پازل: چهار نقطه‌، یک مربع‌ | جایزه این هفته: چهار فلش‌درایو موبایل مدل UD320

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
اگر دوست دارید آخر هفته کمی فسفر بسوزانید و خود را برای کار آماده کنید، بخش «پازل» برای شماست. در بخش «پازل» معماهای متنوعی برای کاربران زومیت منتشر می‌شود. در ادامه با چهل و نهمین قسمت از سری «پـازل» همراه ما باشید.
تبلیغات

بخش «پازل» به صورت هفتـگی و در روزهای جمعه منتشر می‌شود. چهل و نهمین قسمت از سری «پازل» همچون گذشته شامل دو بخش است: پاسخ معمای شماره چهل و هشت و البته یک «پازل» جدید! در ادامه با زومیت همراه باشید.

پازل این هفته با حمایت شرکت آونگ برگزار می‌گردد. این هفته، به قید قرعه، به چهار نفر از کاربرانی که به پازل، پاسخ صحیح بدهند، فلش‌‌درایو موبایل ۱۶ گیگابایتی مدل UD320 اهداء خواهد شد.

پیش از انتشار پاسخ پازل، به کاربران جدید سری «پازل» خوش آمد گفته و از همراهی شما کاربران همیشگی و خوب زومیت تشکر می‌نماییم. در طول هفته گذشته نزدیک به ۱۳هزار نفر در پازل چهل و هشتم شرکت کردند. اما پاسخ معمای هفته گذشته:

برای رسیدن به یک منطق قابل قبول، باید روش‌های مختلفی را آزمایش کرد. یکی از روش‌هایی که مورد توجه اغلب کاربران قرار گرفته‌ بود، ترکیب مربع‌های رنگی برای رسیدن به یک طرح جدید بود (برای مثال ترکیب الگو‌های مربع قرمز و آبی برابر با مربع سبز است). اما این روش ضعف‌هایی دارد. اول اینکه بر چه اساسی باید مربع‌های رنگی ترکیبی را انتخاب نمود؟ (برای مثال چرا نتیجه ترکیب مربع زرد و سبز را به عنوان پاسخ در نظر می‌گیریم؟ آیا این انتخاب به این دلیل نیست که تنها گزینه موجود و سازگار با این منطق، از ترکیب این مربع‌های زرد و سبز حاصل می‌شود؟) دوم اینکه این منطق پاسخ یکتا ندارد (برای مثال با فرض صحیح بودن پاسخ، به جای ترکیب مربع‌های زرد و سبز، می‌توان ترکیب مربع‌های قرمز و زرد را در نظر گرفت). این مسأله تعیین الگوی‌های بعدی را با مشکل مواجه می‌کند. سوم اینکه بر اساس این منطق، قادر به پیش‌بینی دقیق الگوهای بعدی نخواهیم بود. در واقع منطق تعیین شده باید به گونه‌ای باشد که به راحتی بتوان الگوی‌های بعدی را نیز مشخص کرد. اما منطق صحیح کدام است؟ اگر با دقت به الگوی‌های یک تا چهار نگاه کنیم، می‌توانیم اعداد انگلیسی ۱ تا ۴ را در آن‌ها مشاهده نماییم. پس به جای علامت سؤال، الگوی شماره یک قرار خواهد گرفت.

Puzzle 48 Solution

بر خود لازم می‌دانیم از مشارکت تک‌تک کاربران گرامی در سری «پازل» صمیمانه تشکر و قدردانی نماییم. توجه شما به زومیت و بخش «پازل» باعث افتخار ما است.

اما برندگان خوش‌شناس «پازل چهل و هشتم» عبارتند از:

آقای علی خیری فعلی، ۲۱ ساله از خرم‌آباد، دانشجوی مهندسی عمرانآقای امین عباسی، ۲۵ ساله از خمین، فارغ‌التحصیل مهندسی صنایع

همانگونه که پیش‌تر نیز اشاره شده بود، از طرف شرکت آونگ، به هر یک از برندگان، یک دستگاه پاوربانک PV100 اهداء خواهد شد. ما نیز صمیمانه به این دو دوست گرامی تبریک گفته و برایشان سلامتی و موفقیت آرزومندیم.

معمای شماره ۴۹: جمعه ۱۷/مرداد/۱۳۹۳(معمای هوش؛ سطح متوسط)

Puzzle-49

به تصویر بالا دقت کنید. تعداد مربع‌هایی را که می‌توان با اتصال چهار نقطه ایجاد کرد محاسبه کنید.

منبع طرح معما‌های سری «پازل» اینترنت نیست؛ اما در دنیای اینترنت، ممکن است پاسخ هر چیزی یافت شود. پس اگر جوابی در اینترنت یافتید، به دوستانتان احترام گذاشته و آن را منتشر نکنید. علاوه بر این، از آنجا که در سری «پازل» بخش نظرات، محل تبادل نظر و راهنمایی محسوب می‌شود، جهت احترام به حقوق خود و دوستانتان، از ارسال نظرات غیرمرتبط خودداری نمایید.

لطفاً پاسخ خـود را تنـها به ایمیل زیر ارسال و از نوشتن پاسخ در بخش نظرات خودداری نمایید.

اگر قصد داریـد پـاسـخ‌ خــود را ارسال کنــید، لــطفـاً بــه موارد زیــــر تـوجـه کنید:ایمیل آدرس:  //  موضـوع (Subject) ایمیل: Puzzle 49در بدنه ایمیل نیز پاسخ معما، نام و نام‌خانوادگی و شماره تماس خود را درج نمایید.

تا ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه فرصت دارید که به این معما پاسخ دهید. برای بهتر شدن «پـازل» نظرات و پیشنهادهای خود را درباره این بخش، حتماً با ما در میان بگذارید.

تهیه شده در زومیت لینک مطلب

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات