با سری Black Edition مادربوردهای گیگابایت آشنا شوید

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
گیگابایت در طراحی مادربوردهای سری جدید خود دسته‌بندی جدیدی به نام Black Edition را معرفی کرده است که به بررسی ویژگی‌های آن می‌پردازیم.
تبلیغات

شرکت‌های تولید کننده مادربورد پس از تولید محصولات خود، به بررسی مقاومت و کیفیت مادربورد در یک تست 48 ساعته می‌پردازند که البته این امر در مادربوردهای خاص‌تر همانند سرورها تا 168 ساعت افزایش می‌یابد.

مادربرد گیگابایت سری 9 خود را به سه دسته اصلی تقسیم بندی کرده است که عبارتند از Gaming، Overclocking و Ultra Durable. گیگابایت تعدادی مادربورد از این 3 دسته انتخاب کرده و اقدام به تست 168 ساعت مقاومت آن‌ها برای اولین بار نموده است و این سری از مادربوردهای خود را Black Edition نامگذاری کرده است.

مادربوردهایی که در این دسته‌بندی قرار می‌گیرند پسوند BK را در انتهای نام خود دارند و از پایداری و مقاومت بالاتری نسبت به دیگر مادربوردها برخوردارند. طراحی این مادربوردها بر پایه چیپ‌ست Z97 و سوکت LGA1150 صورت گرفته است اما برای سیستم‌های سرور و Workstationهای کوچک که معمولا روزها بدون وقفه روشن هستند و فشار کاری طولانی مدت را تحمل می‌کنند، گزینه‌های فوق‌العاده ای به شمار می‌روند.

گیگابایت برای تست و نگهداری این مادربوردهای خاص یک ساختمان جداگانه در کشور تایوان در نظر گرفته است که در آن به انجام تست 168 ساعته مادربوردهای سری Black Edition می‌پردازد. تنها مادربوردهایی که بتوانند از این تست‌های سنگین و طولانی مدت عبور کنند از این ساختمان خارج می‌شوند و برای فروش وارد بازار می‌گردند.

این تست‌ها به منظور اطمینان از کارکرد دقیق و پایدار این مادربوردها حتی در مدت زمان‌های طولانی و تحت فشار کاری بسیار بالا صورت می‌گیرد. گیگابایت برای اطمینان دادن به کاربران یک برگه گواهینامه رسمی را در جعبه این مادربوردها قرار داده که توسط مدیر عامل شرکت امضا شده است. این کمپانی تا کنون سه مدل مادربورد از سری Black Edition روانه بازار کرده است که Z97X-GAMING G1 WIFI-BK، Z97X-UD5H-BK و Z97X-UD3H-BK نام دارند که اولین مدل از سری Gaming و دو مدل بعدی از سری Ultra Durable هستند.

در حال حاض دو مدل Z97X-GAMING G1 WIFI-BK و Z97X-UD3H-BK در ایران موجود هستند که مدل اول بیشتر برای گیمرها و مدل دوم برای کاربران عمومی‌تر طراحی شده است. آن دسته از کاربرانی که فشار کاری زیادی روی مادربوردهای خود وارد می‌کنند، می‌توانند این دو مدل مادربورد را با سه سال گارانتی آواژنگ از بازارهای کامپیوتری سراسر کشور خریداری کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات