برت تایلر از ماهیت واقعی کار با مدیرعامل فیسبوک می‌گوید

دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
افراد زیادی از این اقبال برخوردار نمی‌شوند که مستقیما برای بنیان‌گذاران و مدیرعامل‌های میلیاردر کار کنند. به همین دلیل هم هست که اغلب افراد آنچه که در رسانه‌ها و فیلم‌ها دیده‌اند را پذیرفته و تصویر ساختگی (و اغلب اشتباه) خود را در خصوص شیوه‌ی کار با آن‌ها در ذهن پرورش می‌دهند. رئیس بخش تکنولوژی سابق فیسبوک اکنون روشنگری‌های جالبی در خصوص همکاری با مارک زاکربرگ در چنته دارد.
تبلیغات

 مارک زاکربرگ، مدیرعامل میلیاردر فیسبوک یکی از نمونه‌های این تصویر سازی‌هاست که در فیلم "شبکه اجتماعی" که در سال 2010 در خصوص بوجود آمدن فیسبوک ساخته شد، بعنوان شخصیتی نرد و متکبر نشان داده شد. احتمالا همین فیلم مسئول ایجاد بخشی از تصورهای منفی بوده که تا به امروز پشت سر مارک زاکربرگ وجود دارد.

اما آیا در حقیقت نیز کار کردن با مارک زاکربرگ تا این حد دشوار است؟ برت تایلر، مدیر سابق بخش تکنولوژی‌های فیسبوک که ۳ سال را در کنار زاکربرگ کار کرده می‌گوید که «او قطعا یک رئیس متفاوت است».

حتی زمانی که ما اختلاف نظر داشتیم، او اینگونه نبود که منیت و خودبینی به خرج دهد، انگار که می‌شد با او به بحث پرداخت. منظورم این است که اگر نمی‌شد به نتیجه‌گیری مناسبی برسیم او در آخر کار نظر خود را اعمال می‌کرد اما من همیشه حس می‌کردم او خودش هم مایل است مساله را به بحث گذاشته و در خصوص آن شنونده باشد. این خصوصیت متاسفانه چندان در میان سایر مدیرعامل‌های دره‌ی سیلیکون معمول نیست.

تایلر می‌گوید که هنوز هم با وجود ترک فیسبوک دوستی خوبی با مارک زاکربرگ دارد و امیدوار است دنیا نیز بتواند جنبه‌‌ی خوب زاکربرگ را ببیند.

من همچنین متوجه شدم بخاطر اینکه فیلم شبکه اجتماعی منتشر شد، کار ساختن یک شخصیت کاریکاتوری از این افراد با خصوصیات بسیار عوام پسند کاملا ساده و آسان شد. اما من موفق به شناختن نسخه‌ای از مارک زاکربرگ شدم که بسیار انسان‌تر بوده تا حدی که امیدوار بودم سایر افراد نیز قادر به دیدن آن باشند.

در حقیقت این نخستین باری نیست که تایلر صحبت‌های دلنشینی در خصوص رئیس‌ سابق خود ارائه می‌کند. تایلر در نامه‌ی استعفای خود گفته بود که زاکربرگ مربی و یکی از نزدیک‌ترین دوست‌های اوست.

تایلر فیسبوک را در سال 2012 ترک کرد و اکنون مدیرعامل Quip بوده که توسعه‌دهنده‌ی یک پردازشگر متن با محوریت موبایل و کار گروهی است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات