ساعت هوشمند Gear S با صفحه نمایش منحنی و قابلیت تماس تلفنی مستقل رونمایی شد

پنج‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱
مطالعه 4 دقیقه
سامسونگ چند روز پیش از شروع کنفرانس IFA 2014 نسبت به معرفی گجت پوشیدنی جدید خود با نام Gear S اقدام کرد. این ساعت مچی قادر است بصورت مستقل و بدون نیاز به اتصال به تلفن هوشمند به شبکه‌ی 3G متصل شود و مکالمه صوتی برقرار کند.
تبلیغات

ساعت Gear S به سیستم‌عامل تایزن این شرکت مجهز شده و قادر است اعلانیه‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی، تقویم، اپلیکیشن‌ها و غیره را حتی زمانی که از تلفن هوشمند خود بسیار فاصله دارید، نشان دهد. همچنین کاربر می‌تواند از طریق Gear S بدون دخالت تلفن به برخی از نوتیفیکیشن‌ها پاسخ دهد.  

این ساعت اتصال 3G را علاوه بر بلوتوث و وای‌-فای در اختیار کاربر قرار می‌دهد. به این ترتیب Gear S بدون نیاز به تلفن هوشمند نیز می‌تواند به اینترنت متصل شود و نه تنها بصورت مستقل به برخی از اپلیکیشن‌های آنلاین دسترسی یابید بلکه اعلانیه‌های تلفن‌ هوشمند را حتی زمانی که کاربر تلفن را در منزل جا گذاشته‌، نمایش دهد. این ساعت به دستیار صوتی S Voice سامسونگ مجهز شده تا بتواند دستورات صوتی کاربر را دریافت و اجرا کند. از طریق این ساعت بدون دخالت تلفن هوشمند نیز می‌توان تماس صوتی برقرار کرد و به مکالمه پرداخت. (یاد کاراگاه گجت بیفتید.)

Samsung-Gear-S Blue-Black 4

از نظر مشخصات فنی،‌ ساعت هوشمند Gear S سامسونگ به یک صفحه نمایش ۲ اینچ منحنی شکل از نوع Super AMOLED با رزولوشن ۳۴۰ در ۴۸۰ پیکسل مجهز شده است تا کاربر بدون مشکل بتواند پیغام‌های دریافت شده را بر روی ساعت مشاهده کند. انحنای صفحه نمایش به قرار گیری بهتر ساعت بر روی مچ دست نیز کمک می‌کند.

از دیگر قابلیت‌های ساعت‌ Gear S می‌توان به امکان مسیریابی نقطه به نقطه که از سرویس HERE قدرت گرفته و سرویس دریافت خبر ۲۴ ساعته که محتوای آن توسط فایننشان تامیز تامین می‌شود، اشاره کرد. ساعت Gear S قادر است اعلانیه‌های فیس‌بوک را بدون نیاز به تلفن هوشمند نیز دریافت و نمایش دهد.

Samsung-Gear-S Blue-Black 2

سامسونگ ورزشکاران و علاقمندان به سرویس‌های سلامت را نیز فراموش نکرده و سرویس Health را بر روی آن قرار داده است. این سرویس با GPS و چند سنسور داخلی گوشی امکانات نرم‌افزار S Health را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.  از طریق این گوشی می‌توان گام‌های برداشته شده، کالری سوزانده شده و تحرکات انجام شده در ورزش‌های مختلف را محاسبه کرد.

سامسونگ علاوه بر Gear S از Gear Circle نیز رونمایی کرده است. گیرسیرکِل در واقع یک هدست بلوتوث است که به ساعت هوشمند متصل می‌شود و مکالمه صوتی، گوش دادن به موسیقی و ارسال دستورات صوتی را میسر می‌کند.

Samsung-Gear-S Blue-Black 1

علاوه بر سامسونگ، ایسوس، ال‌جی و چند شرکت دیگر نیز قصد دارند تا ساعت‌های هوشمند جدید خود را رونمایی کنند. ال‌جی همچون موتورولا نسبت به استفاده از صفحه نمایش گرد در G Watch R اقدام کرده، اما سامسونگ همچنان بر صفحه نمایش چهارگوش پافشاری می‌کند و البته این بار از یک پنل OLED منحنی شکل در آن بهره برده است.

سامسونگ روز گذشته اعلام کرد که در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ اپلیکیشن برای تایزن وجود دارد که روز به روز نیز بر تعداد آن‌ها افزوده می‌شود.

مشخصات فنی Gear S سامسونگ:

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی Zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات