زوم‌اَپ: Calorie Counter، اپلیکیشنی برای رژیمی‌ها!

یک‌شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
اضافه وزن دارید؟ سبک زندگی کم تحرکی دارید؟ فرصت برای ورزش کردن ندارید؟ مشکلی نیست. هر کسی با هر شرایطی می‌تواند تا حدی میزان کالری دریافتی و مصرفی خود را کنترل کند تا اندامی متناسب‌تر و جسمی سالم‌تر داشته باشد. Calorie Counter اپلیکیشنی برای همین کار است.
تبلیغات

مشکل چاقی و اضافه وزن روز به روز در کشور ما بیشتر و بیشتر می‌شود. خود من یکی از افرادی هستم که اضافه وزن آزارم می‌دهد. مجبورم اکثر اوقات روز را بدون تحرک پشت رایانه بنشینم و بیشترین تحرکم در این مدت، حرکت انگشتان بر روی کیبورد است تا اخبار و مقالات زومیت را برای شما زومیتی‌های عزیز آماده کنم. به دلیل مشغله کار و درس و دانشگاه و... نیز فرصتی برای ورزش کردن و تحرک بیشتر ندارم. با این حال هنوز راهی برای کم کردن وزن و بهبود وضعیت سلامتی وجود دارد. با استفاده از اپلیکیشن‌هایی که کار شمارش کالری‌های دریافتی و مصرفی را آسان‌تر کرده‌اند می‌توان به آرامی وزن را پایین‌تر آورد.

Calorie Counter اپلیکیشنی از MyFitnessPal است که در بین اپلیکیشن‌های حوزه رژیم غذایی و شمارش کالری‌ها محبوب‌ترین است. برای استفاده از این اپ کافی است یک حساب کاربری بسازید و مشخصاتی که از شما خواسته می‌شود را وارد کنید. این اپلیکیشن سه حالت مختلف دارد که در ابتدای کار می‌توانید آن را انتخاب کنید: کاهش وزن، حفظ وزن کنونی، افزایش وزن. ما بر روی قابلیت کاهش وزن آن تمرکز خواهیم کرد، چرا که در حالت‌های دیگر نیز روال به همین شکل است. البته برای افرادی که به دنبال افزایش وزن هستند اپلیککیشن‌های مفیدتری وجود دارد که به زودی در یک زوم‌اپ مجزا برترین‌شان را معرفی خواهم کرد.

zoomapp-caloriecounter-1

پس از ساخت حساب کاربری و وارد کردن مشخصات اپلیکیشن از شما می‌خواهد که بگویید تمایل دارید برنامه‌تان به چه صورت باشد. آیا می‌خواهید رژیم سختی در پیش بگیرید یا قصد دارید رژیم غذایی سبک‌تر و نرمال‌تری را دنبال کنید. پیشنهاد من این است که گزینه Recommended را انتخاب کنید که استانداردترین حالت ممکن است. می‌توانید دوستانی که در فیسبوک یا لیست مخاطبین شما از این اپلیکیشن استفاده می‌کنند را پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار کنید یا دوستان دیگری را به استفاده از این اپلیکیشن دعوت کنید. پس از انتخاب برنامه کاهش وزن دیگر کار ویژه‌ای نباید انجام دهید. فقط کافی است مواد مصرفی روزانه‌تان را از میان لیست جامع مواد غذایی که در این اپلیکیشن وجود دارد انتخاب کرده، مقدار آن را مشخص کنید تا کالری دریافتی از غذای مصرفی‌تان مشخص شود. همچنین اگر فعالیت ورزشی داشته‌اید می‌توانید میزان کالری مصرفی از آن فعالیت را به راحتی محاسبه کرده و به برنامه روزانه‌تان اضافه کنید. دقت کنید که اگر به دنبال کاهش وزن طبق برنامه هستید، نباید اختلاف کالری دریافتی و مصرفی بیش از مقدار مقرر شده در برنامه‌تان شود. اگر هم غذای مصرفی شما در لیست مواد غذایی موجود نبود می‌توانید میزان کالری آن را با یک جستجوی ساده در اینترنت پیدا کرده و به صورت دستی وارد کنید. 

zoomapp-caloriecounter-2

از امکانات جذاب این اپلیکیشن می‌توان به ارائه ریز و دقیق نوع مواد معدنی، ویتامین‌ها، کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها و پروتئین رسیده به بدنتان در یک جدول اشاره کرد. می‌توانید رژیم غذایی خود را از پیش تعیین کنید و آن را وارد کنید تا خود را مجبور کنید بیش از آن چیزی نخورید. می‌توانید اهداف تعیین شده را در لحظه که می‌خواهید مشاهده کنید تا انگیزه بیشتری برای ادامه رژیم غذایی پیدا کنید.

امکان اتصال به ابزارهای پوشیدنی گام‌شمار، مثل Fitbit یا دستبند Jawbone در این اپلیکیشن وجود دارد تا گام‌های شما شمرده شده و به عنوان کالری مصرفی‌تان محاسبه گردد. وقتی می‌خواهید ماده غذایی را مصرف کنید، می‌توانید به جای وارد کردن نوع و اندازه آن ماده، بارکد آن را از طریق بارکدخوان یکپارچه درون این اپلیکیشن بخوانید تا آن ماده غذایی به رژیم روزانه‌تان اضافه شود.

Calorie Counter برای اندروید و iOS ارائه شده و کاربران این دو پلتفرم می‌توانند از امکانات و ویژگی‌های پیشرفته این اپلیکیشن بهره‌مند شوند. خوشحال می‌شویم تجربه خود در استفاده از این اپلیکیشن را با ما در میان بگذارید.

 

اپلیکیشن‌های محبوب خود را از طریق ایمیل app@zoomit.ir با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات