۲۰ سال پیش اولین وب‌سایت رسمی مایکروسافت با این شکل و شمایل روی وب قرار گرفت

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۶
مطالعه 2 دقیقه
۲۰ سال پیش در سال ۱۹۹۴، شبکه‌ی جهانی اینترنت متولد شده و  اولین نسخه از مرورگر Netscape بصورت رسمی برای استفاده توسط کاربران عرضه شد. همچنین تیم‌برنرزلی نیز کنسرسیوم شبکه‌ی جهانی وب را بنیان نهاد. ضمناً باید به تاسیس کمپانی یاهو نیز اشاره کرد که در همین سال متولد شده است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

 در صورتی که در سال‌های اولیه‌ی به‌وجود آمدن اینترنت و ایجاد انوع سایت‌های مختلف از آن استفاده می‌کردید، مطمئناً با کارت‌های اینترنت و همچنین صدای اتصال مودم‌های Dial Up آشنا هستید. صدایی که هم‌اکنون به نوستالژی نسلی تبدیل شده که هم‌اکنون اینترنت پرسرعت ADSL را هرچند با محدودیت‌ها و مشکلات موجود، یکی از بهترین داشته‌های خود می‌پندارد. داشتن آدرس ایمیل در اولین سال‌های استفاده از اینترنت یکی از برتری‌های افرادی بود که با اینترنت و فضای وب آشنا بودند. استفاده از اینترنت در آن سال‌ها، معنای قطع شدن خط تلفن برای مکالمه صوتی بود و این مساله مشکلات بسیاری را در پی داشت.

در همین سال یعنی سال 1994، مایکروسافت اولین وب‌سایت خود را راه‌اندازی کرد. مارک‌اینگالز، ادمین وب‌سایت مایکروسافت در آن دوره، لود شدن صفحه‌ی رسمی مایکروسافت را با توجه به وجود اینترنت Dial Up، چندین ثانیه می‌داند. وی در این مورد چنین اظهار نظر کرده است:

برای بسیاری از کاربرانی که در آن سال‌ها از اینترنت Dial Up‌ استفاده می‌کردند، لود شدن صفحات به سرعت امروز نبود و کاربران معمولاً کمی از زمان خود را برای لود شدن صفحات در زمان وب‌گردی تلف می‌کردند.

شما چه خاطراتی از اولین تجربه‌‌ی خود از استفاده از اینترنت، مخصوصاً در روزهایی که اسمی از اینترنت ADSL یا انواع دیگر اتصالات پرسرعت نبود، دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات