قطعات بسیار سنگین‌وزن را براحتی حمل کند. روبات توسعه داده شده توسط دانشگاه MIT یکی از شرکت‌کنندگان در مسابقه‌ی طراحی روبات دارپا است. اطلس توسط Scott Kuindersma، Frank Permenter و Russ Tedrake طراحی و توسعه یافته است.

 لینک دانلود

اما چرا این روبات اهمیت دارد؟ حفظ تعادل در روبات‌های انسان نما از مهم‌ترین و پیچیده‌ترین مسائلی است که توسعه‌دهندگان با آن روبرو هستند. همانطور که در این ویدئو نیز می‌بینید، اطلس قادر است تا با یک دست این شی سنگین را بلند کرده و حمل کند که نشان از قابلیت این روبات برای حمل ابزار با استفاده از یک دست یا دو شی غیر هم وزن با استفاده از دو دست خود دارد. بطور خلاصه باید به این نکته اشاره کنیم که این روبات توانایی لازم برای بکارگیری در محیط‌های صنعتی را نیز دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات