بوگاتی با جانشین هیبریدی وِیرون به میدان رقابت باز می‌گردد

شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۸
مطالعه 4 دقیقه
بوگاتی با عرضه‌ی نسل جدید سوپراسپورت خود که در ادامه‌ی خودروی تاریخ‌ساز وِیرون عرضه خواهد شد، نبرد تازه‌ای را در دنیای ثبت رکوردهای سرعت آغاز خواهد کرد. پس از شکستن رکورد این خودرو توسط ونوم هِنِسی، شاهد عرضه‌ی افسانه‌ای دیگر از بوگاتی خواهیم بود که هم‌اکنون زیر پرچم بزرگ‌ترین خودروساز اروپا، فولکس‌واگن به فعالیت مشغول است.
تبلیغات

براساس گزارش‌های منتشر شده این خودرو از پیشرانه‌ای هیبریدی بهره خواهد برد تا از تمامی نسخه‌های وِیرون سریع‌تر و چالاک‌تر باشد. باید پس از عرضه‌ی این محصول در نمایشگاه خودروهای لوکس در ساحل پبل، شاهد رکوردگیری‌هایی با این خودرو باشیم که شاید رکورد سرعت ثبت شده را از آن خود نماید.

براساس اطلاعاتی که Autocar از منابع داخلی در بوگاتی بدست آورده، نسل جدید بوگاتی قادر خواهد بود تا رکوردی فراتر از 431 کیلومتر بر ساعت را که بهترین رکورد ثبت شده برای نسخه‌های مختلف بوگاتی است به ثبت برساند. منابع داخلی در بوگاتی مدعی شده‌اند که نسخه‌ی جدید این خودرو قادر است تا به سرعتی برابر 460 کیلومتر بر ساعت دست یابد. براساس شبیه‌سازی‌های کامپیوتری بوگاتی، این خودرو شتاب بالاتری را نیز داشته و دارای صفر تا صدی برابر 2.3 ثانیه است.

برخلاف هِنِسی که با برخورداری از نسبت حداکثری قدرت موتور به وزن قادر است تا با سرعت فوق‌العاده‌ای حرکت کند، بوگاتی به‌واسطه‌ی داشتن وزن بالا از چنین قابلیتی محروم است. نسبت قدرت به وزن هِنِسی نزدیک عدد یک است که حتی از کوئینخزگ نیز بالاتر است. به‌نظر می‌رسد همچون گذشته بوگاتی برای جبران این مساله رو به بالا بردن قدرت موتور خواهد آورد. براساس گمانه‌زنی‌های Autocar نسل جدید سوپراسپورت بوگاتی با اضافه شدن ۳۰۰ اسب بخار قدرتی برابر 1,500 اسب‌بخار خواهد داشت.

برای در اختیار داشتن چنین قدرت بالایی، بوگاتی نیز همچون خودروسازانی چون مک‌لارن و فراری به سراغ استفاده از پیشرانه‌های هیبریدی رفته است. شنیده‌ها حکایت از این دارند که این کمپانی در حال آزمایش نسخه‌های مختلفی از پیشرانه‌های الکتریکی است تا در کنار موتور قدرتمند 16 سیلندر 8 لیتری قرار گیرد که آرایش سیلندرها در آن به شکل W خواهد بود. هنوز مشخص نیست که قرار گرفتن موتور الکتریکی در کنار موتور عظیم‌الجثه‌ی ۱۶ سیلندر ویرون تا چه اندازه‌ی در مصرف سوخت این خودروی تشنه تاثیرگذار خواهد بود. همانطور که می‌دانید ویرون برای هر ۱۰۰ کیلومتر سوختی برابر ۲۳ لیتر مصرف می‌کند که به هیچ وجه با استانداردهای امروزی مطابقت ندارد.

اگرچه با وجود نیروهای پسار می‌توان با بالا بردن قدرت موتور سرعت این خودرو را بالا برد، اما شکستن رکوردهای سرعت و دست یافتن به سرعت‌های بالا توسط این خودرو تنها مساله‌ای نیست که باید بررسی شود. براساس گفته‌های راننده‌ی تست Autocar ساختن خودرویی که قادر است با سرعتی برابر 460 کیلومتر یک طرف مساله و توسعه‌ی تایرهایی برای تحمل فشار حاصل از حرکت این خودرو مساله‌ی دیگری است که باید بررسی شود.

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند که این مشکلات برای پروژه‌ی دستیابی به سرعت 466 کیلومتر برساعت که هنسی در پی تحقق آن است نیز پیش خواهد آمد. از این‌رو در صورت عرضه‌ی چنین خودروهایی به بازار، خودروسازان باید با همکاری تولیدکنندگان تایر در تلاش برای ساخت تایرهایی متناسب با این خودروها باشند. پیش‌بینی می‌شود بوگاتی پس از حل تمامی مشکلات ذکر شده، خودروی خود را در سال 2016 میلادی روانه‌ی بازار کند.

همچنین بوگاتی در تلاش است تا نسل ششم از Les Legendes de Bugatti‌ را روانه‌ی بازار کند. همچون نسل‌های پیشین این خودرو که در یک سال اخیر به بازار عرضه شده است، Ettore که نام نسل ششم از این خودرو است برپایه‌ی بوگاتی ویرون گرند اسپورت ویتسه (Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse) که لقب سریع‌ترین رودستر جهان را در اختیار دارد، روانه‌ی بازار خواهد شد.

این خودرو با تغییراتی در دکوراسیون داخلی و طراحی ظاهری همراه بوده است که از جمله‌ی آن می‌توان به استفاده از آلومینیوم در قسمت جلو در کنار فیبرکربن به رنگ آبی تیره در قسمت پشتی بدنه اشاره کرد. در کنار ترکیب دورنگ در ظاهر خودرو، از پلاتینیوم برای تزئین آن و همچنین لوگوی پشتی خودرو استفاده شده است که امضای Ettore Bughatii با نقره همراه شده است. رینگ‌های مورد استفاده نیز با استفاده از الماس تراش داده شده‌اند که به زیبایی این خودرو افزوده است.

این خودرو نیز به همراه پنج نسل پیشین در نمایشگاه خودروهای لوکس ساحل Pebble ایالت کالیفرنیای آمریکا به نمایش گذارده خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات