کاربران iOS هفت بار فعال‌تر از کاربران اندروید هستند

دوشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
آمارهای اخیراً منتشر شده از میزان سهم پلتفرم‌های موبایل، نشان از فعال بودن ۷ برابری کاربران آیفون‌ در برابر تلفن‌های‌هوشمند مبتنی بر اندروید دارد. البته در این گزارش بر حاکمیت مطلق اندروید بر بازار تلفن‌های‌هوشمند نیز اشاره شده است.
تبلیغات

در حال حاضر اندروید با در اختیار داشتن ۸۵ درصد از بازار تلفن‌های‌هوشمند جهان، به‌عنوان پلتفرمی بی‌رقیب به یکه‌تازی می‌پردازد در حالی که iOS در حدود ۱۱.۹ درصد از بازار را در اختیار دارد. گستردگی استفاده از اندروید ۷ برابر بیشتر از نزدیک‌ترین پلتفرم رقیب یعنی iOS است، اما آمارهای منتشر شده توسط Net Application در مورد فعالیت کاربران هر دو پلتفرم نشان از نتایج متفاوتی دارد.

در مورد میزان فعالیت کاربران پلتفرم‌ها در فضای وب، این اولین باری است که اندروید از رقیب خود پیشی می‌گیرد. اما هرچند که اندروید با در اختیار داشتن آمار شکننده‌ی 44.62 در برابر 44.19 درصد، این رتبه را از آن کرده است، اما باید به این نکته نیز توجه کرد که تعداد کاربران و گستردگی اندروید هفت برابر بیشتر از iOS است، از این‌رو می‌توان بازهم سهم iOS را بیشتر عنوان کرد، چراکه با همین نسبت درآمد حاصل از انواع فعالیت‌ها در اکوسیستم iOS بیشتر از اندروید است. این بدین معناست که با توجه به افزونی ۷ برابری تعداد کاربران اندروید در مقایسه با iOS، اما میزان فعالیت هر دو پلتفرم حدودا یکسان است.

iOS

هرچند بسیاری از کمپانی‌های تبلیغاتی و بازاریابی همه‌ی اکوسیستم‌های موجود را مورد هدف تبلیغات خود قرار می‌دهند، اما برخی از آن ها که در نظر دارند تا بصورت بهینه‌ای سرمایه‌گذاری کنند یا از یک اکوسیستم استفاده کنند، به این اعداد توجه ویژه‌ای خواهند کرد. مطمئناً بخشی از هر سرمایه‌گذاری تبلیغاتی در تمامی اکوسیستم‌ها سوخت خواهد شد، اما با توجه به آمارهای موجود که حکایت از فعال بودن بخش بزرگ‌تری از کاربران iOS دارد، فعالیت در این اکوسیستم بهتر است.

از آنجایی که بیشترین نفوذ اندروید در کشورهای در حال توسعه است و عموما کاربران این مناطق کمتر از تلفن خود برای اتصال به اینترنت و اموری از این دست استفاده می‌کنند. کار اندروید برای پشت سرگذاشتن iOS در زمینه‌ی میزان استفاده از تلفن، دشوار و به نوعی نشدنی است.

با توجه به چنین آماری می‌توان آمار مربوط به تسلط اندروید بر بازار جهانی موبایل را نیز کمی بی‌ارزش خواند، چراکه همه‌ی کاربران موبایل ارزش برابری ندارند و کاربرانی با ارزش هستند که تلفن‌هوشمند را نه‌فقط برای برقراری مکالمات تلفنی بلکه برای استفاده از سرویس‌ها و قابلیت‌ها متعدد آن مورد استفاده قرار دهند. فروش بالاتر همیشه به معنای بالا بودن جامعه‌ی هدف تبلیغات نیست، چراکه همانطور که گفتیم شماری از کاربران حتی تلفن‌های‌هوشمند خود را برای یکبار هم به شبکه‌ی اینترنت متصل نمی‌کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات