ال‌جی با پشت سر گذاشتن سامسونگ اولین تلویزیون‌های 4K OLED را روانه‌ی بازار می‌کند

دوشنبه ۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
انگار زمانه واقعا عوض شده... برادر کره‌ای کوچک‌تر یعنی ال‌جی، روی دست برادر بزرگ‌تر خود یعنی سامسونگ بلند شده و اکنون اولین تلویزیون 4K OLED را در اندازه‌های 65 و 77 اینچی عرضه کرده است. ال‌جی از این مدل‌ها بعنوان آینده‌ی تلویزیون یاد کرده است.
تبلیغات

 تمام کسانی که موفق به دیدن تلویزیون‌های 4K از نوع OLED ال‌جی در نمایشگاه CES شده بودند به کیفیت خارق‌العاده‌ی تصویر آن اذعان داشتند. حال این دستگاه‌های اغوا کننده برای خرید عموم عرضه شده‌اند. البته به نظر می‌رسد که ال‌جی نسخه‌ی کوچک‌تر 55 اینچی این دستگاه‌ها را رها کرده و به جای آن شاهد عرضه‌ی دو نسخه‌ی 65 و 77 اینچی هستیم. ال‌جی اخیرا از تلویزیون OLED با اندازه‌ی 55 اینچی خود پرده برداشته که البته به رزولوشن Full HD مجهز شده و یارای پر کردن این جای خالی را نخواهد داشت.

تلویزیون‌های جدید ال‌جی با وجود اینکه از نوع منحنی هستند اما همچنان قابلیت نصب بر روی دیوار را دارند. ال‌جی همچنین از پلتفرم webOS خود نیز در این میان یاری جسته و دسترسی به اپلیکیشن‌های YouTube، نت‌فلیکس (در کیفیت 4K) و Hulu را نیز به سادگی فراهم می‌کند تا یک ست‌تاپ‌باکس اینترنتی بی نظیر داشته باشید. ال‌جی کیفیت تصویر تکنولوژی پنل OLED خود را بعنوان خصیصه‌ی اصلی این دستگاه‌ها و اهرم قوت آن‌ها در بازار برشمرده است. لازم به ذکر است که این تلویزیون‌ها در نمایشگاه IFA 2014 نیز در معرض نمایش قرار خواهند گرفت. هیون هویی ها، مدیرعامل بخش سرگرمی‌های خانگی سونی می‌گوید:

بعنوان قدم انقلابی بعدی در تکنولوژی نمایشگرها، OLED نقش بزرگی در شکل‌دهی مجدد صنعت ما بر عهده خواهد داشت. این را با اطمینان خاطر کامل می‌گویم که OLEDهای 4K صلاحیت لازم برای تغییر قواعد بازی را دارا هستند.

دو مدل 65 اینچی 65EC9700 و 77 اینچی 77EG9700 از همین هفته در کره‌ی جنوبی عرضه خواهند شد و در مدت زمان کوتاهی به بازارهای جهانی خصوصا آمریکا و اروپا راه خواهند یافت. ال‌جی هنوز صحبتی در خصوص قیمت دقیق این تلویزیون‌ها به میان نیاورده اما اطلاعات فاش شده‌ی پیشین به رقم سرسام‌آور 7000 دلار برای مدل 65 اینچی اشاره دارد. ال‌جی به زودی دریافت پیش‌سفارش برای این دستگاه‌ها را آغاز خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات