گزارش زومیت از کمپین کودکان امید سامسونگ

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۴
مطالعه 6 دقیقه
سامسونگ از چندی پیش کمپین خاصی را برای حمایت از کودکان و در راستای مسئولیت‌های اجتماعی برگزار کرده و در آن تلاش کرده تا برنامه‌هایی را با هدف خلق ارزش اجتماعی در کشور به سرانجام برساند. روز گذشته دفتر سامسونگ در ایران مراسمی را در این راستا برگزار کرد و درباره کم و کیف کمپین خود صحبت کرد.
تبلیغات

سامسونگ در این مراسم گفت که این کمپانی همواره تلاش کرده تا بحث مسئولیت‌های اجتماعی (CSR) را با جدیت دنبال کند. این برنامه‌ها با مطالعه خصوصیات و نیازهای هر کشور طراحی و اجرا می‌شوند و به سه بخش آموزش ارتقای سطح زندگی و محیط زیست متمرکز هستند. آموزش و توانمندسازی، بخشی است که بیشترین فعالیت‌های سامسونگ را در راستای بنا نهادن زیرساخت‌های آموزشی و ارائه فرصت‌های یادگیری در عرصه تکنولوژی، برای دانش‌‌آموزان مناطق محروم در خود جای داده است.

کودکان امید

سامسونگ در مراسم دیروز از راه‌اندازی کتابخانه‌های صوتی گویا سخن گفت که برای نابینایان انجام شده است تا بتوانند به کتب مختلف دسترسی داشته باشند. سامسونگ برای تهیه کتاب‌های صوتی فراخوانی را ترتیب داده و ازطریق ۱۲۰۰ داوطلب شرکت در این کمپین موفق به تولید ۱۵۰ عنوان کتاب صوتی شده است. این شرکت همچنین موفق شده تا ۴ کتابخانه‌ی کشور را به کتابخانه‌ی صوتی تجهیز کند. آن‌ها قصد دارد تعداد کتاب‌های صوتی را تا پایان سال به ۳۰۰ عنوان برسانند و کتابخانه‌های صوتی بیشتری را نیز راه‌اندازی کنند.

سامسونگ همچنین بحثی را تحت عنوان مدارس آینده در کشور مطرح کرده است و در سال جاری موفق شده تا ۱۳ مدرسه را به فناوری‌های روز دنیا که تحت کنترل خود است مجهز کند. مثلا در مدارس هوشمندی که سامسونگ تجهیز کرده به جای تخته سیاه یک صفحه‌نمایش بزرگ وجود دارد که قادر است جایگزین تخته‌سیاه‌های سنتی شود. سامسونگ در این مدارس یک کلاس را کاملاً تجهیز می‌کند و در آن‌ها ۳۰ تبلت نیز قرار می‌دهد. دانش‌آموزان این مدارس یک روز هفته را می‌توانند در کلاس هوشمند به تحصیل بپردازنند.

مدیرهامل سامسونگ، کرامتی

سامسونگ یک وب‌سایت را تحت عنوان koodakaneomid.ir راه اندازی کرده و اطلاعات مربوط به کمپین حمایت از کودکان را در آن اطلاع‌رسانی می‌کند.

پروژه‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ در ایران:

در سال ۲۰۱۴ سامسونگ قصد دارد در ادامه پروژه موفق کودکان امید در ایران، در ۳ پروژه جداگانه به تجهیز ۱۰ مدرسه به کلاس‌های هوشمند، راه اندازی ۴ کتابخانه گویا و تأسیس یک مرکز مهندسی به نام آکادمی مهندسی سامسونگ بپردازد.

کتاب خانه گویا:

کتابخانه گویا با هدف بهبود کیفیت آموزش به کودکان نابینا و کم بینا و تسهیل فعالیت‌های آموزشی‌شان راه اندازی شده است. پروژه کتابخانه گویا از سوی سامسونگ راه اندازی و با مشارکت سازمان بهزیستی کشور و انجمن نابینایان به اجرا درآمده است.

تاکنون کتابخانه‌های گویا در شهرهای بندرعباس، کاشان، زنجان، سنندج، ارومیه، رفسنجان، زاهدان و گرگان راه اندازی شده و ساخت ۵ کتابخانه دیگر در دستور کار کمپین کودکان امید قرار دارد.

کتابخانه آینده
کودکان امید سامسونگ

دسترسی به این کتابخانه‌ها کیفیت آموزشی کودکان نابینا و کم بینا را بهبود می‌بخشد و امکاناتی برابر برای رشد و پرورش توانایی‌ها و استعدادهای این قشر از جامعه را مهیا می‌کند.

در کتابخانه‌های گویا امکاناتی از قبیل نرم‌افزارهای مخصوص نابینایان، کتاب‌های گویا، مانیتور بریل و تجهیزات صوتی مورد نیاز نابینایان فراهم شده است. همچنین با مشارکت بیش از ۱۲۰۰ داوطلب، ۱۵۰ کتاب صوتی برای کودکان نابینا و کم بینا فراهم شده است.

کلاس آینده:

کلاس آینده

کلاس آینده یکی دیگر از پروژه‌های مسئولیت اجتماعی سامسونگ است که به هوشمند سازی مدارس در مناطق محروم می‌پردازد. کمپین کودکان امید سامسونگ هوشمند سازی ۱۳ مدرسه را دستور کار خود دارد. هوشندسازی مدارس با همکاری وزارت آموزش و پرورش صورت می‌گیرد و طی آن فضایی با نام کلاس آینده به جدیدترین وسایل و تجهیزات آموزشی مجهز می‌شود.

آکادمی مهندسی:

آکادمی مهندسی یک مرکز آموزشی تخصصی با ظرفیت ۵۰۰ نفر برای دانش آموزان ۱۶ تا ۱۷ سال است که با همکاری سازمان فنی و حرفه‌ای استان تهران راه اندازی خواهد شد.

هدف از ساخت این آکادمی، آماده‌سازی دانش آموزان و خلق فرصت های شغلی متناسب با استعدادهای آن‌ها است. در آکادمی مهندسی سامسونگ، دروس مکانیک و الکترونیک کاربردی تدریس می‌شود. این آکادمی بستری را برای توسعه کارآفرینی در میان نوجوانان فراهم می‌کند تا با کسب دانش و مهارت‌های لازم بتوانند پس از فارغ التحصیلی، کسب‌و‌کار خود را راه اندازی کنند یا به‌راحتی فرصت شغلی به دست آورند.

سفیر کمپین کودکان امید:

مهتاب کرامتی بازیگر سرشناس و محبوب ایرانی، سفیر کمپین کودکان امید است. ایشان به‌عنوان یکی از هنرمندان برجسته کشور که فعالیت‌های اجتماعی بسیاری به‌ویژه در بحث کودکان داشته‌اند، به‌عنوان پیام‌رسان این کمپین معرفی شده‌اند. وی پیش از این سفیر صلح صندوق بین‌المللی کودکان سازمان ملل متحد یونیسف بوده است.

در این مراسم مهتاب کرامتی اینگونه سخنرانی کردند:

مهتاب کرامتی
افتخار دارم که به‌عنوان سفیر کمپین کودکان امید در این مراسم حضور پیدا کرده‌ام، تا به‌عنوان عضوی از جامعه‌ام، پیام‌رسانِ دنیایی باشم که در آن هر کودک، فرصتِ یادگیری و تجربه‌ی یک زندگی سالم را دارد.همیشه بر این باور بوده‌ام زمانی، زندگی پربارتری خواهم داشت که بتوانم تغییر مثبت و هر چند کوچک، در دنیای اطرافم به وجود آورم و به این وسیله به انسان‌ها کمک کنم. و چه افرادی مهم‌تر از کودکان؟ آن‌ها همیشه دغدغه‌ی من بوده‌اند و امروز نیز دلیل من برای حضور در این مراسم و معرفی کمپین کودکان امید هستند.حقوق کودکان یک موضوع همیشگی و جهانی است. آموزش، بهداشت و رشد کودکان، نگرانی همیشه‌ی همه‌ی ماست و حرف زدن درباره‌ی آن، هیچ‌گاه تکراری نخواهد شد. چراکه آینده‌ از آن‌ِ کودکان است و دنیای فردا با دستان آن‌ها شکل می‌گیرد.کودکان سر زمین من نیز، لایق بهترین‌ها هستند. آن‌ها حق دارند بهترین‌ و زیباترین آینده را تجربه کنند و این خواسته برآورده نمی‌شود، مگر آن‌که امروز به فکر فردایشان باشیم.و به فکر بودن برای من، یعنی بالا بردن کیفیت زندگی، یعنی فراهم ساختن فضایی برای شکوفا شدن استعدادها و دراختیار گذاشتن امکانات برای رشد و پرورش؛ که اگر فکر و اندیشه بارور شود، راه را برای رشد و پیشرفت هموار خواهد کرد. تعداد کودکان بازمانده از تحصیل در سال ۹۰، سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر گزارش شده است. دغدغه‌ی مشترک من و سامسونگ به این موضوع، به‌ویژه در بحث آموزش و توانمندسازی کودکان، زمینه ساز همکاری ما شد.کمپین کودکان امید که من با افتخار تمام، پیام‌رسان و سفیر آن شده‌ام، فرصتی است که امید را به فرزندان ما هدیه می‌دهد. شرایطی را فراهم می‌کند که حداکثر توانمندی‌ها و استعدادهای کودکان را شکوفا کنیم و در گوشه و کنار کشور عزیزمان، امکانات آموزشی برایشان به وجود آوریم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات