با TK820 و K830، صفحه‌کلیدهای لوکس لاجیتک آشنا شوید

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
مطالعه 3 دقیقه
شرکت لاجیتک به تازگی دو صفحه کلید جدید معرفی کرده است که در ساخت آنها توجه خاصی به طراحی بر اساس نوع کاربری آنها کرده است.
تبلیغات

این دو کیبورد TK820 و K830 نام دارند از لحاظ ظاهری تا حدودی شبیه به یکدیگر هستند اما تفاوت‌هایی در ساختار و کارایی آنها وجود دارد که به بررسی این موارد می‌پردازیم.

صفحه کلید یکی از کاربردی‌ترین ابزارهایی است که تقریبا کاربران همه روزه با آن هنگام کار با رایانه‌ها، تبلت‌ها و حتی تلویزیون‌های هوشمند جدید سروکار دارند. برای انتخاب یک صفحه کلید خوب چند نکته کلیدی را باید در نظر گرفت که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به کارایی، امکانات، راحتی، طراحی بدنه، دسترسی آسان به تمامی کلیدها و نوع اتصال اشاره کرد.

شرکت لاجیتک به تازگی دو صفحه کلید جدید معرفی کرده است که در ساخت آنها توجه خاصی به طراحی بر اساس نوع کاربری آنها کرده است. این دو صفحه کلید که TK820 و K830 نام دارند از لحاظ ظاهری تا حدودی شبیه به یکدیگر هستند اما تفاوت‌هایی در ساختار و کارایی آنها وجود دارد که به بررسی این موارد می‌پردازیم.

کیبورد لاجیتک TK820 محصولی بسیار کاربردی با یک صفحه لمسی بسیار بزرگ در سمت راست بدنه صفحه کلید است که همین اندازه باعث شده تا کاربر راحت‌تر بتواند با انگشت خود بر روی این صفحه کار کند. امکان شناسایی همزمان چند انگشت نیز برای کاربر فراهم است که برای زوم کردن، اسکرول کردن و حتی در کارهای گرافیکی بسیار کاربردی است.

هیچ کلید جداگانه‌ای همانند کلیدهای روی موس در کنار صفحه لمسی وجود ندارد و تمامی سطح این صفحه همانند یک کلید عمل می کند. برای مثال اگر شما سمت چپ صفحه را فشار دهید کلید سمت چپ موس لاجیتک کار می‌کند.

این صفحه کلید بدون سیم است و طراحی بسیار فشرده‌ای دارد تا به راحتی روی کوچکترین میزها و فضاهای خانه یا میز کار جای گیرد. طراحی و ساخت کلیدهای TK820 به نحوی صورت گرفته است که کمترین صدا را تولید کند و انگشتان کاربران حتی پس از ساعت‌ها استفاده هم احساس خستگی و درد نکند.

logitech-tk820

مدل دیگر که K830 نام دارد، صفحه کلید بسیار زیبا با نور پس زمینه برای کلیدها است که به کاربر این اجازه را می‌دهد تا در تاریکی نیز با رایانه و یا تلویزیون هوشمند خود به راحتی کار کند. این محصول نیز مجهز به یک صفحه لمسی است که کلیدهای چپ و راست موس و کنترل صدا در پایین و بالای آن تعبیه شده‌اند. صفحه لمسی با امکان استفاده از چند انگشت، اتصال از نوع بی سیم تا فاصله 10 متری، وزن بسیار سبک و طراحی ظاهری جذاب از جمله مواردی است که کاربر را برای استفاده از این کیبورد تشویق می‌کند.

با وجود برخی شباهت‌های ظاهری و قیمت مشابه این دو صفحه کلید با یکدیگر، تفاوت‌هایی همانند ظاهر زیبا تر K830 به خاطر نور پس زمینه کلیدها، عمر طولانی‌تر باطری K820 که تا 6 ماه با یک بار تعویض باطری کار‌می کند، وزن سبک‌تر K830 و کارایی بیشتر صفحه لمسی K820، کارایی این دو محصول را کمی با یکدیگر متفاوت کرده است. شاید بتوان گفت TK820 برای محیط‌های کاری و K830 برای محیط‌های خانگی مناسب‌تر هستند.

هر دوی این صفحه کلیدها با گارانتی آواژنگ در بازارهای داخلی کشور موجود هستند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات