مشخصات فنی گلکسی نوت ۴ با پردازنده Exynos 5433 در AnTuTu فاش شد

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۴
مطالعه 2 دقیقه
امروز از طریق نتایج بنچمارک‌های ثبت شده در AnTuTu، اطلاعات بیشتری از تلفن گلکسی نوت ۴ بدست آمد. این تلفن قرار است در ۱۲ شهریورماه و در حاشیه نمایشگاه IFA در برلین رونمایی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در ادامه مطلب همراه زومیت باشید.
تبلیغات

پیش‌تر در زومیت خواندید که گلکسی‌نوت ۴ از یک صفحه‌ی نمایش 5.7 اینچی با رزولوشن 2,560 در 1,440 بهره خواهد برد. همچنین زیر صفحه‌ی نمایش غول‌پیکر این تلفن‌هوشمند پردازنده‌ی اگسینوس 5433 آرمیده است که پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T760 را به‌همراه خود دارد. به‌نظر می‌رسد همچون سنت گذشته که نمونه‌های عرضه شده به ایالات متحده از تراشه‌‌های کوالکام بهره می‌برند، یک نسخه گلکسی‌نوت ۴ نیز به‌همراه اسنپ‌دراگون 805 روانه‌ی بازار خواهد شد. حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی به‌همراه حافظه‌ی داخلی ۱۶ گیگابایتی، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی در عقب و اندروید 4.4.4 از جمله‌ی سایر ویژگی‌های این تلفن‌هوشمند هستند.

در تصویر اصلی این مطلب می‌توانید گزارش انتوتو را از هر دو نسخه‌ی گلکسی نوت ۴ مشاهده کنید. یک نسخه به پردازنده‌ی Snapdragon 805 و دیگری به پردازنده‌ی Exynos 5433 مجهز خواهد شد.

پردازنده‌ی Exynos 5433 از خانواده‌ی 5430 است که چندی پیش رونمایی شد. پردازنده‌ی Exynos 5430 شامل یک CPU هشت هسته‌ای است که خود از دو جفت ۴ هسته‌ای تشکیل شده که براساس معماری big.LITTLE در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. ۴ هسته‌ی اول براساس معماری Cortex-A15 طراحی شده‌اند و با حداکثر فرکانس ۱.۸ گیگاهرتز کار می‌کنند؛ اما ۴ هسته‌ی ضعیف دوم براساس معماری Cortex A7 طراحی شده و حداکثر فرکانس آن‌ها ۱.۳ گیگاهرتز است. در 5430 هر زمان که سیستم نیاز به پردازش سنگین داشته باشد هر ۸ هسته بطور همزمان به کار گرفته می‌شوند. اگر بار سیستم زیاد نباشد ۴ هسته‌ی ضعیف فعال می‌شوند و در شرایطی که بار بیش از توان ۴ هسته‌ی A7 باشد، آن‌وقت ۴ هسته A15 شروع به کار می‌کنند. 

سامسونگ این بار از دوربین  ۳.۷ مگاپیکسلی در جلوی گلکسی نوت ۴ استفاده کرده است. همچنین در نسخه‌ی اسنپدراگون این تلفن از پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 420 استفاده شده است.

انتظار می‌رود فروش این تلفن از ماه آینده آغاز شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات