ساخت صفحات نورانی منعطف LED توسط Ikea

شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
با ورود لامپ‌های LED در زندگی روزمره به زودی ما شاهد تغییرات زیادی در زمینه‌ی روشنایی خانه و محیط اطرافمان خواهیم بود. می‌توان انتظار داشت که به زودی فرش، دیوار، پرده‌ها و هر آن چه پیرامون ماست تبدیل به منابع نوری قابل کنترل و البته کم مصرف و دوستدار محیط زیست شوند. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

شرکت IKEA می‌خواهد سرمایه گذاری زیادی را در زمینه این کاشی‌های نورانی داشته باشد تا بتواند با تولید این صفحات انعطاف پذیر، نازک، کم مصرف و البته ارزان سهم زیادی را از بازار آتی صنعت روشنایی صاحب شود. این لامپ‌ها ضمن مصرف انرژی کمتر 20 برابر بیشتر عمر می‌کنند آن‌ها هم چنین می‌توانند بسته به نیاز کاربر به یکدیگر متصل شوند و صفحات یکپارچه‌ی بزرگتری را شکل دهند. این فناوری دست طراحان را جهت طراحی‌های نوآورانه و جدید بسیار باز می‌گذارد، و هدف این شرکت دستیابی به بازاری میلیونی است.

این لامپ‌های LED کوچک صفحات منعطف و شفاف که می‌توان بر روی آن‌ها چاپ هم کرد قرار می‌گیرند، الگوی چاپ شده بر روی سطح این لایه‌ی رویی می‌تواند میزان یکنواختی و زاویه‌ی خروج نور را بسته به نیاز طراح کنترل کند، که امکانی بی نهایت جالب و دوست‌داشتنی خواهد بود.

ikea-design-led-products-led-light-tiles-4

آن‌ها هم چنین می‌توانند در رنگ‌های مختلفی تولید شوند و همچنین قادرند تا 20,000 لومن بر متر مربع روشنایی داشته باشند. هر کاشی نورانی را می‌توان در هر ابعادی تا یک متر طول تولید کرد. از مثال‌ها کاربرد این کاشی‌ها می‌توان به ساخت اثاثیه‌ی نورانی، روشنایی یکنواخت از سقف یا دیوار یا حتی استفاده به عنوان نور پشتی تلویزیون‌ها استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات