Neoji سامانه‌ی هوشمند امنیتی به همراه ویژگی‌های هوشمندسازی خانه

شنبه ۱ شهریور ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
تاکنون احتمالا سامانه‌های امنیتی زیادی را دیده‌اید که با قیمت‌های بسیار بالایشان هر کسی را فراری می‌دهند. سامانه‌های کنترلی و هوشمندسازی خانه نیز امروزه کم کم در حال ورود به خانه‌ها هستند. Neoji نام سامانه‌ی هوشمندسازی خانه‌ای است که می‌تواند تمامی این ویژگی ها را یکجا در اختیارتان قرار دهد. تا شما بتوانید با خیال راحت از روی صندلی راحتی خود یا هر جای دیگری که هستید به کمک ابزار اندرویدی یا iOS خود خانه‌ی خود را تحت کنترل داشته باشید.
تبلیغات

تیم مهندسی فرانسوی پشت این ابزار هم اکنون کمپین Indiegogo را به راه انداخته‌اند که در آن قرار است این محصول را از حالت نمونه‌ی اولیه به محصول صنعتی با تولید انبوه برسانند. هدف نهایی مالی آن‌ها جذب 100,000 دلار است که البته سرمایه‌گذاران حتی در صورت نرسیدن به این هدف نیز آن‌ها با جذب سرمایه شروع به کار خواهند کرد.

Neoji برای خدمت رسانی به کاربر از حسگرهای تشخیص حرکت، میکروفون‌ها و قابلیت تشخیص صدا به همراه الگوریتم‌های یادگیری ماشین بهره می‌برد تا کاربر را از هر اتفاقی در خانه مطلع کند. چه کودک خردسال شروع به گریه کند یا سالمندی به زمین بیافتد یا حتی صدای ناآشنایی از درون خانه شنیده شود شما هشدار مربوط به آن را دریافت خواهید کرد. به گفته‌ی سازندگان الگوریتم‌های به کار رفته در این ابزار قابلیت یادگیری و سازگار شدن با محیط خود را دارند. بنابراین نیازی نیست نگران هشدارهای بی مورد این ابزار مثلا در مورد صدای حیوان خانگی خود باشید. در نتیجه‌ شما هر چه بیشتر با این ابزار کار کنید، هوشمندتر شده و شما را بهتر یاری خواهد کرد.

علاوه بر ویژگی‌های امنیتی این ابزار به حسگرهای دیگری نیز مجهز است تا بتواند میزان کیفیت هوا، دما رطوبت یا تغییرات ناگهانی آن‌ها را اندازه گیری کرده و برای شما ارسال کند. این حسگرها شما را از خطرات احتمالی موجود در خانه آگاه خواهند کرد.

هم چنین این ابزار می‌تواند به عنوان یک مرکز کنترل برای کنترل دمای محیط، میزان نور یا مصرف انرژی به کمک شما بیاید. جهت راحتی کار این ابزار از بسیاری از استانداردهای وایرلس همچون iBeacon، Zigbee، 6LoWPAN و ... پشتیبانی می‌کند. نسخه‌ی ویژه‌ی این ابزار نیز به همراه یک دوربین داخلی عرضه می‌شود که قابلیت تحت نظر گرفتن محیط به صورت 180 درجه‌ای را داراست و می‌تواند به طور بصری شما را از هر اتفاق غیر معمولی آگاه کند.

در خصوص دامنه‌ی عمل نیز این ابزار قادر است یک تا دو اتاق را همزمان زیر نظر داشته باشد، البته دوربین قرار نیست پشت دیوارها را هم مشاهده کند. این محدودیت این ابزار را برای زیر نظر داشتن کل خانه به ابزاری گران قیمت تبدیل می‌کند. نسخه‌ی مخصوص مشتری این ابزار هم اکنون 299 دلار قیمت گذاری شده است که البته نسخه‌ی مخصوص توسعه دهندگان آن 499 دلار قیمت گذاری شده است.

با وجود طیف وسیع ویژگی‌ها و عملکردها، ساختن و توسعه‌ی چنین ابزاری تا رسیدن به محصولی قابل اتکا و مفیدفایده قدری دشوار به نظر می‌رسد کاری که تیم سازنده قرار است آن را تا سال آینده به سرانجام برساند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات