مهارت های مهمی که هرکارآفرین باید داشته باشد

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
مطالعه 3 دقیقه
زمانی که شما لقب یک کارآفرین  یا  تاجر موفق را به افتخارات خود می افزایید به این معنی است که هرنوع استعداد و مهارت‌ بازرگانی را در خود پرورش داده‌اید. دراین مقاله قصد داریم تا 5 مورد از مطمئن ترین مهارت‌ هایی که برای موفقیت لازم است رابرای شما بیان نماییم پس با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این مهارت‌ها‌ می‌توانند‌‌ مهارت در فروشندگی یا ارتباطات اجتماعی یا حتی مهارت‌های عامیانه دستفروشی برای جلب مشتری باشند.

۱. فروش

این مهارت بیشتر از آن که یک مهارت‌ هوشی باشد بستگی به تسلط داشتن به تکنیک‌های فروش دارد.گذشته از این ها بازاریابی که بارها در این حوزه بیان می‌شود به معنی کشاندن مشتریان به سمت خرید محصولات شما است، اما مهارت فروشندگی به معنی نگه داشتن پول در حسابتان و ادامه دادن روند بازاریابی و تولید پول است‌. به همین دلیل تعجب آور نیست که اغلب کارآفرینان‌ موفق پیشینه فروشندگی داشته‌ باشند.

۲. برنامه‌ریزی

ممکن است شما قدمی را بردارید که بعد‌ها خود را به خاطر آن سرزنش کنید، به همین دلیل برنامه‌ریزی برای آینده و اهداف نقش کلیدی را بازی می‌کند. برنامه‌ای ایده‌آل است که متناسب با واقعیت‌‌ها و توانمندی‌‌های موجود باشد و فاکتور‌هایی نظیر زمان و بودجه را در نظر بگیرد.

۳. ارتباطات

مهارت نحوه ایجاد ارتباط از پایه‌ای‌ترین اصول در تجارت است. ارتباطات به این معنی است که شما تا چه اندازه می‌‌توانید با نحوه ارتباط خود با کارکنان، صداقت و شرف‌ کاری را در آنها افزایش دهید، چقدرمشتریان را راغب کنید که بار‌ها و بار‌ها برای خرید‌ محصولات شما بیایند و با جذب سرمایه‌‌گذاران و استفاده از هر وسیله‌‌ای برای افزایش درآمد خود اقدام کنید. شاکله اصلی این مهارت‌، شامل نحوه تعامل مناسب شما با سرمایه‌گذاران  و روابط‌ بازرگانی است که به عنوان یک‌ راه مطمین برای پیشرفت تلقی می‌گردد.

۴. تمرکز برمشتری

کارآفرینان موفق تمرکزشان را بر روی مشتریان خود نگه می‌دارند. آن‌ها هیچوقت فراموش نمی‌‌کنند که همه تلاششان برای فروش محصول یا‌ خدمات خود است، پس به‌‌ هرمشتری به عنوانی فرصتی برای فروش محصولات نگاه می‌‌کنند و قدر مسلم از اولویت‌هایشان، گذاشتن زمان برای مشتری و جلب نظر و رضایت وی است و به تمام شکایات و نارضایتی‌‌ها به شایستگی پاسخ می‌‌هند.

entrepreneur-1

۵. کنجکاوی

بهترین مهارتی که هر کارآفرین می‌‌تواند داشته باشد، داشتن حس کنجکاوی است. این حس به شما کمک می‌کند که رقبا را کنترل کنید و از تکنولوژی‌های جدید برای افزایش رضایتمندی مشتریان خود استفاده کنید. شما برای موفقیت محکوم هستید به تمام موفقیت‌ها و اهداف ممکن فکر کنید و بدانید که دست یافتن به هیچ کاری غیرممکن نیست!

مقالات مرتبط:

  • مزایای کار در گوگل از زبان کارکنان این شرکت
  • ۱۰ دلیلی که باعث می‌شوند هرگز ثروتمند نشوید!

شما نیز نظر خود را در مورد سایر روش‌های دست‌یابی به موفقیت و تجربه‌های کاری موفق خود را با ما در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات