CPU-Z استفاده از تراشه‌ی تگرا کی‌وان 64 بیتی را در نکسوس 9 تایید کرد‍

چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
اخیراً شایعات بسیاری در مورد تبلت نکسوس ۹ گوگل مطرح شده که از جمله‌ی مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تولید این دستگاه توسط اچ‌تی‌سی و همچنین استفاده از تراشه‌ی ۶۴ بیتی تگرا کی‌وان در آن اشاره کرد که اخیراً توسط انویدیا به بازار عرضه شد. پس از انتشار شایعات مختلف در این مورد، حال CPU-Z استفاده از تگرا کی‌وان ۶۴ بیتی را در این محصول تایید کرده است.
تبلیغات

به‌نظر می‌رسد گوگل در نظر دارد تا تبلت ۸.۹ اینچی خود را با نام نکسوس ۹ و با بهره‌گیری از بهترین مشخصات سخت‌افزاری روانه‌ی بازار کند. از طرفی دیگر انویدیا نیز که در جریان نمایشگاه CES 2014 پرده از تراشه‌ی ۶۴ بیتی تگرا کی‌وان برداشته بود، چندی پیش این تراشه را مبتنی بر هسته‌های دنور عرضه کرد.

تراشه‌ی تگرا کی‌وان ۶۴ بیتی مورد استفاده در نکسوس ۹ دارای فرکانس کاری ۲.۵ گیگاهرتزی است که بالاتر از فرکانس ۲.۲ گیگاهرتزی مرسوم در بین سایر تراشه‌های مورد استفاده است.

براساس ادعای انویدیا، این تراشه در مقایسه با تراشه‌های رقیب تا ۱.۵ برابر بهینه‌تر است که این امر به معنای مصرف پایین‌تر انرژی و در نتیجه کاهش مصرف باتری خواهد بود. تراشه‌ی تگرا کی‌وان انویدیا از یک پردازنده‌ی گرافیکی ۱۹۲ هسته‌ای بهره می‌برد که در حقیقت مبتنی بر همان معماری تولید هسته‌های پردازشی است که در کارت‌های گرافیک PCها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

براساس اطلاعات منتشر شده، تبلت نکسوس 9 از یک صفحه‌ی‌نمایش ۸.۹ اینچی با نسبت تصویر ۴ به ۳ با رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۴۴۰ و تراکم پیکسلی ۲۸۱ پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. همچنین دوربین مورد استفاده در تبلت نیز ۸ مگاپیکسلی است و اندروید L نیز به‌ همراه آن عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات