آیا مایکروسافت محصولی چون کروم‌کست را برای استریم ویدئو عرضه خواهد کرد؟

یک‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی گوگل با ساخت کروم‌کست ۳۵ دلاری خود و ورود به لیست پرفروش‌ترین گجت‌های آمازون، نشان داد که می‌توان با یک گجت ارزان‌قیمت و کاربردی نیز کارهای بزرگی انجام داد. براساس اسناد جدید FCC، به‌نظر می‌رسد مایکروسافت در نظر دارد تا همچون گوگل ابزاری را برای استریم ویدئو مخصوص ابزار‌های ویندوزی روانه‌ی بازار کند.
تبلیغات

همانطور که اشاره کردیم ردموندی‌ها درصدد توسعه‌ی ست‌تاپ‌باکسی برای کاربران ویندوزی خود هستند. براساس اسنادی که اخیرا منتشر شده، محصول جدید مایکروسافت که برای استریم ویدئوها مورد استفاده قرار خواهد گرفت، قابلیت‌هایی چون وای‌فای، پشتیبانی از HDMI و پورت USB‌ خواهد داشت که با وجود این موارد می‌توان ساختار آن را متفاوت با کروم‌باکس یا هر ست‌تاپ‌باکس دیگری خواند.

مطمئناً مایکروسافت از فناوری مشابه گوگل‌کست در محصول خود استفاده نخواهد کرد. براساس اطلاعاتی که برگرفته از اسناد مربوط به ارائه‌ی گواهی وای‌فای به این محصول است، مایکروسافت در محصول خود از فناوری میراکست برای انتقال محتوا از ویندوزفون یا لپ‌تاپ ویندوزی استفاده خواهد کرد. برخی از وبلاگ‌ها همچون Gigaom فناوری میراکست را همچون گوگل‌کست منعطف نمی‌دانند. برای مثال میراکست قابلیت لازم برای کنترل توسط چندین کاربر را همچون گوگل‌کست ندارد، هرچند سایر توانایی‌ها و ویژگی‌های یک سیستم استریم ویدئو همچون انتقال محتوای دیجیتال از تلفن‌هوشمند یا لپ‌تاپ به تلویزیون با استفاده از میراکست امکان‌پذیر است. هنوز اطلاعات روشنی در این مورد در دست نیست، اما شاید مایکروسافت محصول قدرتمندی را به بازار عرضه کند که در صورت پایین بودن قیمتش محصول گوگل را به چالش خواهد کشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات