بهترین برنامه‌های ریموت دسکتاپ برای آیپد

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
مطالعه 5 دقیقه
قصد دارید از طریق آیپد به کامپیوتر شخصی خود متصل شده و اسناد و به اطلاعات موجود در کامپیوتر خود دسترسی داشته باشید؟
تبلیغات

گاهی اوقات ما انسان‌ها زیاد فراموش‌کار می‌شویم. به یک ملاقات یا یک جلسه کاری می‌رویم و بعد متوجه می‌شویم که فراموش کرده‌ایم یک سند یا مدرک را برای استفاده در آن جلسه روی آیپد خود منتقل کنیم. اینجا است که کاربرد اپلیکیشن‌های ریموت دسکتاپ مشخص می‌شود. در ادامه مطلب قصد داریم به معرفی برترین اپ‌های ریموت دسکتاپ برای آیپد بپردازیم. با زومیت همراه باشید.

 اپلیکیشن‌های ریموت دسکتاپ برای آیپد به شما اجازه می‌دهند از هر جایی بر کامپیوتر خودتان (یا شخص دیگری اگر اجازه آن را کسب کنید) کنترل پیدا کنید. شاید دوست داشته باشید کاری که بر روی کامپیوتر شخصی در حال انجامش بوده‌اید را بر روی تبلت آیپد خود تکمیل کنید. پنج اپلیکیشن برتر ریموت دسکتاپ موجود در اپ استور اپل از این قرارند:

۱. Screen VNC

screens vnc best ipad apps screens

برنامه Screen VNC تنها به یک نصب کردن کوتاه بر روی آیپد و سیستم دسکتاپ شما نیاز دارد تا ارتباطی ساده و مستقیم را فراهم کند. این برنامه به شکل محلی برای iOS و Mac ساخته شده، اما شما می‌توانید ارتباط لازم را از طریق سیستم‌عامل‌های لینوکس و ویندوز نیز برقرار کنید. اگر دوست داشته باشید به سیستم مک خود از چند جای مختلف نیز دسترسی داشته باشید، Screen VNC هیچ مشکلی با آن ندارد.

اگر نگرانید که استفاده از صفحه کلید و کلید‌های ترکیبی، حالت‌های ترک‌پد و هات‌کرنر‌ها و AirPlay در آیپد به چه شکل صورت خواهد گرفت، باید به اطلاع شما برسانیم که Screen VNC از تمام این حالت‌های موجود دسکتاپ، در آیپد نیز پشتیبانی می‌کند و از این نظر نیز هیچ مشکلی وجود ندارد. 

از زمانی که برنامه Screen از سینک پذیری با iCloud پشتیبانی می‌کند، ریموت کردن کامپیوتر شما بر روی یکی از دستگاه‌های iOS که در اختیار دارید، امکان دسترسی کامل به اکانت iCloud را از هر دستگاه‌ای برای شما فراهم خواهد کرد.

هیچ چیزی بهتر از Screen VNC را پیدا نخواهید کرد که بتواند تجربه‌ای لذت بخش و آسان از ریموت دسکتاپ‌ها در اختیار شما بگذارد.

دانلود برای آیپد/ قیمت: 19.99 دلار

دانلود برای مک/ قیمت: 29.99 دلار

۲. TeamViewer: Remote Control

teamviewer ipad best apps screens

برنامه TeamViewer در هر پلتفرم دسکتاپی که فکرش را بکنید در دسترس است، شامل مک، پی‌سی و لینوکس. همین که TeamViewer را بر روی سیستم دسکتاپ خود اجرا کردید، به راحتی می‌توانید به فایل‌های خود در هر جایی دسترسی پیدا کنید. این برنامه همچون Screen VNC از نمایش در چند صفحه نیز پشتیبانی می‌کند و با قابلیت Wake-On-Lan آن می‌توانید به شکل ریموت حتی در صورت خواب بودن سیستم دسکتاپ، به آن دسترسی لازم را داشته باشید.

چون از طریق اینترنت نیز این برنامه به طور کامل پشتیبانی می‌شود، TeamViewer به ابزاری فوق العاده کاربردی برای پشتیبانی‌های از راه دور تبدیل شده است. تنها لازم است شخص مورد نظر را به این وب‌سایت هدایت کنید تا پس از دادن کد دسترسی، خیلی سریع و راحت ارتباط شما با دسکتاپ شخص در فاصله دور برقرار شود. بهترین بخش این برنامه را می‌توان رایگان بودن آن برای کاربردهایهای شخصی و خصوصی دانست.

اگر دوست دارید پشتیبانی از راه دوری را برای دوستان یا خانواده خود انجام دهید، یا اینکه نیاز دارید به دسکتاپ کامپیوتر خود در محل کار دسترسی پیدا کنید، TeamViewer انتخابی بسیار عالی است.

دانلود برای آیپد/ قیمت: رایگان

۳. Splashtop 2 Remote Desktop

splashscreen ipad best apps screens

Splashtop 2 یکی از ابزارهای بسیار انعطاف‌پذیر برای آیپد است. اگر می‌خواهید از طریق آیپد به فایل‌های خود دسترسی پیدا کنید، خرید این نرم‌افزار برای پلتفرم‌های مختلف تنها یک بار لازم است. با این حال برنامه Splashtop 2 از خرید درون برنامه‌ای نیز برای بهره بردن از بازی‌های درونی و گزینه‌های بیشتر پشتیبانی می‌کند. البته بدون این گزینه‌های اضافی نیز می‌توانید به راحتی به صورت ریموت به دسکتاپ خود برسید، فایل‌ها را ببینید و از هر نرم‌افزاری که بر روی سیستم شما نصب شده استفاده کنید، درست به همان شکل که در کامپیوتر استفاده می‌کنید.

نرم‌افزار Splashtop 2 گزینه‌ای بسیار عالی برای کسانی است که به ویژگی‌های پیشرفته مثل یادداشت برداری و پشتیبانی کامل از بازی‌ها همراه با یک گیم‌پد جداگانه توجه دارند، مناسب دانست.

دانلود برای آیپد/ قیمت: 19.99 دلار همراه با خرید درون برنامه‌ای

۴. iTeleport Remote Desktop

iteleport ipad best apps screens

اپلیکیشن iTeleport فوق‌العاده قدرتمند برای کسانی است که می‌خواهند با یک ابزار ریموت دسکتاپ کنترل کاملی را بر هر تعداد دسکتاپی که دوست دارند، داشته باشند.آی‌تله‌پورت شیوه رمزنگاری SSH را نیز برای همه پلتفرم‌ها فراهم می‌آورد. پشتیبانی از حالت Wake-On-LAN و چند صفحه نمایش و و چند ویژگی دیگر را نیز به این لیست قابلیت‌های این برنامه اضافه کنید.

برای وارد شدن و ثبت نام در iTeleport فقط به اکانت گوگل نیاز است، پس لازم نیست هیچ رمز عبور یا نام کاربری را برای آن حفظ کنید. اگر چندین کامپیوتر دارید که می‌خواهید به راحتی از راه دور به آن‌ها دسترسی پیدا کنید و هر کدام را مدیریت کنید، iTeleport دسترسی بسیار گسترده‌ای را در این زمینه‌ برای شما آماده می‌کند.

دانلود برای آیپد/ قیمت: 24.99 دلار

دانلود برای مک/ قیمت: 29.99 دلار

۵. Microsoft Remote Desktop

microsoft rdp best apps screens

اپلیکیشن رسمی مایکروسافت برای ریموت کردن دسکتاپ در آیپد Microsoft Remote Desktop نام دارد. این نرم‌افزار از پروتکل‌های RDP و RemoteFX برای کنترل‌پذیری تمام اعمال و قابلیت‌های موجود در ویندوز پشتیبانی می‌کند. هر نرم‌افزاری که بر روی سیستم ویندوزی خود نصب کرده‌اید با یک تپ ساده بر روی آیپد در دسترس خواهد بود.

اگر جریان کاری شما مدام با ویندوز گره خورده و از ویندوز بخاطر ویژگی‌های برجسته آن استفاده می‌کنید، برنامه مایکروسافت ریموت دسکتاپ بسیار کاربردی خواهد بود.

دانلود برای آیپد/ قیمت: رایگان

انتخاب شما چیست؟

ممکن است گاهی اوقات قصد داشته باشید ریموت دسکتاپ کنید و به فایل‌های خود بر روی سیستم دسکتاپ از طریق آیپد دسترسی پیدا کنید، در این میان کدام اپلیکیشن را مناسب خود می‌بینید؟ در بخش نظرات، دیدگاه خود را درباره اپلیکیشن‌های معرفی شده و همچنین اپ‌های که ممکن است شما با آن آشنایی یا تجربه کاری داشته باشید، با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات