اچ‌‌تی‌سی احتمالا «اولین» تلفن هوشمند با پردازنده 64 بیتی را با نام Desire 820 در نمایشگاه IFA معرفی خواهد کرد

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۶
مطالعه 2 دقیقه
مدتی است که می‌دانیم اچ‌تی‌سی قصد دارد یکی دیگر از گوشی‌های سری Desire را در جریان نمایشگاه IFA رونمایی کند. البته چیز‌هایی که درباره این دستگاه نمی‌دانیم بسیار زیاد است با این حال شایعات می‌گویند این دستگاه اولین گوشی هوشمند اچ‌تی‌سی مجهز به پردازنده‌ای 64 بیتی خواهد بود.
تبلیغات

 یکی از ویژگی‌های پیش بینی شده گوشی دیزایر 820 پردازنده قوی و ۶۴ بیتی کوالکام Snapdragon همراه با یک چیپ  پردازشی Snapdragon 615 با هشت هسته‌ است که قبلا زیاد درباره این نوع پردازنده صحبت شده است. اچ‌تی‌سی به تازگی نیز تیزری تبلیغاتی در رسانه‌های چین منتشر کرده که در آن آخرین عضو خانواده دیزایر در حال خودنمایی است.

در این تیزر درباره گوشی جدید اچ‌تی‌سی دیزایر ۸۲۰ کلمه "اولین" به کار برده می‌شود. اگر نگاهی به گذشته بکنیم که چه دستگاه‌هایی از اچ‌تی‌سی لقب "اولین" را از آن خود کرده‌اند؛ به EVO در سال 2008 بر میخوریم که اولین دستگاه با قابلیت ارتباطی داخلی وایمکس بود و اچ‌تی‌سی وان M8 که اولین دستگاه‌ای بود که در پشت آن دو سنسور دوربین برای گرفتن تصاویری بهتر قرار داده شده بود.

اما کلمه "اولین" برای گوشی دیزایر ۸۲۰ به چه معنی است؟ شایعات مختلف می‌گویند دیزایر ۸۲۰ قرار است اولین دستگاه شرکت HTC  مجهز به پردازنده ۶۴ بیت باشد که پردازنده Snapdragon 615 قلب دیزایر ۸۲۰ را تشکیل خواهد داد. پردازنده Snapdragon 615 یک CPU هشت هسته‌ای است که چهار هسته آن Cortex-A53 و تنظیم شده بر روی فرکانس 1.0 گیگاهرتز و چهار هسته دیگر آن بر روی فرکانس بالاتر 2.0 گیگاهرتز تنظیم شده و زحمت کارهای سنگین دستگاه را می‌کشند. البته پردازنده‌های دیگری نیز وجود دارد که اچ‌تی‌سی می‌تواند از آن‌ها برای 64 بیتی شدن استفاده کند. برای مثال می‌توان Snapdragon 410 را نام برد که البته قبلا اچ‌تی‌سی از پردازنده پایین‌تر آن یعنی Snapdragon 400 چندین بار در گوشی‌های خود استفاده کرده است.

در هر حال اچ‌تی‌سی اخیرا تمرکز اصلی خود را بر روی دستگاه‌های پایین و میان رده بازار قرار داده و می‌خواهد از پتانسیلی که گوشی‌های سری دیزایر در بدست آوردن پول برای این شرکت دارند استفاده کند. تا شروع برگزاری نمایشگاه IFA و رونمایی محصول جدید خانواده دیزایر اچ‌تی‌سی زمان زیادی باقی نمانده، به زودی همه چیز را درباره این گوشی هوشمند خواهیم فهمید.

کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه را در صفحه‌ی zoomit.ir/ifa-2014/ دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات