اینتل کوچکترین مودم جهان را برای اینترنت اشیا معرفی کرد

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی اینتل از یک مودم بی‌سیم برای استفاده از اینترنت اشیا پرده برداشته که می‌توان از آن در ابزار‌ها یا به بیان بهتر در لوازم خانگی چون قهوه‌جوش‌‌ها، یخچال‌ها و انواع اشیا این چنین استفاده کرد که قابلیت اتصال به شبکه‌ی اینترنت را از طریق کنترل با تلفن‌هوشمند ممکن می‌کند.
تبلیغات

این مودم که Intel XMM 6255 3G نام دارد یک تراشه‌ی ارتباطی با قابلیت اتصال به شبکه‌ای متشکل از میلیاردها ابزار‌ هوشمند چون گجت‌های پوشیدنی، سنسورها یا ابزار‌های صنعتی است. این تراشه از یک سکه یک پنی کمی بزرگ‌تر است.

مودم‌های 3G از سال ۲۰۰۱، زمانی که اپراتور ژاپنی NTT DoCoMo اولین اینترنت 3G جهان را ارائه داد، تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در آن سال اندازه‌ی مودم‌های 3G به اندازه‌ای بزرگ بود که به سختی داخل گوشی‌های تولید شده در آن دوران جا می‌گرفت، اما هم‌اکنون و به لطف قانون مور شاهد تولید این تراشه در مقیاس بسیار کوچکتری هستیم.

IntelSmartiInt

براساس گزارش‌های منتشر شده توسط Raymond James & Association، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۰ میلادی شاهد اتصال ۲۶ تا ۵۰ میلیارد دستگاه ابزاربه یکدیگر باشیم. براساس یافته‌های موسسه‌ی تحقیقاتی IoT اروپا، هم‌اکنون در هر ثانیه شاهد اتصال ۸۰ ابزار با قابلیت اتصال به اینترنت به این شبکه‌ی جهانی هستیم که این میزان در سال ۲۰۲۰ میلادی به ۲۵۰ ابزار در هر ثانیه خواهد رسید.

اینتل پیش‌بینی کرده است که مودم‌های 3G در ابزار‌های صنعتی، لوازم خانگی، امنیتی و ابزار‌های امنیتی مورد استفاده قرار گرفته است.

مودم‌های 3G اهمیت فراوانی برای اینترنت اشیا دارند، چراکه ترکیبی از رایانش و ارتباطات هستند. اینترنت 3G ابزار‌های مورد نظر را به سرویس‌های ابری پردازشی که در آن‌ها داده‌های بزرگ پردازش شده و اطلاعات مفیدی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد، متصل می‌کنند. همچنین این کمپانی استفاده از اینترنت 3G را برای سنسورهای متصل شده به اینترنت نیز مفید می‌داند.

این تراشه از SMARTi UE2p بهره می‌برد که با انرژی بسیار پایینی کار می‌کند. این کامپوننت که وظیفه‌ی دریافت‌ و ارسال اطلاعات را برعهده دارد، قادر به مدیریت نیرو است و از تقویت‌کننده‌ی نیروی داخلی پشتیبانی می‌کند. با توجه به کاهش سایز این تراشه قابلیت‌هایی چون مصرف انرژی پایین و همچنین تولید گرمای کمتر نیز همراه خواهد شد. چنین قابلیت‌هایی در برخی از زمینه‌ها همچون تعبیه این تراشه‌های ارتباطی در سنسورها بسیار کاربردی خواهد بود. همچنین باید به قابلیت برقراری ارتباط در محل‌هایی که سیگنال بسیار ضعیف است نیز اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات