درخت رنگارنگی که از پیوند ۴۰ میوه‌ی مختلف پدید آمده است

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
حتی زیباترین درختان زمین هم تنها شکوفه‌هایی به یک رنگ می‌دهند اما هنرمندی به نام سم ون آکن، درختانی پرورش می‌دهد که در بهار به مجموعه‌ای رنگارنگ از شکوفه‌های گوناگون بدل می‌شوند. او در یکی از پروژه‌های خود که نام درخت ۴۰ میوه را بر آن نهاده، شاخه‌ی ۴۰ میوه‌ی گوناگون را بر یک درخت پیوند زده است.
تبلیغات

 این درخت ۴۰ میوه، در ابتدای بهار شروع به شکوفه زدن می‌کند و به همین صورت تا پایان ماه با فر رسیدن موعد شکوفه دادن هر یک از شاخه‌ها، رنگ‌های زیبایی بدان افزون می‌گردد. با فرا رسیدن تابستان، تمام این شکوفه‌ها به مرور تبدیل به میوه می‌شوند که گونه‌های مختلفی از گیلاس، هلو و شلیل، آلو و زردآلو را در بر می‌گیرد.

sam van aken tree

ون آکن می‌گوید که در یک مزرعه بزرگ شده و با استفاده از تکنیک پیوند زدن گونه‌های مشابه میوه‌ها را در یک درخت ترکیب کرده است. شیوه‌ی استفاده‌ی او از این تکنیک به وضوح در دسته‌ی موارد نادر قرار دارد اما تلاش‌های مشابهی پیش‌تر نیز به انجام رسیده است. دیلی میل گزارش می‌کند که مردی در انگلستان توانسته ۲۵۰ نوع از سیب را در یک درخت پرورش دهد. تفاوت کار ون آکن در این است که درختان اون بیشتر به منظور رویکرد هنری ناشی از شکوفه‌های آن‌ها طراحی شده و پرورش یافته‌اند. او می‌گوید که تلاش کرده بحث حفاظت از گونه‌های کمیاب میوه‌ها را نیز در کار خود لحاظ کرده و علاوه بر پیوند زدن میوه‌های محلی، انواعی که بصورت تجاری یافت نمی‌شوند را نیز در درختان خود قرار می‌دهد.

sam van aken tree

به نظر می‌رسد که هنوز هیچ یک از درختان ایجاد شده توسط ون آکن به مرحله‌ی رشد نهایی نرسیده‌اند و آنچه در تصویر بالای پست می‌بینیم مرحله‌ای است که او در نظر دارد درختان خود را به آن برساند. در حال حاضر این درختان هنوز جوان و کوچک هستند اما عکس‌هایی که ون آکن از درخت ۴۰ میوه‌ی خود در وب‌سایت قرار داده نشان می‌دهد که این درختان از هم اکنون در حال نشان دادن منحصر بفرد بودن خود هستند. این درختان هم‌اکنون در مناطق مختلفی از آمریکا قرار دارند و اغلب آن‌ها در نواحی نزدیک نیویورک و نیو انگلند واقع شده‌اند. بر اساس گزارش‌های بدست آمده، در حال حاضر ۱۶ اصل درخت از این نوع ایجاد شده که در موزه‌ها، مراکز اجتماعی و برخی کلکسیون‌های شخصی قرار گرفته‌اند.

sam van aken harvest
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات