هوآوی می‌گوید سامسونگ با تایزن شانسی نخواهد داشت

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
آقای ریچارد یو رئیس گروه خدمات مشتریان هوآوی در مورد آینده‌ی سیستم‌عامل تایزن خوشبین نیست و به کره‌ای‌ها در این مورد هشدار می‌دهد. وی به صراحت گفته است که «تایزن هیچ شانسی برای پیروزی ندارد».
تبلیغات

در مصاحبه‌ی آقای یو با وال‌استریت ژورنال ایشان از فشاری که اپراتورهای چینی به هوآوی برای تولید تلفن‌همراه با سیستم‌عامل تایزن می‌آورند، صحبت می‌کنند. یو می‌گوید هوآوی در گذشته به کارگیری سیستم‌عامل‌های غیر از اندروید را بررسی کرده اما نشانه‌ای از موفقیت با آن‌ها ندیده است. یو می‌گوید:

در حقیقت تایزن هیچ شانسی برای پیروزی ندارد.

سامسونگ تا کنون در تولید تلفنی با سیستم‌عامل بومی خود یعنی تایزن موفق نبوده و تعجبی ندارد اگر این سخنان را از زبان رقبایش بشنویم. در تیرماه خبری از تاخیر در تولید تلفن همراه تایزنی سامسونگ منتشر شد و تاکنون خبر جدیدی از این محصول به گوش نرسیده است. احتمالا سامسونگ به زمان بیشتری برای ارتقای کیفیت این سیستم‌عامل نیاز دارد اما شایعاتی نیز از کنار گذاشتن این پروژه به گوش می‌رسد.

tizen-new-lead

به جز گوگل انتخاب‌های دیگری برای هوآوی وجود دارد مثل ویندوزفون یا همانند برخی از تولیدکنندگان چینی محول کردن این وظیفه به سایانوژن‌مود.  قبل از این هوآوی از تولید محصولات بر پایه‌ی ویندوزفون ضرر کرده پس به نظر نمی‌رسد خواهان بازگشت به پلتفرم مایکروسافت باشند.

یو می‌گوید:

ما هم از این که فقط به یک سیستم‌عامل اتکا داشته باشیم نگرانیم اما اندروید تنها انتخاب پیش روی ما است، از طرفی تعامل بسیار خوبی نیز با گوگل داریم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات