آشنایی با Xperia Transfer؛ ابزاری ساده برای مهاجرت به تلفن یا تبلت‌ سونی

یک‌شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
مطالعه 7 دقیقه
قصد مهاجرت به یکی از گوشی‌ یا تبلت‌های سونی دارید؟ این ابزار اطلاعات را از ابزارهای دیگر به یکی از ابزارهای سونی منتقل می‌کند.
تبلیغات

یکی از اصلی‌ترین موانعی که در هنگام خرید یک تلفن هوشمند یا در ابعاد بزرگتر, یک تبلت جدید بر سر راه کاربران سبز می‌شود, مشکلات مربوط به انتقال فایل‌ها, تصاویر، موزیک‌ها، شماره تلفن‌ها و حتی اپلیکیشن‌ها است. اما در این بین، شرکت‌های مختلفی از جمله سونی دست به کار شده‌اند و برای حل این مشکل راه‌حل‌هایی اندیشیده‌اند. در این راهنما ما به معرفی کابل اکسپریا ترنسفر سونی می‌پردازیم، ابزاری که برای مهاجرت از آیفون یا تلفن‌ هوشمند بلک‌بریی و اندروید به اکسپریا، ارائه شده است

یکی از مشکل‌ترین مراحلی که بعد از خرید یک دستگاه تلفن هوشمند جدید برای بسیاری از ما پیش می‌آید, انتقال فایل‌های‌مان از گجت قدیمی به گجت جدید است. البته راه‌‌حل‌هایی همچون بک‌آپ گرفتن از فایل‌ها یا استفاده از اپلیکیشن‌های بک آپ در این زمینه می‌توانند تا حدودی مفید باشد اما کافی نیستند چرا که کار کردن با این نوع نرم‌افزارها یا استفاده از این راه‌حل‌ها برای همه کاربران راحت نیست.

xperia transfor

در همین راستا, سونی برای انتقال سریع تمامی آنچه در تلفن هوشمند شما قرار دارد و می‌خواهید آن را به تلفن هوشمند یا تبلت جدید خود منتقل نمایید، راه حلی به نام Xperia Transfer را ارائه کرده است. راه حلی که به راحتی می‌تواند تمامی فایل‌های شما از موزیک‌ها تا تصاویر و حتی اپلیکیشن‌ها را نیز به دستگاه جدید منتقل کند. برای این کار چندین راه حل پیش روی خود دارید. یک راه حل از طریق کامپیوتر صورت می‌پذیرد و راه حل دیگر از طریق یک اپلیکیشن و یک کابل اکسپریا ترنسفر!

اکسپریا ترنسفر در واقع یک کابل OTG ساده است که با یک اپلیکیشن با نام Xperia Transfer کامل می‌شود. سونی این کابل کوچک را در یک جعبه بزرگ و بسیار شیک قرار داده است. جعبه‌ای که شاید ارزش ریالی آن از خود کابل بیشتر باشد!

xperia transfer 02

ما در این مقاله، به بررسی انتقال موبایل به موبایل و از طریق کابل اکسپریا ترنسفر که توسط دفتر سونی در ایران در اختیار زومیت قرار داده شده است می‌پردازیم. برای این کار تنها به یک کابل و یک اپلیکیشن که Sony Transfer نام دارد نیاز دارید و با کمک این دو، هم از طریق وای‌فای و هم از طریق کابل امکان انتقال فایل‌ها از آیفون و آیپد و همچنین دستگاه‌های اندرویدی برای شما میسر می‌شود.

نحوه استفاده: 

با کمک کابل usb اکسپریا ترنسفر می‌توانید اطلاعات را از دیوایس‌های زیر انتقال دهید که ما در این مقاله هر سه مورد را به صورت خلاصه مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • انتقال از دستگاه‌های اندرویدی به اکسپریا
  • انتقال از آیفون به تلفن‌ها یا تبلت‌های اکسپریا
  • انتقال از آیفون, بلک بری و مک به کمک نرم افزار قابل نصب بر روی کامپیوتر

انتقال اطلاعات از یک دستگاه اندرویدی به یک دستگاه اکسپریا:

یکی از مزیت‌های کابل اکسپریا ترنسفر آن است که به کمک آن می‌توانید فایل‌های خود را از تلفن‌های هوشمند اندرویدی دیگر به تلفن‌های هوشمند خانواده اکسپریا سونی منتقل نمایید. البته این انتقال تنها یک طرفه است. یعنی به عنوان مثال شما می‌توانید به کمک این کابل فایل‌های خود را از یک تلفن هوشمند سامسونگ به یک تلفن هوشمند سونی منتقل کنید، اما بر عکس آن امکان پذیر نیست، یعنی شما نمی‌توانید فایل‌هایتان را از یک اکسپریا سونی به یک تلفن هوشمند سامسونگ منتقل نمایید.

  • برای انتقال بین دستگاه اندرویدی کافی‌ است تا طرف میکرو USB کابل اکسپریا ترنسفر را به تلفن هوشمند اکسپریا خود متصل کنید.
  • سپس USB تلفن هوشمند اندرویدی خود را به سر دیگر آن که یک درگاه USB است متصل کرده تا اتصال برقرار شود. 
  • در مرحله بعدی وارد اپلیکیشن Xperia Transfer تلفن هوشمند جدید خود شوید و با انتخاب گزینه Next در مرحله اول که توضیحات قابلیت‌های این اپلیکیشن است, وارد فرآیند انتقال شوید. 
  • در مرحله بعدی اپلیکیشن از شما می‌خواهد تا گیرنده (Receiver) یا فرستنده بودن (Sender) اطلاعات را مشخص کنید. 
  • سپس  باید وارد گوشی اکسپریا خود شده و گزینه Receiver را انتخاب نمایید. 
1398261162-large
  • در مرحله بعدی داده‌ها در تلفن قدیمی شما اسکن شده و برای انتقال آماده می‌گردند. حالا باید وارد دستگاه قدیمی خود شده و اپلیکیشن Xperia Transfer را بر روی آن نصب کنید. بعد از نصب این اپلیکیشن در دستگاه قدیمی خود وارد آن شده و بعد از طی کردن مراحل اولیه, تیک مربوط به اطمینان به سونی را زده و وارد مرحله بعد شوید.
1398262390-large
  • در مرحله بعدی نیز نحوه انتقال اطلاعات را انتخاب کنید. برای اتصال امن بین دو دستگاه یا باید رمز عبور تعیین کنید یا در صورت پشتیانی دو ابزار از NFC، اتصال را از طریق درگاه NFC ایجاد نمایید. البته انتقال اطلاعات از طریق کابل انجام می‌شود و NFC تنها برای برقراری دو ابزار با یکدیگر انجام می‌شود.
1398261178-large
  • حالا در آخرین مرحله از کار، می‌توانید فایل‌هایی که قصد انتقال آن‌ها را دارید انتخاب کرده تا فرآیند کپی کردن آغاز گردد. 
1398262438-large

انتقال داده‌ها از آیفون به اکسپریا: 

انتقال اطلاعات از آیفون تنها به دستگاه‌های اندرویدی خانواده سونی اکسپریا امکان پذیر است و  از آن نمی‌توانید برای انتقال اطلاعات آیفون به دستگاه‌های دیگر استفاده نمایید.

  • برای انتقال بین دستگاه اکسپریا و آیفون کافی است تا طرف میکرو USB کابل اکسپریا ترنسفر را به تلفن هوشمند جدید خود متصل کنید.
  • در مرحله بعد اپلیکیشن Xperia Transfer را نصب کنید. 
  • سپس با زدن Next در مرحله ابتدایی‌ که به توضیح قابلیت اپلیکیشن می‌پردازد، وارد مرحله بعدی شوید.
  • در این مرحله, iOS Device را انتخاب کنید.
  • سپس به دلیل عدم پشتیبانی آیفون از NFC, برای اتصال دو ابزار یک رمز باید تعیین کنید. در این مرحله باید یک سر از کابل اکسپریا ترنسفر را به آیفون و سر دیگر آن را به دستگاه اکسپریا خود متصل کنید. 
1398262459-large
  • در مرحله بعد باید آیفون را آنلاک کنید و در پیغام نمایش داده شده بر روی آن گزینه Trust را انتخاب کنید. بعد از چند ثانیه دو دستگاه Pair می‌شود. 
  • سپس دستگاه اکسپریا داده‌های آیفون را اسکن می‌کند تا برای انتقال آماده‌سازی شوند.
1398262505-large
  • در نهایت می‌توانید فایل‌هایتان را برای انتقال انتخاب کنید.
1398262528-large
  • همچنین می‌توانید با کمک این کابل, اپلیکیشن‌ها را نیز انتقال دهید. البته با توجه به تفاوت سیستم عامل‌ها, امکان انتقال مستقیم اپلیکیشن‌ها وجود ندارد. سونی با پیشنهاد اپلیکیشن‌های مشابه یا اپلکیشن‌هایی که دارای نسخه اندروید نیز هستند‌‌ به شما در این زمینه کمک می‌کند.

جمع بندی

همانطور که گفتیم، مشکلات انتقال فایل‌ها همیشه گریبان‌گیر خریداران تلفن‌های هوشمند است. این مشکل خصوصا زمانی که قصد مهاجرت از آیفون را داشته باشید به تنهایی می‌تواند شما را با موانع بسیاری روبرو کند. سونی در همین راستا، با ارائه نرم افزار، کابل و اپلیکیشن مخصوص موفق شده تا حد زیادی این مشکل را برای خریداران تلفن‌های هوشمند اکسپریا برطرف کند. البته این فرآیند هر چند به خوبی انجام می‌‌شود،  ولی خالی از اشکال نیست. برای مثال شخصا به تنها اشکالی که در حین استفاده از این کابل با آن مواجه شدم، مشکل کمبود حافظه بود.

اپلیکیشن Xperia Transfer قادر به انتقال اطلاعات بر روی حافظه خارجی microSD نیست و این موضوع انتقال اطلاعات را با سختی روبرو می‌کند. همچنین در هنگام انتقال از آیفون، باید دستگاه اکسپریا شما حداقل 50 درصد شارژ داشته باشد. البته این مشکل در نرم‌افزار ارائه شده توسط سونی برای PC وجود ندارد، ولی در صورت استفاده از کابل باید از وجود حافظه داخلی با گنجایش بالا اطمینان داشته باشید. 

این کابل در بسته بندی مجلل و بزرگ قرار است به زودی با وارد بازار کشور شود. اپلیکیشن اکسپریا ترنسفر نیز به صورت رایگان از فروشگاه گوگل پلی قابل دانلود است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات