بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی

پنج‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
مطالعه 20 دقیقه
گوشی بزرگ Xperia T سونی که برای رقابت در بازار فبلت ها عرضه شده توان رقابت با گلکسی نوت سامسونگ و دیگر رقبا را دارد؟
تبلیغات

روز به روز بر تعداد علاقه‌مندان تلفن‌های سایز بزرگ یا همان فبلت‌ها افزوده می‌شود. در همین راستا تولیدکنندگان فعال در این حوزه‌ نه‌تنها نسبت به ارائه فبلت‌های رده‌بالا اقدام کرده‌اند بلکه سعی نموده‌اند محصولاتی را برای بخش میانی بازار نیز عرضه کنند. سونی یکی از این تولیدکنندگان است که فبلت‌های سری Xperia T را برای بخش میانی بازار تولید کرده است.

با توسعه‌ی ارتباطات و ورود اینترنت به زندگی روزمره نیاز به تلفنی که بتواند از پس نیازهای جدید کاربران بر آید به شدت حس می‌شود. با توسعه‌ی امکان اتصال به شبکه‌ی دیتا در کشورمان تمام افراد خانواده به راحتی می‌توانند از طریق یک تلفن هوشمند با دوستان و آشنایان در ارتباط باشند و در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند. همین عامل باعث نیاز به صفحه نمایش بزرگ در تلفن‌های میان رده شده است.

سونی که به ساخت تلفن‌های با کیفیت مشهور است سعی کرده کیفیت بالای مهندسی و طراحی تخت پرچمدارانش را در رده‌ی میانی محصولاتش نیز حفظ کند؛ اما با تعدیل مشخصات فنی امکان تهیه‌ی آن را برای همه فراهم کند. قبل از این سونی با فبلت ۶ اینچی T2 Ultra این بازار را هدف گرفته بود که با عرضه‌ی Xperia T3 که مشخصاتی نزدیک به برادر بزرگترش بجز اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش را دارد، قصد دارد افرادی را که به دنبال تلفنی قابل حمل‌تر هستند راضی کند. تلاش سونی برای رفع اشکالات نسخه‌های قبلی محصولاتش به وضوح در تولیدات جدید این شرکت مشهود است. به نظر می‌رسد آن‌ها عزم خود را جزم کرده‌اند تا سهمی لایق سال‌ها تجربه و برند سونی را در بازار تلفن‌های همراه به دست بیاورند.

طراحی

سونی در Xperia T3 هم از همان زبان طراحی Omni Balance استفاده کرده است. گوشی سونی اکسپریا T3 از روبرو بسیار شبیه به پرچمدار سونی یعنی Z2 به نظر می‌رسد. طراحی دستگاه مسطح است و بطور کامل با شیشه پوشانده شده است. در قسمت فوقانی آن برند سونی و پس از آن دریچه‌ی خروجی صدا برای مکالمه‌ی تلفنی به چشم می‌خورد. چراغ LED هشدارها نیز در این قسمت تعبیه شده است. متاسفانه در این تلفن هم مثل اکثر ساخته‌های سونی با حاشیه‌ی زیادی در کنار نمایشگر مواجه می‌شویم. همین عامل باعث می‌شود تا T3 با صفحه نمایش ۵.۳ اینچی حتی کمی‌بزرگ‌تر از G3 با صفحه نمایش ۵.۵ اینچی باشد. اما خبر خوب این که سونی توانسته ضخامت این تلفن را به شکل محسوسی کاهش دهد و به ۷ میلیمتر برساند. از نظر باریکی، تلفن T3 نه تنها بین تلفن‌های میان‌رده بلکه بین تلفن‌های رده بالا نیز در سطح بسیار خوبی قرار دارد. 

بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی

قسمت جلویی T3 کاملا با شیشه‌ پوشیده شده است. سونی بر خلاف اکثر تولید کنندگان تلفن‌های هوشمند از شیشه‌های گوریلا گلس استفاده نمی‌کند و در عوض از تولیدات شرکت ژاپنی شیشه‌ی Asahi به نام Dragontrail بهره می‌برد که کیفیت بسیار خوبی دارند و در این زمینه از بقیه‌ی تولید کنندگان چیزی کم ندارند. لبه‌های شیشه‌ی نمایشگر با نواری فلزی سیاه رنگی محافظت می‌شوند. این قاب فلزی چهار گوش بوده و فقط اندکی در گوشه‌ها گرد شده است. کناره‌های T3 از ۴ طرف با نواری استیل درخشانی پوشانده شده که به لوکس بودن دستگاه افزوده است. درست در میانه‌ی سمت راست دستگاه دکمه‌ی معروف پاور سونی نقش بسته است.

پایین‌تر از آن دکمه‌ی فلزی تنظیم صدا و بعد از آن دکمه‌ی اختصاصی ۲ مرحله‌ای شاتر قرار گرفته است. هر ۳ دکمه دقیقا همان جایی قرار دارند که اگر گوشی را در دست راست بگیرید با کف دست پوشیده می‌شود به همین دلیل برای کم و زیاد کردن صدا باید از دو دست استفاده شود. لبه‌ی دکمه‌ها به خاطر فلزی بودن کمی تیز هستند اما عملکرد مناسبی دارند و بدون مشکل می‌توان آن‌ها را فشار داد. بالاتر از دکمه‌ی پاور درپوشی قرار دارد که زیر آن ورودی کارت حافظه و سیم‌کارت تعبیه شده است. مثل بقیه محصولات سونی این درپوش هم به خوبی در جای خود قرار می‌گیرد تا از دید کاربر مخفی می‌شود. سیم کارت و کارت حافظه با فشار در محل خود قرار می‌گیرند و با فشار بعدی بیرون می‌آیند.

مشخصات فنی Xperia T3 سونی

  • صفحه نمایش 5.3 اینچ  IPS Triluminos با رزولوشن ۷۲۰ ر ۱۲۸۰ پیکسل و تراکم 277 پیکسل در اینچ
  • حافظه رم 1 گیگابایت
  • حافظه ذخیره‌سازی ۸ گیگابایت به همراه درگاه میکرو SD
  • دوربین 8 مگاپیکسل با فلاش LED و فوکوس اتوماتیک
  • سیستم‌عامل اندروید 4.4.2
  • پردازنده Qualcomm مدل Snapdragon 400 با چهار هسته 1.4 گیگاهرتز و گرافیک Adreno 305
  • باتری 2500 میلی آمپر ساعت و قابلیت Stamina
  • بلوتوث، وای فای دو بانده 802.11b/g/n و LTE
  • ابعاد 150.7 در 77 در 7 میلی‌متر
  • وزن 148 گرم
  • قیمت گوشی سونی حدود ۱٫۳۰۰٫۰۰۰ تومان

در لبه‌ی بالایی فقط ورودی هدفون را می‌بینیم و در سمت چپ نیز ورودی Micro USB برای شارژ و اتصال به کامپیوتر قرار گرفته است. در لبه‌ی پایینی فقط ورودی صدا در هنگام مکالمه و محل اتصال آویز وجود دارد. لبه‌های اکسپریا T3 مقداری بیرون آمده‌اند و تیز هستند که کمی دست را اذیت می‌کند. البته اگر از محافظ‌های پلاستیکی استفاده شود این مشکل حل می‌شود. پشت دستگاه از پلاستیک مات با کیفیتی ساخته شده که اصطکاک خوبی با دست دارد و به خوبی به دست می‌چسبد تا تلفن از دستتان سُر نخورد. در پشت دستگاه ابتدا دوربین ۸ مگاپیکسل به همراه فلش دیده می‌شود سپس نماد NFC و نشان SONY که برخلاف ظاهر فلزی، چاپ شده است و ممکن است پس از مدتی استفاده رنگش از بین برود.

در قسمت پایین نیز نماد Xperia درج شده و در زیر آن شکاف خروج صدای اسپیکر وجود دارد. باطری T3 قابل تعویض نیست. جنس بدنه‌ی پشت T3 از پلاستیک نرمی است که به راحتی خط نمی‌افتد. با وجود اینکه بدنه‌ی پشتی به رنگ مات است اما با این حال خوشبختانه اثر انگشت را جذب نمی‌کند. البته بر خلاف آن، شیشه‌ی جلویی بسیار مستعد جذب چربی است. ضخامت کم این دستگاه باعث می‌شود T3 به راحتی در جیب شلوار جا شود و دوره‌ی استیل درخشان ظاهری لوکس به دستگاه داده است.

بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی

T3 در نگاه اول از نظر ظاهری تفاوت خاصی با نسل قبلی نمی‌کند، اما اگر دو تلفن را بدست بگیرید متوجه تغییرات مثبتی که در این تلفن ایجاد شده، خواهید شد. مثلا باریک شدن لبه‌ها و تغییر جنس پوشش پشتی دستگاه باعث بهبود جلوه‌ی ظاهری تلفن شده‌اند و علاوه بر آن تاثیر محسوسی را بر روی ارگونومی این تلفن داشته‌اند. در کل T3 از نظر ظاهری بسیار بالاتر از کلاس تلفن‌های میان رده است که عموما از جنس پلاستیک کم‌کیفت روانه بازار می‌شوند. وقتی این تلفن را در دست می‌گیرید به هیچ‌وجه حس یک کالای ارزان قیمت به شما منتقل نمی‌شود و شاید همین عامل باعث شود تا بسیاری از علاقمندان فبلت‌ها که به شکل و شمایل ظاهری و کیفیت ساخت اهمیت می‌دهند، جذب این محصول شوند.

صفحه نمایش

سونی در مصولات جدید خود از صفحه نمایش‌های بسیار با کیفیت‌تری نسبت به نسل گذشته استفاده کرده است. T3 نیز از این رویه پیروی می‌کند. نمایشگر ۵.۳ اینچی IPS این گوشی رنگ‌ها را بسیار خوب و واقعی نمایش می‌دهد. رنگ سفید آن دقیق است و مشکی را نیز به شکل عمیق و قابل قبولی نمایش می‌دهد. به لطف نور پس زمینه‌ی قوی در زیر نور مستقیم نیز به مشکلی بابت خوانایی در T3 برخورد نکردیم.

بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی

ویژگی تنظیم اتوماتیک مقدار نور صفحه نمایش در این تلفن، به سرعت مقدار نور را بنا بر روشنایی محیط تنظیم می‌کند. از آنجایی که T3 به پنل IPS LCD مجهز شده، زاویه دید نمایشگر آن خوب است، اما در بعضی از زوایا کمی تغییر رنگ دیده می‌شود. میزان حدقل نور پس زمینه در این تلفن کمی زیاد است پس اگر عادت دارید شب‌ها قبل از خواب و درمحیط تاریک با تلفن‌تان به مطالعه بپردازید احتمالا به عینک دودی نیاز پیدا خواهید کرد! با وجود این که این نمایشگر از وضوح 1080p بهره نمی‌برد، اما خوانایی مناسبی دارد و فونت‌ها واضح و به خوبی قابل مشاهده هستند. تنها اشکالی که در این قسمت وجود دارد همان حاشیه‌های زیاد و بی کاربرد مخصوصا در بالا و پایین تلفن است. تراکم پیکسل‌ها نیز با وجود آنکه رزولوشن این تلفن 720p، آزاردهنده نیست و به سختی می‌توان پیکسل‌ها را از یکدیگر تشخیص داد.

هدفون و اسپیکر

اسپیکر T3 که در پشت آن تعبیه شده، حجم صدای متوسط و شفافیت خوبی دارد که باعث می‌شود در مکالمات و بازی‌ها مشکلی احساس نشود. متاسفانه هدفون عرضه شده با دستگاه کیفیت بالایی ندارد و اگر از طرفداران موسیقی هستید برای استفاده از T3 باید به فکر تهیه هدفون بهتری باشید. ما در تست‌هایمان از هدفون سونی داخل گوش Creative 630i استفاده کردیم، کیفیت صدای خروجی بسیار راضی کننده بود. شفافیت خوب و بیس قوی صدایی زنده و موسیقی با کیفیتی را ارائه می‌کند. میزان بلندی صدا خیلی زیاد نیست اما هرگز به صدای بیشتر از حداکثر نیاز نداشتیم.  نکته‌ی جالب قابلیت نرم‌افزاری پلیر واکمن سونی است که با اتصال هدفون به پخش موزیک می‌پردازد و به خوبی اطلاعات آلبوم‌ها را از اینترنت دانلود می‌کند. همچنین دکمه‌ی سخت افزاری تعبیه شده بر روی هدفون آیفونی کریتویو حتی بهتر از خود آیفون عمل می‌کند و با فشردن بدون معطلی موسیقی را پخش یا قطع می‌کند و احتیاجی به تکرار چند باره ندارد.

نرم‌افزار

برخلاف تولید کنندگانی مثل سامسونگ، سونی دست‌کاری زیادی را در اندروید انجام نمی‌دهد. رابط کاربری T3 بسیار نرم و زنده است و خبری از نرم افزارهای رنگارنگ و حجیم نیست. تلفن پاسخگویی مناسبی دارد و بین صفحات خانگی و منوها به نرمی و سرعت حرکت می‌کند. تجربه‌ی کار با سونی شباهت زیادی به نسخه‌ی اصلی گوگل در تلفن‌های سری نکسوس دارد که البته با کمی تغییرات زیبا و کاربردی همراه شده است.

قفل صفحه نمایش به صورت آکاردئونی با حرکت به بالا یا پایین باز می‌شود. صفحه خانگی سونی همان آیکون‌های قدیمی را دارد. در پایین صفحه ۳ دکمه‌ی راهبری اندروید قرار گرفته و با کشیدن انگشت از بالا به پایین نوتیفیکیشن‌ها و تنظیمات سریع نمایان می‌شوند. با تغییری که سونی در رابط کاربری به وجود آورده حالت انیمیشنی زیبا و سریعی هنگام باز کردن برنامه‌ها و یا گذر از یک برنامه به برنامه‌ی دیگر و همچنین انتخاب چک‌باکس‌ها داریم. سونی در بخش تنظیمات، قسمتی را به قالب‌های گرافیکی اختصاص داده که با نصب تم‌های اختصاصی اکسپریا تغییرات گسترده‌ای را می‌توان در رابط کاربری به وجود آورد. از تغییر تصویر پیش زمینه و شکل کلیدهای راهبری گرفته تا رنگ منو و فونت‌ها و دیگر تنظیمات سیستم عامل.

بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی

در زیر منوی اپلیکیشن‌های اخیرا اجرا شده، چند آیکون وجود دارد که هرکدام اپلیکیشن کاربردی کوچکی را در قسمتی از صفحه باز می‌کنند و بدون خروج از اپلیکیشن کنونی می‌توانید مثلا از ماشین حساب استفاده کنید.

نرم‌افزارهای سنتی سونی مانند پلیر واکمن و آلبوم و یک خبر رسان نیز از قبل نصب شده اند. اپلیکیشن پیام کوتاه ساده و زیبا طراحی شده و همان شکلک‌های ارجینال اندروید را دارد. صفحه کلید سونی به خوبی زبان فارسی را ساپورت می‌کند و غلط گیر خوبی دارد اگر چه با استفاده از آن نوشته‌ها کتابی خواهند شد. متاسفانه یک ایراد در اپلیکیشن پیام رسان وجود دارد و آن نوشتن فارسی از چپ به راست است که با نصب یکی از اپلیکیشن‌های متنوع پیام رسان از فروشگاه گوگل این مشکل حل خواهد شد.

بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی
بررسی تلفن میان رده‌ی Xperia T3 سونی

ویدئو پلیر اکثر فرمت‌ها را به خوبی نمایش می‌دهد و بدون نیاز به برنامه‌ی جانبی دستگاه به خوبی از پس نیازهای مولتی مدیای شما بر خواهد آمد. نرم افزار جهت یابی گارمین به صورت پیش فرض بر روی دستگاه نصب شده که البته ۳۰ روزه است. دستگاه هم از GPS‌ و هم GLONASS که نسخه‌ی روسی GPS است پشتیبانی می‌کند ولی در تست‌های ما با کمی تاخیر مکان‌مان را پیدا کرد. سونی نرم‌افزاری به نام my Xperia در T3 تعبیه کرده که در صورت ارتباط با شبکه می‌تواند محل تلفن را بگوید یا حتی صدایی ایجاد کند تا تلفن خود را پیدا کنید.

قابلیت‌های رابط کاربری سونی را پیش‌تر در بررسی پرچمدار اخیر سونی توضیح داده‌ایم و شما می‌توانید با مراجعه به مقاله  بررسی تلفن Xperia Z2 با آنها آشنا شوید.

دوربین

با این که دوربین ۸ مگاپیکسل T3 نسبت به نسل قبل از رزولوشن کمتری برخوردار است، اما کیفیت قابل قبولی ارائه می‌کند و به فلاش ال‌ای‌دی نیز مجهز شده است. با وجود این دوربین متوسط جالب است که دکمه‌ی دو مرحله‌ای اختصاصی شاتر وجود دارد. با فشار دادن دکمه‌ی شاتر پس از کمی مکس دوربین روشن می‌شود و رابط کاربری زیبای دوربین سونی با افکت‌ها و تنظیمات مختلف همراه افکت‌های واقعیت افزوده‌ی مختلف به چشم می‌آید. دکمه‌ی فیلمبرداری در کنار دکمه‌ی بزرگ عکسبرداری تعبیه شده و در هنگامی فیلمبرداری نیز می‌توان عکس گرفت. تنظیماتی برای تغییر وضوح عکس یا فیلم در رابط دوربین سونی پیدا نکردیم و دستگاه همیشه با بالاترین کیفیت تصویر برداری خواهد کرد. فوکوس خودکار سرعت بالایی ندارد ولی به خوبی عمل می‌کند. دوربین در برابر لرزش دست حساس است و به سادگی عکس‌ها مات خواهند شد. در ادامه به چند نمونه از تصاویر گرفته شده با این تلفن توجه کنید.

نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین این تلفن را می‌توانید در زیر مشاهده کنید. برای مشاهده تصاویر در ابعاد واقعی نیز به صفحه فلیکر زومیت مراجعه کنید.

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، دوربین به خوبی قادر به ضبط تصاویر مخصوصا در محیط‌های پرنور است. در کل کیفیت تصویر برداری دوربین برای یک تلفن میان رده بسیار خوب است و جزییات تصویر به خوبی ضبط شده و تصاویر از نویز نسبتا کمی برخوردارند.

باتری

سونی در این دستگاه از باتری ۲۵۰۰ میلی آمپر ساعت استفاده کرده است. با توجه به مصرف کم پردازنده‌ی اسنپدراگون ۴۰۰ و بهینه‌سازی هایی که سونی در پشت پرده‌ی اندروید انجام داده T3 زمان زیادی را با یک بار شارژ روشن می‌ماند. ما با استفاده‌ی معمولی توانستیم بیشتر از ۱.۵ روز با یک بار شارژ از T3 استفاده کنیم. در آزمایش‌های روتین زومیت یک فیلم 720p را در حالی که تمامی شبکه‌های ارتباطی خاموش شده بود و روشنایی صفحه نیز روی 50 تنظیم شده بود، پخش نمودیم و در این حالت، T3 کمی بیشتر از ۹ ساعت دوام آورد.

همچنین در تست Battery Benchmark این تلفن توانست حدودا ۱۱ ساعت دوام بیاورد.

قدرت و بازده

سونی از پردازنده‌ی ۴ هسته‌ای اسنپدراگون ۴۰۰ در این تلفن استفاده کرده است که برای یک تلفن میان رده مناسب به نظر می‌رسد. سیستم عامل T3 نسخه‌ی ۴.۴۲ اندروید است. T3 دارای یک گیگابایت حافظه رم و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 305 است. سونی اپلیکیشنی را برای آپدیت‌های نرم‌افزاری روی T3 نصب کرده که به صورت جدا از فروشگاه گوگل می‌تواند سیستم عامل یا برنامه‌های کاربردی سونی را به روز رسانی کند. از آنجایی که T3 به یک صفحه نمایش 720p مجهز شده، پردازنده‌ی S400 به سادگی قادر به پردازش تصاویر در این رزولوشن است و دستگاه سرعت خوبی دارد و به نرمی به دستورات کاربر پاسخ می‌دهد.

حافظه‌ی داخلی این تلفن ۸ گیگابایت است که فقط ۴.۹ گیگابایت آن قابل دسترسی است. متاسفانه راهی برای انتقال برنامه‌ها به کارت حافظه وجود ندارد و با نصب چند برنامه با پیام محدودیت فضا مواجه شدیم. رم T3 یک گیگابایت است که اگرچه در کارهای معمولی مشکلی ایجاد نمی‌کند، اما مشخص است که در نرم‌افزارهای حجیم و بازی‌ها دستگاه کمی کند می‌شود. بدون باز بودن برنامه‌ای در پس زمینه فقط حدود ۲۰۰ مگابایت رم خالی وجود دارد. در بازی‌ها توانستیم Asphalt 8 و Temple Run 2 را به خوبی اجرا کنیم، اما در اجرای Minion Rush با افت فریم مواجه شدیم که به احتمال زیاد به خاطر کمبود رم این مشکل ایجاد شده است. در هنگام بازی‌ها یا فیلم‌برداری قسمت فوقانی T3 به شکل محسوسی گرم می‌شود. البته گرم شدن تلفن‌ها در زمان اجرای دستورات محاسباتی سنگین در اکثر تلفن‌ها وجود دارد. از آنجایی که T3 ضخامت کمی دارد احتمالا گرما نیز به همین دلیل به خوبی انتقال پیدا نمی‌کند.

در ادامه می‌توانید نتایج بنچمارک‌های سخت‌افزاری T3 را ببینید:

تلفن / تبلت

AnTuTu3

AnTutu4

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

HTML 5 / Metal

CF Bench v1.2/v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

Sony T3

18,120

19,548

92.125

269.436

10,218

5,848

1,230

615

18,485

496

1116.3ms

LG G3

21,835

32,780

200.01

473.20

25,412

16,485

1,414

847

27,131

847

993.02ms

HTC Desire 816

19,625

21,417

100.761

289.869

13,145

5,910

1,290

666

18,822

523

Xperia M2 Dual

16,687

17,169

88.246

257.506

8,448

5,713

2,022

541

15,468

288

LG L90 Dual

13٫111

14٫440

75.594

201.033

8٫165

5٫231

981

504

12٫731

450

LG L70 Dual

11985

12٫701

63.366

147.565

5٫401

4٫286

1٫004

490

6,823

330

Galaxy Tab 10.5 Snapdragon - LTE

29,370

35,075

369.31

608.905

18584

13,685

1714

1177

32,492

854

Galaxy Tab 8.4 Exynos - Wifi

28,684

33,778

 386.32

694.10

 19,162

 13,896

1706

1176

32,778

 835

Xperia Z2

31,030

32,579

382

547

17,975

18,019

1,504

33,361

32,931

1,037

Xperia Z2 Tablet

31,250

32,850

399.22

785.97

 18,458

 18,786

1,499

1,139

 35,707

36,801

1,110

807.2ms

HTC One M8

34,233

36,727

350.76

807.10

23,792

19,152

1618

1272

36,690

36,727

1036

Farassoo Fast 712

15,537

18,154

54

118

5,067

 3,982

1,898

488

11,437

14,059

261

Xperia T2 Ultra

17,713

19,570

101.30

300.19

9,400

-

2,019

589

11,462

17,736

411

Samsung Galaxy S5

32,335

436.63 / 512.66

23050

-

1521 / 1261

47003

 

LG G Pro Lite Dual

6,927

48.3 / 69.3

3,886

-

1,596 / 443

6,189

 

Xperia Z1 Compact

34,558

420 / 702

20,661

-

2,806 / 1,177

33,893

 

Xperia C

13,757

38 / 148

3,950

-

1,553

13,278

 

 Nexus 5

 23,593

 660 / 346

9,179

-

 2,085 / 1,206

 22,280

 

Galaxy Note 3

 32,108

 420 / 870

20,056

-

 2,490

 24,250

 

LG G Pad 8.3

21,796

300 / 794

12,083

-

2,498 / 731

25,720

 

Padfone Infinity 2

35,609

381 / 722

22,352

-

2892 / 1191

32150

 

FonePad 7

19,548

102.0/216.5

 5,649

-

1,857 / 623

6,549

 

Xperia M

9,120

 

94.9/142.3

4254

-

1780

8,765

 

LG G2

31,856

430.0 / 950.0

19,270

-

2,798

36,050

 

Xperia Z1

30,861

463.0/936.0

20,592

-

2,658

32,809

 

Xperia Z Ultra

29,750

405.0/864.0

18,530

-

3,005

32,021

 

Padfone Infinity

24,050

 310.0/670.1

12,125

-

 2,410

 24,890

 

Hyundai T10

15,803

54.0/155.0

4,020

-

1,750

12,061

 

Xperia Tablet Z

20,495

210/608

7,610

-

2,259

18,037

 

Galaxy S4 - Octa

26,151

781.0

12,396

-

2,062

18,730

 

آزمایش AnTuTu

AnTuTu تمام بخش‌های سخت‌افزار شامل حافظه‌ رم، حافظه ذخیره سازی،‌ پردازنده و GPU را مورد آزمایش قرار می‌دهد و یک امتیاز کلی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد. CPU بیشترین تاثیر را در کسب امتیاز بهتر در AnTuTu دارد.

Linpack

لین‌پک از طریق اجرای دستورات محاسباتی ریاضی، قدرت پردازنده در اجرای دستورات ریاضی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. هرچه امتیاز بالاتر باشد نشان از قدرت بیشتر پردازنده در محاسبات عددی است. لین‌پک حتی برای محاسبه توان پردازشی سوپر کامپیوترها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Quadrant 2

در این بنچمارک، پردازنده اصلی (CPU)، ورودی و خروجی‌ها و پردازنده گرافیکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و امتیاز ارائه شده در واقع برآیند امتیاز این سه بخش اصلی است.

BaseMark OS II

بیس‌مارک نیز کلیه سخت‌افزار یک گجت را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در این بنچمارک نیز تمرکز اصلی بر روی قدرت پردازنده است. بیس‌مارک حتی قدرت تک هسته و چند هسته‌ی پردازنده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. هر چه امتیاز بیشتر باشد بهتر است.

3D Mark: Ice Storm

3D Mark یکی از معتبرترین نرم‌افزارهای بنچمارک در دنیای PC است که از چندی پیش به دنیای موبایل نیز راه یافته است. در این نرم‌افزار تمرکز اصلی بر روی قدرت پردازنده گرافیکی (GPU) است. هرچه امتیاز بالاتر باشد، محصول قدرت پردازش گرافیکی بیشتری دارد و قادر است به شکل بهتری بازی‌های گرافیکی را اجرا کند.

Vellamo

در این بنچمارک بخش‌های مختلف سخت‌افزار مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار عملکرد سیستم‌ را در وب‌گردی، اجرای کدهای جاوا اسکریپت، HTML 5 و رندر تصاویر دو بعدی و سه بعدی می‌پردازد. در این بنچمارک بخش‌های مختلف سخت‌افزار تاثیر گذار هستند، اما CPU نقش بیشتری در کسب امتیاز بهتر ایفا می‌کند.

CF Bench

در سی‌اف بنچ، تمرکز بر روی قدرت پردازنده (CPU) و حافظه رم است. هر چه این دو بخش سیستم سریع‌‌تر و بهتر عمل کنند، امتیاز CF Bench بالاتری نیز بدست می‌آورند. این نرم‌افزار به خوبی قادر است پردازنده‌های چندهسته‌ای را نیز مدیریت کرده و مورد آزمایش قرار دهد. هرچه امتیاز بالاتر باشد، بهتر است.

جمع بندی

سونی در T3 خیلی از مشکلات قدیمی را رفع کرده است. این تلفن از نظر طراحی ظاهری و کیفیت ساخت در سطح بسیار خوبی قرار دارد. T3 اگر بهترین گوشی میان‌رده حال حاضر بازار نباشد، جزو بهترین‌ها است. اما بعضی از مشکلات مانند عدم امکان نصب نرم‌افزارها بر روی حافظه‌ی ذخیره سازی خارجی و حاشیه عریض بین صفحه‌نمایش در T3 نیز وجود دارند. T3 برای افرادی که بیشتر به دنبال وب‌گردی و ارتباطات اجتماعی همچنین اجرای بعضی بازی‌های سبک هستند و به دنبال تلفنی زیبا و نازک با بدنه‌ی مستحکم می‌گردند دستگاه مناسبی است. اما اگر خوره‌ی بازی‌های اندرویدی سنگین و حجیم هستید، T3 رضایت شما را جلب نخواهد کرد.

نقاط قوت

  • رابط کاربری نرم و سریع
  • بدنه‌ی باریک و لوکس
  • نمایشگر با کیفیت
  • طول عمر خوب باتری

نقاط ضعف

  • حاشیه‌ی زیاد نمایشگر
  • گرم شدن بدنه
  • قیمت نه چندان رقابتی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات