MSI لپ‌تاپ WS60 را با عنوان نازک‌ترین و سبک‌ترین ورک‌استیشن سیار عرضه می‌کند

جمعه ۱۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۱
مطالعه 3 دقیقه
اگرچه لپ‌تاپ‌های موسوم به ایستگاه کاری (WorkStation) به گونه‌ای طراحی می‌شوند که از مشخصات فنی نسبتا بالایی برخوردار بوده و از پس انجام وظایف مختلف مهندسی و خلاقانه بصورت سیار بر آیند، اما از نظر اندازه‌ و ضخامت و در مجموع خوش‌دستی و قابلیت حمل چندان خوش ندرخشیده‌اند. به نظر می‌رسد MSI تصمیم دارد با WS60 به این مساله پایان دهد.
تبلیغات

 در رقابت برای ساخت ظریف‌ترین و نازک‌ترین سیستم، MSI تصور می‌کند که از این پس قادر خواهد بود تاج شاهی را با عرضه‌ی نوت‌بوک جدید WS60 خود بر سر بگذارد. مسلما معلوم نیست این تاج تا کی بر سر این سازنده باقی بماند، اما در حال حاضر لقب سبک‌ترین و نازک‌ترین ایستگاه کاری را به خود اختصاص داده است.

MSI مدعی است که لپ‌تاپ WS60 با حدود ۲ کیلوگرم وزن و 0.8 اینچ ضخامت، در حال حاضر سبک‌ترین و نازک‌ترین ایستگاه سیار کاری محسوب می‌شود. شاید در این زمینه HP بتواند اندکی MSI را با اولترابوک ایستگاه کاری ZBook 14 خود که ۱ کیلو و ۶۰۰ گرم وزن دارد یا ZBook 15 که اندکی سنگین‌تر و ضخیم‌تر از WS60 است به چالش بکشد. MSI در طراحی WS60 کاملا از شاسی فلزی بهره برده و تلاش کرده آن را بر مبنای لپ‌تاپ‌های گیمینگ خود (که بیشتر بخاطر آن‌ها شناخته شده است) ساختاردهی کند. از دیگر مواردی که از دنیای لپ‌تاپ‌های گیمینگ عاریه گرفته شده می‌توان به چیپ Killer Game Networking به منظور افزایش سرعت و کنترل دقیق‌تر اتصال‌های شبکه و همچنین کیبرد SteelSeries (صفحه کلیدهای حرفه‌ای و بادوام مخصوص بازی) با نور پس زمینه اشاره کرد.

MSI WS60

با وجود وزن و ضخامت مناسب WS60، این دستگاه هنوز هم یک WorkStation محسوب شده و اجزای مورد نیاز برای تدوین‌گران ویدئو و مهندسان CAD برای آن در نظر گرفته شده است. هر دو کانفیگ موجود برای این دستگاه با پردازنده‌ی Core i7-4710HQ هسول، 16 گیگابایت حافظه رم و کارت گرافیک Quadro K2100M انویدیا به فروش خواهند رسید. مدل پایه‌ی این لپ‌تاپ به یک حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD با ظرفیت 128 گیگابایت و یک هارد دیسک 1 ترابایتی مجهز خواهد بود که صفحه‌نمایش 15.6 اینچی با رزولوشن 1080 × 1920 آن را همراهی می‌کند. مدل دوم که قیمت بالاتری خواهد داشت از یک SSD اضافی در حالت پیکربندی RAID بهره خواهد برد و صفحه‌نمایش آن نیز از رزولوشن 3K یا 1620 × 2880 برخوردار است.

این لپ‌تاپ به سه پورت USB 3.0، اتصال HDMI و یک پورت Thunderbolt 2 نیز مجهز شده است. با وجود وزن و ضخامت بسیار پایین و مشخصات فنی بسیار بالا و کیفیت ساخت خوب، مسلما نمی‌توان انتظار قیمت پایینی از WS60 داشت. مدل پایه‌ی WS60 با قیمت 2,299 دلار عرضه می‌شود و نسخه‌ی مجهزتر نیز حدود 300 دلار هزینه‌ی بالاتر در بر خواهد داشت. در هر صورت شاید بتوان برای داشتن سبک‌ترین و نازک‌ترین ورک‌استیشن پیشرفته‌ی دنیا در حال حاضر از قیمت بالای آن صرف نظر کرد. نظر شما چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات