حسگر Oval ابزاری هوشمند جهت نظارت بر افراد، اشیاء و حیوانات

پنج‌شنبه ۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
ما در دنیایی زندگی می‌‌کنیم که هر روز چیزهای بیشتری از محیط اطراف ما به سمت اتصال به اینترنت می‌‌روند. اما به هر حال به دلایلی برخی چیزها را نمی‌‌توان به اینترنت متصل کرد. برای مثال نمی‌‌توانید کلوچه هایتان یا حیوانات خانگی یا جعبه‌ی کمک‌های اولیه را به اینترنت متصل کنید! اما هنوز می‌‌توان به کمک ابزارهای نوین امروزی آن‌ها را تحت نظر داشت. یکی از جدیدترین این ابزارها Oval نام دارد که می‌‌تواند حسگری کوچک و کاربردی برای نظارت حرکت، نور، دما، رطوبت یا حتی نزدیکی اشیاء را همزمان به شما ارائه کند.
تبلیغات

البته این اولین حسگر از این نوع نیست و مطمئنا تا به حال با نمونه‌های مشابه آن روبرو شده‌اید. این حسگر دامنه‌ی عملکردی تقریبا 500 متری را به کاربر ارائه می‌‌دهد که استفاده از آن را بسیار آسان و کاربردی می‌‌کند به طوری که کاربر تقریبا هر چیزی را در اطراف خانه اش می‌‌تواند با آن‌ها ردیابی کند.

در اصل این سامانه به کاربر این اجازه را می‌‌دهند که حسگرها را به درگاهی متصل به روتر متصل کنند. به محض اتصال حسگرها سیگنالی را به درگاه می‌‌فرستد که این نهایتا پیغامی را به صورت ایمیل، پیامک، یا حتی تماس تلفنی مستقیم به کاربر ارسال می‌‌کند. کاربر می‌‌تواند به کمک اپ یا خدمات اینترنتی این حسگر از جزییات اتفاق آگاه شود. بنابراین برای مثال اگر حسگر مربوط به درب کابینت مواد دارویی باشد کاربر می‌‌تواند از حرکت آن در اثر باز شدن  آگاه شود.

استفاده از حسگرها به این شیوه می‌‌تواند کمک شایان توجهی به کاربر در تحت نظارت داشتن محیط خانه از مسافت‌ها دور بکند. کاربردهای ایمنی همچون درب کابینت حاوی مواد سمی، دارویی، یا شیمیایی می‌‌تواند برای مثال امنیت کودکان در خانه را تامین کند. به عنوان مثالی دیگر می‌‌توان از این حسگرها برای تحت نظر کلیدها یا حتی سوییچ ماشین استفاده کرد تا دیگر کسی به فکر سواری غیر مجاز نیافتد.

این تیم در کمپین Indiegogo که به راه انداخته، امیدوار است بتواند به هدف مالی 40٫000 دلاری خود برسد که البته تا کنون نیمی از راه را پیموده است. افرادی که از این کمپین پشتیبانی کنند می‌‌توانند با کمک حداقل 99 دلاری خود آن را به همراه یک درگاه تا اوایل سال 2015 میلادی دریافت کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات