فروش 1 دستگاه ایکس‌باکس‌وان به ازای فروش 3 دستگاه پلی‌استیشن 4 در سه‌ماهه‌ی دوم

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۳۸
مطالعه 2 دقیقه
گزارش مالی فصل اخیر سونی شامل اخبار خوشی برای این کمپانی ژاپنی بود، چراکه سونی در فصل اخیر موفق به کسب درآمد خالص 261 میلیون دلاری شده که شامل فروش 3.5 میلیون دستگاه پلی‌استیشن 3 و پلی‌استیشن 4 است. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

سونی با فروش 3.5 میلیون دستگاه پلی ‌استیشن 4 و پلی ‌استیشن 3 شاهد افزایشی 2.4 میلیون دستگاهی در فروش کنسول‌های بازی خود در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بوده است. درکنار فروش پلی‌ استیشن 3 و پلی‌استیشن 4، سونی آمار فروش سایر کنسول‌های خود را که شامل ویتا، PSP، تلویزیون ویتا را نیز منتشر ساخته که مجموعاً با فروش 750,000 دستگاهی در مقایسه با مدت مشابه سال 2013 که فروشی 600,000 دستگاهی داشته، شاهد رشد بوده است.

بخش بازی‌سازی سونی نیز خبر از سود 43 میلیون دلاری داده است که در مقایسه با ضرر 164 میلیون دلاری سال گذشته‌ی میلادی بسیار جالب توجه است. سونی در سال‌های گذشته با کنسول پلی‌استیشن خود روزهای خوبی را سپری نکرده بود که کاهش فروش کنسول‌های پلی‌استیشن‌ ۳ این کمپانی گواهی بر این مدعی است. براساس انتظارها سونی در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایشی 2.4 میلیون دستگاهی در فروش کنسول خود بوده است. همچنین باید به سرویس شبکه‌ی نوپای پلی‌استیشن پلاس نیز اشاره کرد که منجر به بالارفتن درآمد برای سونی شده است. این موضوع نشان از این دارد که درصد بالایی از کاربران سونی با استفاده از پلی‌استیشن‌های ۴ خود از سرویس پلی‌استیشن پلاس استفاده می‌کنند.

مایکروسافت نیز گزارش خود را منتشر کرده که براساس ان تنها قادر به فروش 1.1 میلیون دستگاه ایکس ‌باکس در مدت مشابه شده است که  با مقایسه‌ی آن با آمار فروش مایکروسافت، می‌توان به این نتیجه رسید که به ازای هر سه‌دستگاه پلی‌استیشن ۴، مایکروسافت موفق به فروش یک دستگاه ایکس ‌باکس وان شده است. هرچند ردموندی‌ها خبر از بالارفتن فروش ایکس‌باکس داده‌اند، اما در مقایسه با ایکس‌باکس‌وان همچنان شاهد کم بودن فروش کنسول مایکروسافت هستیم. شرایط حکایت از پایان یافتن روزهای تاریک پلی‌استیشن 3 و بازگشت به دوران اوج همانند روزهای پرفروش پلی‌استیشن ۲ دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات