آیا سامسونگ و مایکروسافت به جنگ پتنت‌ها پایان خواهند داد

دوشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
مطالعه 2 دقیقه
چند هفته‌ی پیش مایکروسافت شکایت‌نامه‌ای علیه سامسونگ به علت نپرداختن حق پتنت‌ها، به دادگاه نیویورک تسلیم کرد. مدت زیادی است که این دو غول به نزاع بر سر پتنت‌ها ادامه می‌دهند. قبل از این در قراردادی سامسونگ بزرگترین تولید کننده‌ی تلفن‌ همراه در جهان متعهد شده بود، مبلغی از فروش محصولات مورد منازعه را بابت استفاده از پتنت‌ها به مایکروسافت بپردازد، اما با افزایش ۴ برابری فروش تلفن‌های هوشمند، این شرکت به دنبال راهی برای شانه خالی کردن از زیر این قرارداد بود.
تبلیغات

طبق گزارشات فاش شده از منابع داخلی سامسونگ، دوغول تکنولوژی برای کنار گذاشتن اختلافات و پایان دادن به نزاع‌ها به پشت میزهای مذاکره رفته‌اند. نکته‌ی کلیدی این مذاکرات این است که مایکروسافت خواهان سازش و خاتمه‌ی دادرسی در دادگاه نیویورک شده است؛ پس تعجبی ندارد اگر دوغول تکنولوژی را برای مذاکره و ادامه‌ی همکاری روبروی هم ببینیم. آتش‌بس می‌تواند برای هر دو طرف مفید باشد، آن‌ها می‌توانند در سطوح مختلف همکاری موفقی را با یکدیگر داشته باشند. سامسونگ چند پتنت متعلق به مایکروسافت را در تلفن‌های اندرویدی خود به کار میبرد در حالی که ردموندی‌ها از پتنت‌های مربوط به تکنولوژی بی‌سیم سامسونگ استفاده می‌کنند.

گذشته از بحث مربوط به پتنت‌ها این دو غول فناوری می‌توانند در زمینه‌ی پردازش ابری و مبحث نوین اینترنت اشیا در کنار یکدیگر به سود قابل توجهی دست پیدا کنند. همچنین سامسونگ از مهم‌ترین شرکای مایکروسافت و از معدود تولید کنندگان تلفن‌های مبتنی بر ویندوزفون است، با وجود این که سطح همکاری با مایکروسافت قابل مقایسه با گوگل در تولید محصولات اندرویدی نیست.

به تازگی سامسونگ اعلام کرده قصد دارد با مایکروسافت در توسعه‌ی سیستم‌های مبتنی بر ویندوز همکاری کند. اگر مایکروسافت شکایت خود را پس بگیرد احتمالا سامسونگ نیز در استفاده از ویندوز در محصولاتش جدیت بیشتری از خود نشان خواهد داد.

Samsung-ATIV-Q

طبق معمول دو شرکت از پاسخ گویی به رسانه‌ها در مورد روابط پیچیده‌ی میانشان خودداری می‌کنند. به هر صورت با توجه نقش مهم و حیاتی که این دو غول تکنولوژی در برابر یکدیگر ایفا می‌کنند فکر می‌کنم بتوانند به تفاهمی که به نفع هر دو طرف باشد دست پیدا کنند. فراموش نکنیم هر دو شرکت با مشکلات مشابهی در بازار تلفن‌های هوشمند دست و پنجه نرم می‌کنند. سامسونگ با کاهش سود در این بخش مواجه شده و مایکروسافت نیز مجبور شد ۱۸٫۰۰۰ کارمند خود را در این بخش اخراج کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات