سواچ بازار ساعت‌های هوشمند را آزمایش می‌کند

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
سواچ قصد دارد چند قابلیت ابتدایی از ساعت‌های هوشمند را به برخی از ساعت‌های منتخب سال آینده خود اضافه کند. این کمپانی سوئیسی تایید کرده که از فناوری‌های پوشیدنی در محصولات خود استفاده خواهد کرد.
تبلیغات

در سال ۲۰۱۵ ساعت‌هایی که در شاخه‌ی Swatch Touch عرضه خواهند شد،‌ از امکانات شبیه به دستبندهای ورزشی پشتیبانی خواهند کرد. این ساعت‌ها همچنین امکان اتصال به تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها را خواهند داشت و از همگام سازی‌ اطلاعات در فضای ابری پشتیبانی خواهند کرد.

وال‌استریت‌ژورنال گزارش کرده که ساعت‌های هوشمند سال آینده‌ی سواچ، قابلیت‌های غیرمعمول نیز ارائه خواهند کرد.

یکی از این امکانات ممکن است تشخیص حرکت باشد تا فعالیت‌های روزانه کاربر را تحت نظر بگیرد و سپس این اطلاعات را به تلفن هوشمند منتقل کند تا از طریق اپلیکیشن رابط امکان تجزیه و تحلیل آن‌ها میسر شود.

احتمالا ساعت‌های هوشمند سواچ، امکان محاسبه‌ی قدم‌های برداشته شده و میزان کالری مصرف شده را نیز خواهند داشت.

انتظار می‌رود به زودی شرکت‌های مطرح در حوزه‌‌ی فناوری از جمله اپل سرمایه‌گذاری بزرگی را بر روی بازار ابزارهای پوشیدنی، مخصوصا ساعت‌های هوشمند داشته باشند. برخی از تحلیل‌گران معتقدند که بازار ساعت‌های هوشمند به زودی رونق بسیاری خواهد گرفت و از این رو ساعت‌ساز‌ان قدیمی نیز تلاش می‌کنند تا بازاری که تحت کنترل خود داشته‌اند را به شرکت‌های حوزه‌ی فناوری واگذار نکنند. چندی پیش شایعه شد که اپل برای ساخت ساعت هوشمند خود با سواچ همکاری خواهد کرد اما سواچ این موضوع را رسما تکذیب کرده است.

حال باید منتظر ماند و دید ساعت‌ سازهای حرفه‌ای در زمینه‌ی اضافه کردن فناوری‌های پوشیدنی به محصولات خود، تا چه حد موفق عمل خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات