شارپ موفق شد LEDهای کوچک‌تر و روشن‌تری برای استفاده در پنل‌های LCD توسعه دهد

شنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
شارپ اعلام کرده که این شرکت، اقدام به تولید یک LED کوچک، با روشنایی بالا برای نور پشتی پنل‌های LCD سایز کوچک و متوسط نموده که طیف رنگ بسیار گسترده‌ای نیز دارد. گفته می‌شود که نمونه‌های اولیه‌ی این LED از چند روز دیگر عرضه شده و تولید انبوه آن نیز از ماه سپتامبر آغاز خواهد شد.
تبلیغات

 این LED جدید با سریال GM4BN6F3S0A در طول موج مرئی، سطح روشنایی 8.3lm را با وسعت رنگ 90 درصد در استاندارد NTSC ارائه می‌نماید. این سطح روشنایی، چیزی حدود 12 درصد بالاتر از تولیدات پیشین کمپانی شارپ است که سطح 7.4lm را ارائه می‌کرد. این افزایش روشنایی از طریق بهینه‌سازی و بهبود در سطح بهره‌وری امواج تابیده شده توسط چیپ LED آبی و نیز بازطراحی آن به منظور تغییر در نرخ ترکیب مواد فلورسنت قرمز و سبز حاصل شده است.

همچنین با اعمال بهبودهایی در تکنولوژی مجتمع‌سازی، شارپ موفق شده اندازه‌ی LED جدید را تا 30 درصد نسبت به تولیدات قبلی کاهش دهد. عرض این پکیج LED از 3.8 میلی‌متر به 3 میلی‌متر کاهش یافته است. لازم به ذکر است که سطح مصرف انرژی محصول جدید نسبت به نسل پیشین تغییری نداشته و در همان سطح پیشین قرار می‌گیرد. نتیجه آنکه، می‌توان تعداد LEDهای استفاده شده در یک پنل LCD را افزایش داده و روشنایی پنل‌های LCD سایز کوچک و متوسط را که در تبلت‌ها و نوت‌بوک‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد افزایش داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات