پردازنده‌ی A8، شبکه‌ی بی‌سیم سریع‌تر، بهبود کارایی سنسور اثرانگشت و عدم استفاده از یاقوت کبود در آیفون 6 تایید شد

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
دیروز خبری مبنی بر احتمال معرفی آیفون در ۱۸ شهریور ماه، منتشر شد. براساس شواهد بدست آمده اپل نسل جدید تلفن‌هوشمند خود را در دو نسخه‌ی 4.7 اینچی و 5.5 اینچی روانه‌ی بازار خواهد کرد. با این وجود شایعات فراوانی در مورد قابلیت‌ها و امکانات نسل جدید آیفون به گوش می‌رسد که در ادامه به بررسی جدیدترین آن‌ها خواهیم پرداخت.
تبلیغات

براساس شنیده‌ها به‌نظر می‌رسد اپل ابتدا نسخه‌ی 4.7 اینچی آیفون را میانه‌های سپتامبر یعنی اواخر شهریور ماه روانه‌ بازار کرده و پس از گذشت دو یا سه‌هفته نسخه‌ی 5.5 اینچی را در اختیار خریداران قرار خواهد داد.

پیش‌تر شنیده بودیم که آیفون ۶ از صفحه‌نمایش از جنس یاقوت کبود بهره خواهد برد، اما براساس اطلاعات جدید، صفحه نمایش آیفون ۶ از گوریلا گلس مستحکم‌تر است اما به اندازه‌ی یاقوت کبود (سافایر) مقاومت ندارد.

منابع مورد نظر استفاده از تراشه‌ی A8 در نسل جدید آیفون‌ها را تایید کرده و فرکانس کاری آن را نیز ۲ گیگاهرتز به‌ازای هر هسته‌ی پردازشی عنوان کرده‌اند که ماحصل آن پردازش سریع‌تر و رندر تصاویر با سرعت بالاتری خواهد بود. برای مقایسه بهتر است بدانید که فرکانس کاری هسته‌های تراشه‌ی A7 برابر 1.3 گیگاهرتز است.

همچون نسخه‌های پیشین آیفون، تراشه‌ی مورد استفاده برای وای‌فای نیز با پشتیبانی از استاندارد 802.11ac ساخت برودکام خواهد بود. پیش‌تر شایعاتی در مورد توسعه‌ی تراشه‌ی وای‌فای اختصاصی اپل منتشر شده بود که براساس آن اپل با استخدام متخصصان تگزاس اینسترومنتز درپی رسیدن به این مهم بوده ست.

همچنین مودم ارتباطی موجود نیز MDM9x35 ساخت کوالکام خواهد بود. این مودم از Category 6 شبکه‌های ارتباطی LTE پشتیبانی خواهد کرد که قابلیت انتقال اطلاعات با سرعت 300 مگابیت بر ثانیه را دارا هستند.

اما یکی از جالب‌ترین نکات موارد، تعبیه تراشه‌ی ارتباطی NFC‌ در نسل جدید آیفون برای انجام پرداخت‌های الکترونیک است. براساس گفته‌های منابع نزدیک به اپل از تراشه‌ی ساخت NXP برای کنترل NFC استفاده خواهد کرد. حافظه‌ی موجود در تراشه‌های NFC ساخت NXP دارای قابلیت رمزگذاری، رمزگشایی و نشانه‌گذاری بسته‌های ارسالی در تراکنش‌های مالی هستند.

سنسور اثرانگشت TouchID مورد استفاده نیز با بهبودهایی همراه است که از جمله‌ی آن می‌توان به بالارفتن سرعت خواندن اثرانگشت اشاره کرد که در کنار بهبود امنیت و کاهش دفعات عدم‌شناسایی اثر انگشت منجر به بالارفتن کارایی این سنسور اثرانگشت خواهد شد.

شنیده‌ها حکایت از آن دارند که اپل در حال توسعه‌ی متدی برای ایجاد ارتباط بین هدفون‌های بیتس با آیفون‌ها است. این فناوری شامل تراشه‌ای است که می‌تواند هدفون‌های بیتس را با استفاده از کانکتور لایتنینگ با آیفون‌ها جفت نمایند.

البته هیچ‌کدام از این موارد را نمی‌توان قطعی دانست اما وب‌سایت ونچوربیت معتقد است که این اطلاعات دقیق و صحیح هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات