نگاهی به مهم‌ترین محصولات پیش‌ رو که در سال ۲۰۱۴ معرفی خواهند شد

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۷
مطالعه 15 دقیقه
سال 2014 را باید سال نفس گیر رقبا نامید، سالی که تولید کنندگان مختلف می‌خواهند هر چه در توان دارند را بکار گیرند تا بالاخره در سه ماهه پایانی سال شاهد انواع و اقسام گجت‌های تولیدی همین شرکت‌ها در دست مردم باشیم. با ما در زومیت همراه باشید تا از اتفاقات هیجان انگیز و محصولاتی بسیار عالی که خیلی‌ها زیاد برای آن‌ها انتظار کشیده‌اند، صحبت کنیم و آخرین تصاویر مربوط به آن‌ها را ببینیم.
تبلیغات

 تا چند روز دیگر یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های سال 2014 که قرار است خبر‌های زیاد و خوشحال کننده‌ای را برای طرفداران تکنولوژی به ارمغان بیاورد با نام IFA و در شهر برلین آلمان شروع به کار خواهد کرد. پس از آن رویداد مخصوص اپل برای معرفی آیفون را پیش رو داریم که شایعات بسیار تاریخ آن را 18 شهریور می‌دانند. گمانه زنی‌های مختلفی درباره برگزاری یک رویداد دیگر در مهر ماه برای محصولات پوشیدنی اپل نیز جریان دارد که هنوز به درجه‌ای خاص از اطمینان در برگزاری آن‌ها نرسیده‌ایم.

در این مطلب قصد کرده‌ایم لیستی از محصولاتی که اطیمنان داریم تا پایان سال 2014 از راه خواهند رسید را آماده کنیم و شایعات مختلف را نیز درباره هر کدام از آن‌ها مطرح خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

2014: سال تکنولوژی‌های پوشیدنی

lg-g-watch-android-wear-0889-007

اما بگذارید یک سره به سراغ اصل مطلب نرویم و کمی در مورد اتفاقات و محصولاتی که تاکنون در سال 2014 رونمایی شده‌اند صحبت کنیم:

تا به حال ما محصولاتی فوق‌العاده در سال 2014 دیده‌ایم؛ که مهمترین این محصولات از این قرار هستند: ساعت هوشمند پیبل، سامسونگ گلکسی S5، اچ‌تی‌سی‌ وان M8 (اکنون در دو نسخه اندروید و ویندوزفون)، سونی اکسپریا Z2، گلکسی تب S سامسونگ، نوکیا XL، تلویزیون Web OS ال‌جی، گوشی هوشمند Fire Phone آمازون، مایکروسافت سرفیس پرو 3، تلویزیون‌های خمیده و اولین موج ساعت‌های هوشمند اندروید Wear که شامل G Watch ال‌جی و Gear Live سامسونگ می‌شوند.

ممکن است حتی برخی از این محصولات تاکنون آپدیت نیز شده باشند؛ اما این محصولات در سال جاری غوغایی برای خود به پا کرده‌اند. با توجه به تعداد زیاد محصولات تکنولوژی که تا به این زمان از سال جاری میلادی به راه افتاده‌، باید در چهار ماه آینده منتظر چه گجت‌هایی باشیم؛ اجازه دهید با گروه گوشی‌های هوشمند وارد بحث اصلی شویم:

1. آیفون 6

iphone6-lin-images

تصویری که در بالا مشاهده می‌کنید یکی از شایع‌ترین طراحی از آیفون جدید اپل را نشان می‌دهد. این دستگاه برای مقایسه اندازه در کنار آیفون 5s قرار داده شده است. نمی‌توان با قاطعیت این دستگاه را آیفون 6 دانست، اما اکثر طراحی‌های فاش شده از آیفون بعدی همین شکل و شمایل را دارند.

به جرات می‌توان آیفون 6 را پیش‌بینی شده‌ترین محصول سال 2014 بدانیم و همانطور که در جریان اخبار تکنولوژی بوده‌اید شایعات، گمانه زنی‌ها و نزدیک به صد‌ها تصویر از این دستگاه تا کنون فاش شده است. همچنین با جرات تمام می‌توان بزرگترین ویژگی آیفون جدید را بزرگ شدن صفحه نمایش این دستگاه و iOS 8 دانست. تا به این لحظه تقریبا به این اطمینان رسیده‌ایم که آیفون 6 در دو نسخه و با دو اندازه صفحه نمایش 4.7 و 5.5 اینچی به بازار‌ها هجوم خواهد آورد. تمام اتفاقات درباره آیفون 6 را می‌توانید از این صفحه مطالعه کنید.

2. iOS 8

ios-8-third-party-keyboard

حالا چه قصد داشته باشید آیفون جدید را تهیه کنید چه نکنید، دارندگان آیفون‌ها، آیپد‌ها و آیپد تاچ پیشین آپدیت جدید iOS 8 را تا حداکثر یک ماه دیگر دریافت خواهند کرد. این سیستم‌عامل جدید اپل برخی ویژگی‌های اندروید را در اختیار گرفته که از جمله آن‌ها می‌توان پشتیبانی از کیبورد‌های جانبی، ویجت‌ها و اکستنشن‌ها را نام برد. از دیگر ویژگی‌های جدید iOS 8 می‌توان به پشتیبانی بهتر از تاچ‌آیدی، اپلیکیشن‌های جدید Health و HomeKit اشاره کرد.

3. اندروید L

google-io-2014-android-l-1541

قطعا گوگل اجازه نخواهد داد iOS بدون هیچ چالشی راه خود را ادامه دهد و برای رقابتی سخت‌تر در ماه تیر به معرفی نسخه بعدی اندروید که تاکنون با نام Android L شناخته می شود (احتمالا نام کامل آن "Lillipop" خواهد بود) پرداخت.

این نسخه اندروید پر از بهبود‌ها و دگرگونی‌های ظاهری بود، در آن طراحی جدید گوگل که متریال خوانده می‌شود جا خوش کرده، رنگ‌های جدید و شادتری حالا حضور دارند و سایه‌ها نیز عمیق‌تر شده‌اند تا ظاهری بسیار ساده‌ و مینیمالیست را به کاربر هدیه دهند. به روز رسانی‌هایی برای بخش اعلان‌ها، صفحه قفل و بهینه سازی‌هایی برای مصرف کمتر باتری نیز در این نسخه اندروید گنجانده شده‌اند. انتظار می‌رود اندروید L در پاییز برای دستگاه‌های مختلف عرضه شود.

4. سامسونگ گلکسی نوت 4

Samsung Galaxy Note 3 35827011 09 540x386

همانطور که انتظار‌ها در اردوی طرفداران اپل برای دیدن آیفون 6 و آشنایی با آن بسیار بالا رفته، در چادر طرفداران سامسونگی نیز گلکسی نوت 4 یک محصول خاص برای سال 2014 به حساب می‌آید و همگی آرزوی زودتر دیدنش را دارند. سامسونگ گلکسی نوت 4 با قطعاتی بسیار بهبود یافته و همچنین ممکن است با صفحه نمایشی بزرگتر از نوت 3 عرضه شود. تا کنون حتی سامسونگ دو تیزر برای نوت 4 منتشر کرده و وعده رونمایی مراسم "Unpacked" را برای 12 شهریور در شهر برلین داده است.

5. نکسوس 8

nexus8-alleged-photos

گوگل نکسوس 7 در اواسط سال 2013 رونمایی شد، پس اگر بخواهیم بر طبق سنت‌های پیشین معرفی این محصول پیش برویم، نکسوس 8 نیز مراسم رونمایی نزدیکی را خواهد داشت. شایعاتی که پیرامون این تبلت جدید گوگل مطرح است از صفحه نمایش 8.9 اینچی این تبلت، نام گذاری Nexus 8 یا Nexus 9 بر روی این تبلت و مجهز بودن به اندروید L خبر می‌دهند. معمولا گوگل نسخه‌های جدید اندروید را با دستگاه‌های نکسوسی مثل همین تبلت نکسوس یا گوشی هوشمند نکسوس ابتدا معرفی می‌کند و پس از آن نسخه‌های جدید اندروید را در دستگاه‌های هوشمند دیگر می‌بینیم. 

اندازه 8.9 اینچی این تبلت آن را در رقابت مستقیم با تبلت‌های کوچک اپل، سامسونگ، ال‌جی و آمازون قرار خواهد داد. به احتمال بسیار فراوان باید منتظر این تبلت خاص در فصل پاییز باشیم.

6. سونی اکسپریا Z3

xperia z3

زمان زیادی از معرفی و عرضه اکسپریا Z2 سونی نمی‌گذرد اما سونی قصد ندارد با معرفی یک پرچم‌دار در سال از دیگر رقبایی همچون آیفون‌های اپل، سری نوت سامسونگ و گوشی‌های جدید اچ‌تی‌سی و جی 3 ال‌جی بازبماند. به تازگی مشخصاتی شاخص و شبیه نسل دوم این پرچم‌دار فاش شده که بزرگترین تغییر آن با نسل قبل فرکانس بالاتر پردازنده کوالکام این دستگاه، کاهش کمی وزن و افزایش 0.2 مگاپیکسل دوربین جلوی این گوشی هوشمند است. طرفداران سونی حتما منتظر این دستگاه جدید که در کنار یکنواختی زیاد در مشخصات ممکن است در طراحی تفاوت داشته باشد خواهند ماند.

7. آیپد ایر 2 و آیپد مینی 3

pericles-4197 1 610x407

نمی‌توان به همین راحتی از محصولات 2014 صحبت کرد و حرفی از آیپد‌های جدید به میان نیاورد. سال پیش آیپد مینی رتینا و آیپد ایر دو محصول خوب از اپل بودند که ویژگی‌ها و بهبود‌های زیادی را نسبت به نسل‌های پیشین خود به همراه داشتند. می‌توان ارتقا‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این دو تبلت را شامل پردازنده A8، وای‌فای AC سریع‌تر، سنسور تاچ‌آیدی که در آیفون 5s معرفی شد و البته iOS 8 دانست.

8. تبلت‌های جدید سونی اکسپریا Z3

Sony-Xperia-Z2-Tablet-Verizon-AH-11

در کنار گوشی هوشمند اکسپریا Z3، سونی قصد دارد از دو تبلت با دو اندازه متفاوت نیز پرده بردارد. تبلت‌های جدید سونی از سخت افزار‌های قدرتمندی بهره مند خواهند بود و تبدیل به پرچم‌داران سونی در بخش تبلت‌ها خواهند شد. به تازگی و همین چند ساعت پیش اطلاعاتی جدید از نسخه کوچکتر تبلت اکسپریا Z3 سونی با نام کامل Sony Xperia Tablet Z3 Compact فاش شده است که این تبلت را دارای مشخصاتی بسیار قدرتمند همچون رم 3 گیگابایتی و پردازنده کوالکام Snapdragon 801 نشان می‌دهد. هر دو تبلت سونی نیز در جریان نمایشگاه IFA رخ نشان خواهند داد.

9. مک OS X 10.10 با نام Yosemite

yosemiteinterface

کامپیوتر‌های شخصی اپل نیز با سیستم عامل جدید تازه خواهند شد. با قرض گرفتن برخی ویژگی‌های طراحی مسطح از نسخه قبلی iOS، اپل نسخه جدید مک OS X را با نام "Yosemite" معرفی کرد. در این نسخه شاهد پیوندی جدی‌تر بین مک، آیفون و آیپد‌ها هستیم. منتظریم که این آپگرید رایگان در پاییز ارائه شود.

10. ویندوز 9

asusintel

ویندوز 8 و ویندوز 8.1 هنوز دل خیلی‌ از کاربر‌ها را بدست نیاورده که مایکروسافت فکر ارائه ویندوز 9 را در سر می‌پروراند. شاید همین یکی از دلیل‌هایی باشد که مایکروسافت اخیرا گفته که سخت در حال کار بر روی نسخه بعدی این سیستم عامل برای پی‌سی/تبلت‌ها است. اخیرا گفته می‌شود که نام این نسخه "Threshld " خواهد بود.

در حالی که انتظار نداریم ویندوز 9 تا سال 2015 به صورت رسمی ارائه شود، اما به نظر می رسد در ماه آینده یعنی مهر ماه موفق به رویت ظاهر این سیستم عامل جدید بشویم.

11. گوگل گلس 2

ZackGoogleGlass01

تاخت و تاز گوگل در زمینه در حال ظهور تکنولوژی‌های پوشیدنی به پایان نرسیده و این غول جستجو در پشت پرده واقعا در حال کار‌هایی جالب است. گوگل با اینکه به نظر می‌رسد توجهش را به سمت ساعت‌های هوشمند مبتنی بر Android Wear برده؛ اما از گوگل گلس نیز غافل نشده است. احتمالا این گجت جدید از ویژگی‌ها و اپلیکیشن‌ها بیشتری برخوردار خواهد بود. شایعاتی وجود دارد که می‌گویند گوگل قصد دارد یک عینک جدید گوگل گلس را برای امسال یا سال بعد تولید کند.

12. Apple iWach

iWatch-concept

تصاویر و شایعات زیادی از این ساعت هوشمند در سایت‌های مختلف وجود دارد که هیچکدام را نمی‌توان با قطعیت آی واچ نامید. اپل سخت تلاش می‌کند که ساعت هوشمند iWatch تا روز رونمایی که احتمالا در مهر ماه خواهد بود، هیچ نشان و حرفی از این ساعت وجود نداشته باشد تا یک غافلگیری را ترتیب دهد.

آنقدر محافظت اپل از این ساعت زیاد است که شاید خیلی‌ از ما حتی از واقعی بودن آن نیز صرف نظر کنیم و آن را تنها در حد یک شایعه بدانیم، اما اگر آی واچ واقعی باشد (به احتمال بسیار زیاد) احتمالا در اواخر پاییز باید منتظر این محصول پر شایعه باشیم.

13. موتو 360

moto-360

اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند مبتنی بر Android Wear را دارید، هم‌اکنون سامسونگ و ال‌جی این امکان را در اختیار شما می‌گذارند. اما اگر کمی با آن‌ها کار کنید متوجه می‌شوید که ساختار، طراحی و سایر ویژگی‌های موتو 360 انگار دارند شما را صدا می‌زنند. اولین ساعت هوشمندی که به شکل دایره‌ای طراحی شده (در تقابل با ساعت‌های مستطیلی) و با شکلی جدید در شارژ شدن و عمر بیشتر باتری قرار است سیستم عامل Android Wear را بر روی خود اجرا کند موتو 360 خواهد بود. احتمالا به زودی خبر‌های بیشتری از این ساعت منتشر خواهد شد.

14. Oculus Rift

008Oculus Rift VR CES2014

اگر تنها یک محصول وجود داشته باشد که شبیه به فیلم‌ های علمی تخیلی بخواهد واقعیت مجازی را به مصرف کننده عادی برساند، آن Oculus Rift است. نمونه‌های اولیه این محصول را در سال‌ 2012 دیده‌ایم و سپس "Crystal Cove" را در نمایشگاه CES 2014 دیدیم که دو ماه بعد از آن کیت توسعه دهندگان نیز برای این دستگاه فوق العاده منتشر شد.

از همان زمان، این کمپانی توسط فیس‌بوک و با قیمت دو میلیارد دلار خریده شد. زمان عرضه و قیمت برای مصرف کننده این دستگاه تاکنون اعلام نشده است. در همین بین سامسونگ نیز اعلام همکاری خود با Oculus را اعلام کرده و گفته که با این شرکت در حال کار بر روی دستگاه جدیدی است که به احتمال بسیار فراوان همان گلکسی نوت 4 باشد که قرار است در 12 شهریور رونمایی شود.

15. پروژه Morpheus سونی

Sony Project Morpheus 35873300-2914-015 610x458

سونی نیز بر روی دستگاهی کار می‌کند که قرار است واقعیت مجازی را بدست مشتری و مصرف کننده برساند. دستگاهی که احتمالا تا سال 2015 روشنایی روز را به خود نخواهید اما در همان زمان نیز رقیبی برای Oculus Rift خواهد شد.

16. Apple TV جدید

AppleTVsetRemote 610x405

به نظر می‌رسد شایعات پیرامون تلویزیون بعدی اپل به حقیقت نزدیک شده‌اند و تلویزیونی با صفحه نمایش فلت HDTV که از موتور محتوای اپل و رابط کاربری این شرکت بهره می‌برد به زودی عرضه شود. اپل تا زمان معرفی و عرضه اپل TV جدید بیکار ننشسته و در پی جمع کردن محتوای بیشتر برای این تلویزیون است. می‌توان شبکه‌های عالی NFL Now ،CNBC ،HBO GO ،ABC ،ABC News ،Disney و Sky News را از جمله شبکه‌های اپل تی وی جدید دانست.

شایعات مختلف و عجیب و غریبی نیز درباره این باکس جدید اپل مطرح است، مثلا اینکه این تلویزیون در نسخه جدید فروشگاه اختصاصی خود را خواهد داشت، یا اینکه همراه با کنترلر‌های بازی و بازی‌های مخصوص ارائه می‌شود. با توجه به زمان‌بندی رونمایی محصولات اینچنینی اپل، زمان حاضر زمانی ایده آل برای تولد دوم این محصول اپل دانست. 

17. Android TV

google-io-2014-android-tv-9734

گوگل وقتی فهمید که استقبال مردم از کروم‌کست فوق‌العاده است تصمیم گرفت گام بعدی را بردارد و تلویزیون را نیز به اندروید تبدیل کند. تلویزیون اندروید تی‌وی گوگل در راه است، این دستگاه در زمینه پلتفرم هیچ چیزی کم ندارد و صفحه نمایش آن نیز بسیار بزرگ خواهد بود و این امکان را به ما می‌دهد خیلی راحت سیستم عامل موبایل گوگل را در آینده‌ای نزدیک بر روی تلویزیون ببینیم.

18. سونی پلی استیشن TV

playstation-tv

این تلویزیون هم‌اکنون در ژاپن و استرالیا با نام Vita TV حضور دارد. تلویزیون پلی استیشن یک میکرو کنسول است که در ماه‌های مهر یا آبان عرضه خواهد شد. اما این تلویزیون به چه کار می‌آید و با آن چه کار‌هایی می‌توان انجام داد؟ در آن می‌توانید به صورت از راه دور پلی‌استیشن 4 خود را کنترل کنید و بازی‌های مختلف را بر روی صفحه نمایشی بزرگ انجام دهید. زمانی که سرویس استریم بازی پلی‌استیشن Now سونی به صورت آنلاین راه‌اندازی شد می‌توانید حتی بازی‌های PS3 را نیز انجام دهید. این محصول با قیمت 139 دلار و همراه با  دسته‌های کنترلی DualShock 3 به زودی قابل تهیه خواهد بود.

19. سرویس Cloud Tv سونی

4e8cb203-b1ca-4be7-87c0-29cee0b75898

سونی تصمیم دارد سرویس استریم کننده آنلاینی را در دسترس قرار دهد که هم‌اکنون در مراحل بتا قرار دارد و PlayStation Now نام دارد. اما سرویس دیگر این شرکت سرویس تلویزیون آنلاین است که هنوز نمی‌توان با اطمینان درباره آن صحبت کرد. آیا این سرویس جای تلویزیون‌های کابلی و ماهواره‌ای را خواهد گرفت یا استفاده دیگری خواهد داشت؟ گذشت زمان پاسخ خواهد داد.

20. تمام محصولات ریز و درشت دیگر همراه با انتظارات از 2015

medium-carousel-iphone-6-04-cd

قطعا غیر از محصولاتی که در بالا گفته شد، گجت‌های فراوانی هستند که در سال جاری میلادی و شمسی چشم‌مان به جمالشان روشن خواهد شد و هر کدام در تکامل دسته‌های خود پیش می‌روند؛ از این دسته محصولات می‌توان به ساعت هوشمند یا حتی ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ، سونی و ال‌جی اشاره کرد که در دسته محصولات پوشیدنی هر روز به رشد بیشتری می‌رسند و در نسخه‌های جدید به بازار عرضه می‌شوند.

جمع بندی

تلفن‌های میان رده بسیار و احتمالا نکسوس 6 را نیز می‌توان از دیگر هیجانات سال غنی 2014 برای پر بار کردن تکنولوژی نام برد. با شما همواره همراه خواهیم بود تا با یکدیگر رونمایی و عرضه محصولات جدید تکنولوژی را جشن بگیریم و همچون شما انتظار دستگاه‌ها و آپدیت‌های جدید را بکشیم. با زومیت همچنین در جریان مراسم IFA شهر برلین نیز همراه باشید تا یکی یکی رونمایی محصولات جدید را با شما باشیم و در 18 شهریور نیز به مراسم رونمایی آیفون 6 خواهیم پرداخت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات