گزارش زومیت از نشست خبری شرکت کی پاد نماینده آنتی ویروس eScan در ایران

سه‌شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۶
مطالعه 5 دقیقه
روز گذشته شرکت کی پاد در مقر خود کنفرانس خبری را برگزار کرد تا در آن از کسب گواهی رسمی شرکت MicroWold و اخذ نمایندگی رسمی فروش آنتی ویروس‌های eScan رونمایی کند. در ادامه، گزارش زومیت از این مراسم را مشاهده خواهید کرد.
تبلیغات

مراسم شرکت کی پاد با حضور برخی از مدیران ارشد این شرکت، مدیران شرکت مایکرو ورلد و همچنین اصحاب رسانه برگزار شد. در ابتدای این مراسم، آقای عاقلی، مدیر عامل شرکت کی‌پاد، تاریخچه مختصری از این شرکت و همچنین شرکت پیشگامان ارایه کرد. او گفت شرکت کی پاد یکی از زیر مجموعه‌های شرکت پیشگامان محسوب می‌شود که در زمینه‌های مختلف حوزه آی‌تی در کشور فعالیت دارد. کی پاد حدود ۱۰ سال است که در زمینه پشتیبانی امنیت شبکه فعالیت می‌کند و در این زمینه تجربه نسبتا بالایی دارد.

آقای عاقلی گفت که حدود ۷ ماه است که مجموعه کی پاد در حال تحقیق بر روی آنتی ویروس‌های مختلف بوده تا بتوانند بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنند. طبق گفته‌های ایشان، به دلیل تحریم‌ها و همچنین محدودیت‌های موجود در اینترنت، سراغ شرکت‌های اروپایی و آمریکایی نرفته‌اند. نتیجه‌ی ۷ ماه تحقیقات، انتخاب آنتی ویروس eScan محصول کشور هند است.

eScan توانسته در برخی از آزمایشات درجه Advance+ را از آن خود کند و طبق تحقیقاتی که مجموعه کی پاد به عمل آورده این آنتی ویروس توانسته رتبه‌ خوبی در بین کاربران ایرانی کسب کند. 
eScan حدود ۲ سال است که وارد کشور شده است، اما هیچ‌گاه جداگانه و به عنوان محصولی مجزا به فروش نرسیده است و تنها در برخی موارد همراه با لپ‌تاپ‌ها عرضه شده است.

keypod escan

هدف اصلی شرکت کی پاد فروش محصولات سازمانی به سازمان‌ها و ارگان‌های بزرگ است.

در این مراسم نظیر قاضی مدیر توسعه بازار خاورمیانه و آفریقا شرکت MicroWorld هم حضور داشتند که در ابتدای سخنان‌شان تاریخچه مختصری از شرکت MicroWorld را ارایه دادند. قاضی گفت که شرکت MicroWorld از سال ۱۹۹۳ کار خود را شروع کرده و اولین محصول خود که میل اسکن نامیده می‌شود را تولید کرده است. در حال حاضر این شرکت ۵ دفتر مرکزی در هند و ۱۰ دفتر در سراسر دنیا از جمله مالزی، آلمان، امارات، ایالات متحده و … دارد. MicroWorld در بیش از ۱۰۰ کشور دفتر فروش تاسیس کرده و محصولات خود را تا به اینجا با ۲۰ زبان مختلف ترجمه کرده است، خبر خوب اینکه این شرکت قرار است طی ۶ ماه آینده نسخه فارسی آنتی ویروس eScan را برای کاربران ایرانی آماده کند.

eScan برای همه سیستم عامل‌ها عرضه شده که از جمله آن‌ها می‌تواند به ویندوز، اندروید، مک و لینوکس اشاره کرد. همچنین این آنتی ویروس برای اهداف مختلف راه‌کارهای مناسب آنها را ارایه می‌دهد از استفاده‌های خانگی گرفته تا کسب و کارهای بزرگ و کوچک.

eScan Event

قاضی به عنوان چند ویژگی بارز این آنتی ویروس به سبکی و رابط کاربری ساده و کارآمد آن اشاره کرد. همچنین او اذعان داشت که این شرکت توجه ویژه‌ای به درخواست‌های کاربران دارد طوری که اکثر قابلیت‌هایی که در حال حاضر در این آنتی ویروس دیده می‌شود برگرفته از بازخورد و درخواست کاربران است.

این ویژگی می‌تواند اهمیت ویژه‌ای برای سازمان‌ها داشته باشد، آقای عاقلی مدیر عامل شرکت کی پاد برای مثال این نکته را عنوان کرد که یکی از ارگان‌های داخلی ویژگی‌ را نیاز داشته که در حال حاضر در eScan وجود نداشته ولی این کمپانی متعهد شده که در آینده این قابلیت را به لیست ویژگی‌هایش اضافه کند.

یکی از نکاتی که در اکثر نرم‌افزارها دیده می‌شود، وجود امکانات گوناگونی است که ممکن است کاربر نهایی به خیلی از آن‌ها نیاز نداشته باشد. از این رو eScan سعی کرده با ارایه محصولات متنوع برای نیاز‌های مختلف محصول مختص آن‌ها را در اختیار کاربرانش قرار دهد؛ هدف اصلی از این سیاست پایین نگاه داشتن قیمت محصول است.

یکی از محصولات eScan مربوط به دستگاه‌های اندرویدی است. این نسخه از eScan دارای کنترل والدین است که بدین ترتیب والدین می‌توانند کنترل بهتری بر عملکرد فرزندان خود در فضای مجازی بپردازند. به طور مثال با استفاده از آن می‌توان فرزندان خود را به استفاده از تعدادی از اپلیکیشن‌ها محدود کرد و تنها اجازه‌ اجرای چند اپلیکیشن را به آنها داد. یکی دیگر از قابلیت‌ها این اپلیکیشن قابلیت Anti Tief است که در زمان‌های دزدیده شدن گوشی هوشمند یا هر ابزار اندرویدی دیگر می‌توان با ارسال پیامک ترتیب پاک شدن تمام اطلاعات ذخیره شده بر روی حافظه دستگاه را داد. همچنین زمانی که سارق اقدام به تعویض سیم کارت می‌کند به شماره‌ای که شما از پیش برای آن تنظیم کرده‌اید پیامکی ارسال می‌شود که حاوی شماره تلفن و مختصات گوشی سرقت شده خواهد بود. مورد دیگری که اکثر اوقات باعث عصبانیت ما می‌شود پیامک‌های تبلیغاتی است که با استفاده از این آنتی ویروس می‌توان شماره ارسال کننده را در لیست سیاه قرار داد که پس از این دیگر پیامکی از آن شماره دریافت نشود.

یکی دیگر از خدماتی که شرکت eScan برای مشتریان خود در نظر گرفته است، پشتیبانی از راه دور و از طریق ابزار محبوب Team Viewer است! این کمپانی همراه با هر نسخه از آنتی ویروس خود یک لایسنس معتبر TeamViewer هم عرضه می‌کند تا خیال هر کاربری را از جهت پشتیبانی راحت کنید.

eScan با همکاری شرکت کی پاد موفق شده است سرورهای بروزرسانی خود را در داخل کشور راه اندازی کند تا علاوه بر سرعت بیشتر برای دریافت بسته‌های بروز رسانی خیال کاربران ایرانی را برای دریافت بی‌درنگ بسته‌ها راحت کند. در حال حاضر تعداد این آپدیت-سرورها زیاد نیست ولی کی پاد قول داده است تا تعداد آن‌ها را به میزانی افزایش دهد که هیچ مشکلی برای کاربران ایرانی در زمینه دریافت بسته‌های بروز‌رسانی بوجود نیاید؛ البته این بدان معنی نیست که کاربران ایرانی تنها به سرورهای ایرانی محدود می‌شوند، همیشه این امکان برای کاربر وجود دارد که بتواند سرور بروزرسانی خود را به سرورهای خارجی تغییر دهد.

اگر مایل هستید تا در باره نسخه‌های مختلف eScan بیشتر بدانید به وب‌سایت شرکت کی‌پاد یا eScan-av.ir مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات