ربات Pepper احساسات شما را می‌فهمد

یک‌شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۶
مطالعه 2 دقیقه
شرکت ژاپنی Softbank، هرچند تا کنون چندان خبرساز نشده است، اما هم اکنون ماسایوشی سون، مدیرعامل این شرکت از رباتی پردهه برداری کرده است که نامش کنایه‌ای بر ریز بودن اما تیز بودنش دارد! این ربات که ویژگی‌های انسان گونه‌ی زیادی را یدک می‌کشد از فناوری استفاده می‌کند که از شرکت فرانسوی Aldebaran به امانت گرفته شده است.
تبلیغات

این شرکت فرانسوی همان شرکتی است که پیش‌تر ربات انسان نمای Nao را طراحی کرده بود. آن‌ها معتقدند که ربات‌ها در آینده‌ای نزدیک می‌توانند احساسات انسانی را به سادگی دریابند و با آن‌ها به نحوی کاملا طبیعی ارتباط بر قرار کنند.

این شرکت برنامه دارد که این ربات‌ها را تا سال آینده به صورت عمومی و با قیمتی تنها 2000 دلار عرضه کند. این ربات قادر است با استفاده از ارتباط کلامی و زبان بدن احساسات خود را ابراز کند، هم چنین این ربات به میکروفون‌ها داخلی و حسگر مجاورت نیز مجهز است تا حضور افراد را به طور کامل حس کند. کاربر می‌تواند بر حسب نیاز بر روی این ربات نرم افزارهای خود را نصب کند ضمن اینکه امکان به روز رسانی این ربات نیز وجود دارد تا ربات پس از مدتی از زمانی که شما آن را خریداری کرده‌اید هوشمندتر و طبیعی‌تر رفتار کند.

Pepper

این ربات هم چنین می‌تواند تا 4,500 کلمه‌ی ژاپنی را بفهمد و مهم‌تر آنکه، این ربات می‌تواند از لحن و صدای صاحب خود وضعیت روحی او را نیز دریابد. ربات Pepper در حقیقت آغازی است بر آینده‌ی آدمی و رابطه‌ی او با دست ساخت‌های خود، البته رابطه‌ای خارج از چارچوب تلفن‌های هوشمند یا رایانه‌های رومیزی، به گفته‌ی مدیر عامل این شرکت با پِپِر آینده از امروز آغاز می‌شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات