جمع‌بندی شایعات: هر چه در مورد گلکسی نوت 4 می‌دانیم

شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
مطالعه 5 دقیقه
علاوه بر گلکسی S5 سامسونگ که در ابتدای سال 2014 معرفی شد، گلکسی نوت 4 دیگر گوشی هوشمند این شرکت است که بسیاری از علاقه‌مندان به برند سامسونگ و البته علاقه‌مندان به گوشی‌های هوشمند در انتظار آن هستند. در ادامه تمام شایعات پیرامون این گوشی هوشمند را با هم مرور می‌کنیم.
تبلیغات

سامسونگ به‌تازگی دعوت‌نامه‌های حضور در جلسه رونمایی از این گوشی هوشمند را ارسال کرده است و البته تیزرهایی از گلکسی نوت 4 را دیده‌ایم. در ادامه هر چیزی که تا بحال راجع به گلکسی نوت 4 سامسونگ شنیده‌ایم، با هم مرور می‌کنیم.

طراحی

samsung-galaxy-note-4-leaked-1

با توجه به تصاویری که از گلکسی نوت 4 فاش شده‌اند، می‌توان گفت سامسونگ کم و بیش همان زبان طراحی نوت 3 را در گلکسی نوت 4 هم حفظ کرده است. بنابراین اگر از نوع طراحی گلکسی نوت 3 راضی بوده‌اید، نوت 4 هم رضایت شما را جلب خواهد کرد.

samsung-galaxy-note-4-leaked-2

در حالی‌که انتظار می‌رود سامسونگ در این گوشی همچنان از پلاستیک و البته از پوشش چرمی جدیدی در پشت آن استفاده کند، تصاویر جدید خبر از استفاده از یک فریم فلزی را برای این گوشی می‌دهند که بدون تردید ظاهری محکم و مقاوم را به گلکسی نوت ۴ ارمغان می‌آورد.

نمایشگر

اگر جزو کسانی هستید که معتقدند نمایشگرهای گوشی‌های هوشمند هر روز بزرگ‌تر می‌شوند و عملا در دست نگاه داشتن آن‌ها سخت شده است باید به شما بگوییم که طبق شایعات نمایشگر گلکسی نوت 4 نیز درست به اندازه گلکسی نوت 3 است و قرار نیست پرچم‌دار جدید سامسونگ از نمایشگر بزرگتری استفاده کند. بنابراین این گوشی از نمایشگر 5.7 اینچی بهره خواهد برد که البته طبق شایعات شاهد بهبود رزولوشن تصویر در این نمایشگر خواهیم بود. شایعات زیادی حکایت از نمایشگری با کیفیت QHD در نوت 4 سامسونگ دارند که اگر این اتفاق بیافتد، پس از نسخه‌ی مخصوص کره‌جنوبی گلکسی S5، گلکسی نوت 4 دومین گوشی سامسونگ خواهد بود که مجهز به چنین نمایشگری می‌شود.

تا اینجای کار که هنوز خبری از شایعاتی پیرامون دنباله‌روی سامسونگ از اپل برای استفاده از نمایشگری از جنس یاقوت کبود نیست و به نظر می‌رسد سامسونگ از همان جنس نمایشگر پیشین و در بهترین حالت با اندکی بهبود استفاده خواهد کرد.

سخت‌افزار

مشخصات فنی گلکسی نوت 4 هنوز به‌طور رسمی تأیید نشده‌اند ولی طبق شایعاتی که تا اینجای کار خوانده و شنیده‌ایم، به نظر می‌رسد این گوشی هوشمند از سخت‌افزار قدرتمندی بهره می‌برد. طبق شایعات گلکسی نوت از پردازنده‌ی اسنپدراگون 805 بهره خواهد برد.

exynos

البته طبق سنت سامسونگ به احتمال فراوان نسخه دیگری از این گوشی هوشمند با پردازنده‌ی Exynos 5433 را روانه بازار خواهد شد. همچنین به نظر می‌رسد گلکسی نوت 4 دارای رم 4 گیگابایتی خواهد بود که در این صورت در این زمینه در بازار گوشی‌های هوشمند پیشتاز خواهد بود، بخصوص در مقایسه با آیفون 6 که طبق شایعات 1 گیگابایت رم خواهد داشت.

همچنین به نظر می‌رسد این گوشی با حافظه داخلی 16، 32 و 64 گیگابایتی به بازار عرضه می‌شود و این حافظه قابلیت ارتقا توسط کارت حافظه میکرو SD را نیز دارد.

سنسور اثر انگشت

samsung-galaxy-s5-review-020-640x360

 انتظار می‌رود سامسونگ سنسور اثر انگشتی را که نخستین بار در گلکسی S5 استفاده کرد، در نوت 4 نیز بکار گیرد. در واقع شایعات این موضوع را تأیید کرده‌اند و به نظر می‌رسد نه‌تنها از این سنسور استفاده خواهد شد بلکه سامسونگ تغییراتی در این سنسور نیز داده است.

احتمالا یکی از این ویژگی‌ها میانبرهای اثر انگشت است که به کاربر کمک می‌کند تا قفل دستگاه را باز کرده و مستقیما نرم‌افزارهای از پیش تعیین شده را اجرا کند. این امر می‌تواند برای اجرای نرم‌افزارهای حساسی که کاربر مایل نیست تا دیگران به آن‌ها دسترسی داشته باشند، مفید باشد.

ویژگی دیگر نیز قابلیت وارد شدن به حساب کاربری خود در وب‌سایت‌ها از طریق اثر انگشت است. که این امر مانع از اتلاف وقت کاربر برای وارد کردن نام کاربری و رمز عبور می‌شود.

دوربین

اگرچه سری نوت سامسونگ حداقل در مقایسه با سری گلکسی S همواره بخاطر قابلیت‌های دیگری معروف بوده و هیچگاه بخاطر دوربین خود سر زبان‌ها نبوده‌اند ولی به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد تا دوربین بکار رفته در نوت 3 را بهبود بخشد. طبق شایعات گلکسی نوت 4 سامسونگ از سنسور 16 مگاپیکسلی ساخت سونی بهره خواهد برد.

note-4-camera-640x418

همچنین به نظر می‌رسد که این گوشی هوشمند به لرزش‌گیر اپتیکال مجهز شده و قادر است ویدیوهایی با کیفیت UHD با 30 فریم در ثانیه تهیه کرده که طبق حدس ما قابلیت تماشای این ویدیوها در تلویزیون‌های UHD سامسونگ وجود دارد. در این بین برخی شایعات از وجود یک دکمه شاتر لمسی در کناره‌های گوشی حکایت دارند.

نرم‌افزار دوربین نیز ویژگی‌های جدیدی مانند قابلیت اجرای نرم‌افزار دوربین وقتی که صفحه‌نمایش خاموش است و حالت‌های جدید عکس سلفی را خواهد داشت. برای مثال می‌توان به حالت عکس سلفی عریض اشاره کرد که به کمک آن می‌توان تعداد افراد بیشتری را در یک عکس سلفی جای داد.

نتیجه‌گیری

بر اساس چیزی که تا اینجای کار می‌دانیم، به نظر نمی‌رسد گلکسی نوت 4 ویژگی‌های فوق‌العاده جدید و خاصی در مقایسه با گلکسی نوت 3 داشته باشد. اما با توجه به موفقیت سری نوت سامسونگ، به نظر می‌رسد نوت 4 هنوز هم انتخاب اول تمام کسانی باشد که به فبلت‌های با نمایشگر بزرگ و قلم علاقه دارند. به هرحال زمان زیادی تا معرفی این گوشی هوشمند باقی نمانده و بدون تردید پاسخ سؤال‌های خود را به‌زودی دریافت خواهیم کرد.

نظر شما در مورد گلکسی نوت 4 چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات