لنوو از سه عضو جدید کامپیوترهای خانواده‌ی ThinkCentre خود پرده برداشت

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۳
مطالعه 4 دقیقه
اگرچه سیستم‌های دسکتاپ تجاری لنوو به اندازه‌ی خط محصولات لپ‌تاپ این شرکت تاثیر بزرگی بر کسب و کار غول چینی ندارند؛ اما همچنان به رسم دورانی که برند ThinkCentre در اختیار IBM بود، به حضور در بازار ادامه می‌دهند. اکنون لنوو سه مدل دیگر از کامپیوترهای دسکتاپ تجاری خود را معرفی کرده که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.
تبلیغات

 لنوو هم‌اکنون سه مدل جدید از کامپیوترهای سری ThinkCentre خود را در فرم‌فکتورهای مختلف با تاکید ویژه بر امنیت و پایداری معرفی کرده که کاربران تجاری را هدف قرار داده‌اند. مدل ThinkCentre E63z که در حقیقت یک PC از نوع All-in-one با اندازه‌ی 19.5 اینچی است امکان انتخاب مدلی با صفحه‌نمایش لمسی را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد. قیمت آغازین E63z تنها 479 دلار بوده اما مشخصا نسخه‌ی مجهز به سخت‌افزار قوی‌تر Core i3 اینتل و نیز صفحه‌نمایش لمسی از قیمت بالاتری برخوردار خواهد بود. مدل مجهز به پیکربندی i3 از خصوصیاتی نظیر پورت HDMI و نیز پرت شارژ سریع USB نیز به منظور شارژ سریع‌تر تبلت یا گوشی هوشمند شما بهره می‌برد. همچنین خصوصیت امنیتی CompuTrace نیز در این سیستم تعبیه شده است.

ThinkCentre E63z

و اما مدل ThinkCentre M53 که آخرین دسکتاپ تجاری جمع و جور لنوو است به کاربر امکان می‌دهد این سیستم کامپکت را با کیبرد USB تکمیل کرده و بصورت پیش‌فرض به PC Cloud Manager 3.0 نیز مجهز شده تا امکان مدیریت از راه دور سیستم را به سادگی فراهم کند. خصوصیات فنی این سیستم هنوز ارائه نشده اما PC Mag گزارش می‌کند که با یک پردازنده‌ی پنتیوم اینتل در این مدل سر و کار خواهیم داشت. مدل M53 از سطح قیمت 439 دلار به فروش می‌رسد و به گفته‌ی لنوو به زودی در دسترس خریداران قرار خواهد گرفت. لنوو مدعی است که مدل‌های جدید سری M و E با تمرکز بر قابلیت مدیریت و قابل اتکا بودن طراحی و توسعه یافته‌اند.

ThinkCentre M53

در نهایت نیز با مدل ThinkCentre M79 روبرو هستیم که در دو نسخه‌ی mini tower و فرم‌فکتور کوچک ارائه خواهد شد. هر دو مدل این سیستم‌ها از پردازنده‌ی سری A شرکت AMD بهره خواهند برد و حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD یا ترکیبی SSD و HDD را در اختیار خریداران خواهند گذاشت. انتخاب دیگری که در مقابل خریداران قرار دارد یک اتصال DisplayPort ثانوی است که امکان اتصال ۳ صفحه‌نمایش مجزا را به مدل M79 فراهم می‌کند. لنوو مدل M79 را با پشتیبانی از Trusted Platform Module (TPM) 1.2 ارائه کرده و به مدیران آی‌تی این امکان را می‌دهد که به کنترل و مدیریت این سیستم از راه دور بپردازند. همانند E63z، مدل M79 نیز از هم‌اکنون با قیمت پایه‌ی 449 دلار در دسترس قرار دارد. معاون ارشد و مدیر عمومی کسب و کار دسکتاپ لنوو می‌گوید:

کسب و کارها در تمامی سطح و اندازها به سیستم‌هایی منعطف، قابل اتکا و ایمن نیاز دارند تا بتوانند پاسخگوی نیاز حساس تعامل در محیط کسب و کار باشند. سیستم‌های دسکتاپ جدید سری ThinkCentre ما که در سطح قیمت مقرون به صرفه تولید شده‌اند امکان انتخاب از میان فرم‌فکتورها و پیکربندی‌های متنوعی را فراهم می‌کنند که نهایت انعطاف‌پذیری و بهینگی برای کاربر نهایی را در محیطی امن و قابل مدیریت به ارمغان می‌آورند.
ThinkCentre M79

هر دو مدل M53 و M79 به تکنولوژی Intelligent Cooling Engine 3.0 مجهز شده‌اند که ضمن مدیریت فن‌های دستگاه، سطح گرما و صدای آن‌ها را در حداقل میزان ممکن تنظیم می‌کند. هر عضو جدید خانواده‌ی ThinkCentre خصوصیت Smart USB Protection را فراهم می‌کنند که امکان کنترل و مدیریت پورت‌های USB را به مدیران آی‌تی شرکت‌ها می‌دهد تا کاربران بدون مجوز قادر به اتصال حافظه‌های جانبی و انتقال فایل از آن‌ها نباشند.

نظر شما در خصوص راهبرد تجاری لنوو برای تسلط بر بازار محصولات تجاری چیست؟ در دنیایی که همگان از بازار PC روی برگردانده‌اند به نظر می‌رسد این غول چینی به خوبی به نقش خود در این بازار واقف شده و تلاش دارد نهایت سود را از آن بدست آورد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات